Ärsyttää tää köyhyys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis kirpparilla en ole löytänyt alle 25 eurolla toppahaalareita, en minkään kuntoista, toki voisin ostaa vaikka rumemman haalarin esim.7eurolla mutta kun ei ole!! Opetelkaa lukemaan. Ja kiitos asiallisista vastauksista!!

netistä löytyy lahjoitettavia vaatteita postikulujen hinnalla ja monet myy ihan muutamalla eurolla. ärsyttää tuollainen valitus, köyhiä ollaan mekin ja pojalle kelpaa kyllä ne vanhat ja rumatkin haalarit

Ei ole pakko lukea, otsikossakin jo lukee että ärsyttää tää köyhyys, eli tiedät mitä asia koskee, eieole pakko avata jos ei kiinnosta tai ärsyttää.

kyllä minuakin ärsyttää tämä oma köyhyys, mutta vielä enemmän ärsyttää ihmiset, jotka valittavat köyhyydestä, mutta joille ei kelpaa mikään!

Nii ei kelpaa, ei sit yhtään mikään! Sori...

ihan oikeasti tämänkin ajan mitä olet täällä valittanut olisi voinut käyttää siihen, että etsit netistä lahjoitettavia toppavaatteita lapsillesi

Mistä sä tiiät mitä mä täällä samalla teen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis nyt jokin haiskahtaa. Ensin ap valittaa köyhyyttä. Sitten onkin pari visalaskut 2000 euroa, jotka aiotaan maksaa kahdessa kuukaudessa pois. Mitä köyhyyttä se tuollainen on? Taitaa taas olla sama virsi, että keskiluokan perhe on ottanut 250000 euron asuntolainan, pari autolainaa päälle ja humputellaan visalla. Sitten huomataankin ettei rahaa olekaan kaikkeen.

Opettele lukemaan

Siis kirpparilla en ole löytänyt alle 25 eurolla toppahaalareita, en minkään kuntoista, toki voisin ostaa vaikka rumemman haalarin esim.7eurolla mutta kun ei ole!! Opetelkaa lukemaan. Ja kiitos asiallisista vastauksista!!

netistä löytyy lahjoitettavia vaatteita postikulujen hinnalla ja monet myy ihan muutamalla eurolla. ärsyttää tuollainen valitus, köyhiä ollaan mekin ja pojalle kelpaa kyllä ne vanhat ja rumatkin haalarit

Ei ole pakko lukea, otsikossakin jo lukee että ärsyttää tää köyhyys, eli tiedät mitä asia koskee, eieole pakko avata jos ei kiinnosta tai ärsyttää.

kyllä minuakin ärsyttää tämä oma köyhyys, mutta vielä enemmän ärsyttää ihmiset, jotka valittavat köyhyydestä, mutta joille ei kelpaa mikään!

Siis ootko oikeesti tyhmä, vai pelkästään lukemisen ymmärtämisessä vikaa?

Nii ei kelpaa, ei sit yhtään mikään! Sori...

ihan oikeasti tämänkin ajan mitä olet täällä valittanut olisi voinut käyttää siihen, että etsit netistä lahjoitettavia toppavaatteita lapsillesi

Mistäs sä tiedät mitä ap tässä samalla puuhaa? Jotkut osaa tehdä muutamaakin asiaa samaan aikaan :)

kenenkään on turha tulla sanomaan ettei suomesta muka löydy vanhoja toppavaatteita halvalla esim. kierrätyskeskuksista tai ihan yksittäisilta ihmisiltä. mutta kun ne ei vaan eräille kelpaa.

neuvolan ja kauppojen ilmoitustauluille voi laittaa ilmoituksia, yms. tietysti jos vaan kotona istuu eikä viitsi asialle mitään tehdä....

Eilen oli kirpparilla sellanen kulahtanu sininen toppahaalari siis 10 EUROA, herrajee, en ois 1 ? maksanu siitä. Kyllä kirppareilla aika paljon on sellasia käytetyn näkösiä kuteita.

Kyllä kirppareilta löytää hyvääkin tavaraa, mutta kannattaa aina miettiä jo tulevaa eikä vain sitä hetkeä jossa elellään. Löysin uudenveroisen Reimatecin välikausihaalarin kirpputorilta 28 eur ja siinä ei ole MITÄÄN käytönjälkeä. Kaunis väri ja tyttö on vasta 1 v eli ehkä vuoden päästä käyttöön, mutta ostan nyt kun hyvän löydän. Olen ostanut kirpputorilta 7-28 eurolla joka kokoa haalaria lapsille (Jonathania, Reimateciä, Lindexiä, Reimaa...) ja joka kokoa on kyllä lapsille tarvittukin. Pienet on menneet taas kaupaksi eteenpäin eli KIERRÄTYS KUNNIAAN!

