Ärsyttää (sukulaisista asiaa)

Elämänlähde

Aktiivinen jäsen
28.01.2007
4 689
0
36
Siis olen huomenna lähdössä lasten kanssa mökille, se on meiän mummon omistama ja sinne saa kuka tahansa suvusta mennä. Olemme jo useina vuosina jakaneet mökkivuorot, sen perusteella milloin kelläkin on loma, jotta mummon ei tarttis kesällä olla sielä yksin (asuu kesäajan mökillä, ei mukavuuksia). Ja senkin takia, että on ahtaat tilat ja vähän nukkumapaikkoja.

Useana vuonna on ollut niin, että mä perheeni ja vanhempieni ja sisarusten kaa mennään kesäkuuksi sinne ja sitten enot perheineen menevät heinäkuussa.

Ja nyt kuulin että kaikki oiskin änkeämässä sinne Juhannukseksi, siis meitä olisi 17 henkeä pienessä torpassa, + 2 kissaa ja 1 koira.

Ei muuten mitään, mutta näitten elukoitten ois saatava majoittua siinä "päärakennuksessa" jossa yleensä saa asustaa suvun nuorimmat jäsenet, eli tässä tapauksessa miä ja lapseni. Ja nyt nousee haloo kun kielsin niitä elukoita tulemasta sinne sisätiloihin, koska kuopuksella on vaikea astma ja eläinallergia!!!

Ja tiiän, että juhannuksesta tulee hirveä, enot ovat aika viinaan meneviä ja sitten tietyssä pisteessä rupeavat riehumaan/tappelemaan. Ja en haluaisi että pienet lapseni tarvis sitä nähä/kokea!!!

Nyt jo stressaan asialla ihan hirveesti ja tuntuu että koko alkuloma menee ihan pipariksi, kun vain stressaan tota juhannusta niin kovin... älytöntäkö?! :ashamed:

Menkää johonkin muualle tai kutsukaa muita teille kotiin juhannusvieraiksi. En mä ainakaan menis sinne mökille jos ei kerran ole pakko ja se aiheuttaa ylimäärästä stressiä.

Mäkin jättäisin jussit juhlimatta siellä,jos ovat niin ajattelemattomia kun varmaan tietävät teidän tilanteen allergioineen. Mikset mene nyt ja palaa kotiin juhannukseksi? Onhan siinäkin pari viikkoa lomailua ;)

meillä on samat systeemit, paitsi että joka vuosi on kaikki samaan aikaan :) en ymmärrä miten mahdutaan.

mutta miten voi ajatella että elukoiden on AIVAN PAKKO saada tulla sisälle ku toisella on allergia??? ei mee mun päähän ollenkaan..! |O

Mutta teillähän on pienet perheet.
17 on aika vähän, jos monta polvea kyseessä. Sinun perhe (4?), vanhemmat (2), ja sisarukset (monikossa, vähintään 2?).

Eli enoilla ei sitten ilmeisesti monta lasta?

Kumma, että koirien pitää mahtua sisälle, jos teillä on allergia.

Mutta toisaalta taidatte olla "velkaa" enoille, jos he ovat aina mahtuneet yhdessä perheineen, ja sinun äiti tai isä perheineen on saanut kokonaisen kuukauden yksin...

Sinähän et siis varsinaisesti kuulu tuohon sisarussarjaan, kenen vanhempien mökki on...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mäkin jättäisin jussit juhlimatta siellä,jos ovat niin ajattelemattomia kun varmaan tietävät teidän tilanteen allergioineen. Mikset mene nyt ja palaa kotiin juhannukseksi? Onhan siinäkin pari viikkoa lomailua ;)

Niin on varmaan tehtävä, mutta jotenkin olen vaan niin tottunut olee siellä mökillä juhannuksen, kun ollaan "rauhassa" saatu olla jo useampi vuosi. Lapset kuitenkin nauttii enemmän maalla olosta kuin täällä kaupungissa... en ees tiiä mitä voitas täällä tehä, en ole koskaan viettänyt juhannusta kaupungissa vaan aina tuolla mökillä... :ashamed: :ashamed:

Jos tilanne olis tuo niin minä jäisin kyllä lasten kanssa kotiin mieluummin kun menisin katteleen kun toiset vetää pään täyteen miestä väkevämpää :/ En usko että lapsetkaan nauttii jos äidin on paha olla ja ottaa päähän koko touhu.

Entä jos kutsuisitte ystäviä teille tai kokoontuisitte ystävienne luo esim. grillaamaan tms.? Tympeetähän tuo on, kun ei pääse sinne missä on tottunut juhannuksensa viettämään. Mie rakastan perinteitä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta teillähän on pienet perheet.
17 on aika vähän, jos monta polvea kyseessä. Sinun perhe (4?), vanhemmat (2), ja sisarukset (monikossa, vähintään 2?).

Eli enoilla ei sitten ilmeisesti monta lasta?

Kumma, että koirien pitää mahtua sisälle, jos teillä on allergia.

Mutta toisaalta taidatte olla "velkaa" enoille, jos he ovat aina mahtuneet yhdessä perheineen, ja sinun äiti tai isä perheineen on saanut kokonaisen kuukauden yksin...

Sinähän et siis varsinaisesti kuulu tuohon sisarussarjaan, kenen vanhempien mökki on...

Enot ovat halunneet olla keskenään ja toisella enolla on jo omakin mökki jossa on ollut, eivät ole halunneet tulla sinne vuosiin kesäkuuksi/ juhannukseksi.
Tossa oli vain osa sukulaisista, moni on jo hankkineet omia mökkejään tai sitten ovat aina muualla reissussa.

Eli toi mökki ois lähes asumaton kesäkuun jos meiän sakki ei sinne menis ja kun mummo on puoliksi sokea niin ollaan otettu vastuu että saa nauttia kesästä mökillään kun muuten on kunnossa.
:ashamed:

Yhteistyössä