Tsemppiä ap:lle. Jos tilanne on vaan väliaikainen niin häntä pystyyn. Muista että raha ei ole se maailman tärkein asia. Oletko kysynyt tuttujen/sukulaisten lapsien vanhoja ulkopukuja? Antavat ehkä ilmaiseksi ja sittenhän ei haittaa vaikka olisivat huonojakin. Ostat sitten uudet kun on varaa. Ja käy kirppareilla aina kun pääset - sieltä niitä löytöjä tekee!

Eipä noi ikivanhat haalarit välttämättä ihan asiaansa aja, niin ymmärrän kyllä ettei niistä 20 euroa maksa. Ja se että joku on löytänyt jostain jotain halvalla, ei tietenkään tarkoita sitä, että sieltä mistä ap on katsonut löytyisi myös..se luultavasti jo tyhmempikin ymmärtää?

Se on jännä, että täälläkin moni hokee, että kyllä kirppareilta löytyy halvalla hyvää, mutta ei joka paikkakunnalla ole kymmentä eri kirpparia, joilta on mahdollista etsiä sitä halpaa ja hyvää. Meilläkin on 3 kirpparia tässä suht lähellä, joista 2 on sellaisia, ettei siellä edes viitsi käydä, sen verran epämääräistä tavaraa niiltä löytyy ja tuo suosituin kirppari taas, niin ei sieltä koskaan sitä löydy mitä etsit.

Hyvällä tuurilla kirppareilta voi löytyä.Täällä 3 kirpparia ja vain yhdessä tulee käytyä ja joskus löytyy, joskus ei.
Minusta kannattaa myös ajoissa ennakoida vaatetilanne, jotta vaatteet on sitten hankittuna, kun niitä tarvitsee.Aiemmin jo kirjoitinkin, että kesälläkin tuli ostettua tytölle toppahaalari huutiksesta ja ihan uudenveroinen on.Jos mä jättäsin viime tippaan vaatteiden hankkimisen 5 lapselle, niin olis iso menerä kerralla.Mutta hyvissä ajoin, pikkuhiljaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Hyvällä tuurilla kirppareilta voi löytyä.Täällä 3 kirpparia ja vain yhdessä tulee käytyä ja joskus löytyy, joskus ei.
Minusta kannattaa myös ajoissa ennakoida vaatetilanne, jotta vaatteet on sitten hankittuna, kun niitä tarvitsee.Aiemmin jo kirjoitinkin, että kesälläkin tuli ostettua tytölle toppahaalari huutiksesta ja ihan uudenveroinen on.Jos mä jättäsin viime tippaan vaatteiden hankkimisen 5 lapselle, niin olis iso menerä kerralla.Mutta hyvissä ajoin, pikkuhiljaa ;)

Oon jo monta kuukautta katellu mut ei oo ollu koko kesänä varaa ylimääräisiä ostella. Eikä oo kohdalle sattunu vielä mitään halpaa ja hyväkuntoista...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras22:
Missäpäin oot? Mulla olis yks 92cm ylimääräinen tyttöjen toppapuku.

Minkälainen ja missä päin suomee? Paljonhan postarit ois?

Helsingissä, postarit nousee varmaan pilviin, ku on kuitenkin tilaa vievä tuota. Tampereella saisin kyllä ilmaisen kyydin.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:

Oon jo monta kuukautta katellu mut ei oo ollu koko kesänä varaa ylimääräisiä ostella. Eikä oo kohdalle sattunu vielä mitään halpaa ja hyväkuntoista...

Toisaalta mä kyllä ymmärrän, että jos on todella tiukkaa, niin sitten on, eikä oikein mihinkään ylimääräseen ois varaa satsata, mutta jotenkin sitä on kuitenkin saanut pihistettyä jostain esim 20?, jos olen esim huutiksesta ostanut.Ruokamenoissakin olen säästänyt leipomalla paljon itse ja sitten on ollut varaa vaatehankintoihin.Olen myös myynyt pieniä lastenvaatteita huutiksessa, niin monesti niillä rahoilla on jo tullut tienattua extraa vaatehankintoihin.

Helsingissä, postarit nousee varmaan pilviin, ku on kuitenkin tilaa vievä tuota. Tampereella saisin kyllä ilmaisen kyydin.

Ihan eripuolella suomee, harmi.. Kiitos kuitenkin! :)

Postareihin riittää max 9?

Yhteistyössä