Ärsyttää nää "miks sulla on kissanpentuja jos et ees osaa tätä ja tätä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puhunut oon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Puhunut oon

Vieras
Ihan sama mitä asiaa täältä joku kysyy liittyen kissanpentuihin.

Vastaukset on aina, miks teitte pennut ellet osaa erottaa samantien sukupuolta, tiedä koska ne osaa jo mitäkin, et välttämättä tiedä miten olisi paras hoitaa mikäkin asia

Miksi? Kissankasvattajallakin on joskus ollut ne ensimmäiset pennut ja hän on silloin ollut yhtä ensikertalainen kuin kukaan tahansa muu. Vaikka kuinka lukisi asiasta niin silti voi herätä kysymyksiä.

Ihan sama mitä asia koskee, eka vastaus on miksi teillä on pennut :o tai miksi teette pennut

Ei täällä ihmisvauvoistakaan esitettyihin kysymyksiin tulla sanomaan et miks hankit vauvan jos et tiedä mikä sillä on hätänä

Olen puhunut

Meille syntyi pentuja ja kaikilla oli koti jo ennenkuin ees syntyivät, eikä kukaan näistä ihmisistä olis ottanut kissaa ellei meille olisi pentuja vahingossa tullut. Eli löytöeläinkodit yms ovat edelleenkin yhtä täynnä.

Apulassa pennut menee kuin kuumille kiville, mistä kumpuaa se ettei pentuja saa kenellekkään?

Eläinsuojeluyhdistyksen kautta ei moni halua eläintä ottaa heidän tarkkojen kriteerien vuoksi, itse joskus aikoinani meinasin ja ehoja lukiessa tuli olo että onko tuo sitten minun lemmikki ollenkaan.

Ihmiset on hirmuisen hyviä pätemään. Ja mielestäni on parempi kysyä ja myöntää osaamattomuutensa ennen kuin tekee vaan.
Itsellä on ollut lemmikkejä yli 20v mutta silti tulee eteen asioita joissa tarvitsen neuvoa tai apua.
Olen kouluttanut koiria ja kilpaillut niiden kanssa monessa lajissa ihan tuloksellisesti mutta silti mulla on tällä hetkellä ongelmakoira joka tuottaa todellisia haasteita. Eli kokemuskaan ei suojaa ongelmilta.

Silti neuvon harkitsemaan pennutusta turhan takia. Kodittomia ja paperittomia eläimiä löytyy pilvin pimein ja kiva luonne tai ulkonäkö ei ole syy pennutukselle. Ja vahinkopentueet on lähes aina estettävissä..

Ihan sama mitä asiaa täältä joku kysyy liittyen kissanpentuihin.

Vastaukset on aina, miks teitte pennut ellet osaa erottaa samantien sukupuolta, tiedä koska ne osaa jo mitäkin, et välttämättä tiedä miten olisi paras hoitaa mikäkin asia

Miksi? Kissankasvattajallakin on joskus ollut ne ensimmäiset pennut ja hän on silloin ollut yhtä ensikertalainen kuin kukaan tahansa muu. Vaikka kuinka lukisi asiasta niin silti voi herätä kysymyksiä.

Viittaatko sä tällä minun kommenttiin tuolla toisessa ketjussa vai ihan yleisesti.

Kissan sukupuolien tunnistaminen ei todellakaan ole mitää rakettitiedettä. Sen, joka kissoja kasvattaa, tulisi kyllä olla eläimestään sen verran perillä, että tunnistaa sukupuolen.

Meille syntyi pentuja ja kaikilla oli koti jo ennenkuin ees syntyivät, eikä kukaan näistä ihmisistä olis ottanut kissaa ellei meille olisi pentuja vahingossa tullut. Eli löytöeläinkodit yms ovat edelleenkin yhtä täynnä.

Apulassa pennut menee kuin kuumille kiville, mistä kumpuaa se ettei pentuja saa kenellekkään?

Eläinsuojeluyhdistyksen kautta ei moni halua eläintä ottaa heidän tarkkojen kriteerien vuoksi, itse joskus aikoinani meinasin ja ehoja lukiessa tuli olo että onko tuo sitten minun lemmikki ollenkaan.

Tiedätkö sä oikeasti kuinka paljon maatiaiskissoja hylätään? Tiedätkö, miten taudit leviää maatiaisemolta pennuille? Onko sinulla mitään käsitystä sen kissan periytyvistä sairauksista ym? Toivottavasti eivät olleet ystäviä, joille kissasi annoit.

Eläinsuojeluyhdistyksen tarkat kriteerit? Mitä ihmettä. Jokaisella, joka kissoja "kasvattaa" tai kasvattaa, pitäisi olla vähintään yhtä tiukat kriteerit.

Mulla on kiire töihin, mutta jatketaan vaikka illalla :)

Lyhykäisyydessään, (maatiais)kissanpentujen tekeminen on idioottimaista toimintaa, joka vain edesauttaa eläinrääkkäystä.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Nämä särähti mun korvaan

Luovutetulla eläimellä ei saa teettää pentuja.

Mikäli ottamani eläin katoaa tai kuolee, ilmoitan siitä viipymättä yhdistykselle, kuin myöskin mahdolliset nimeni, osoitteeni, sekä puhelinnumeroni muutokset

MINULLA EI OLE OIKEUTTA LOPETTAA OTTAMAANI ELÄINTÄ, EIKÄ LUOVUTTAA SITÄ EDEL- LEEN ilman yhdistyksen edustajan suostumusta.

Yhdistyksellä on oikeus käydä katsomassa huostaani luovutettua eläintä sopivaksi katsomanaan ajankohtana. Mikäli todetaan, että eläintä laiminlyödään tai hoidetaan huonosti, YHDISTYKSELLÄ ON OIKEUS OTTAA ELÄIN VÄLITTÖMÄSTI TAKAISIN.

Tulee mullakin mieleen näistä et onko lemmikki vain minulla hoidossa.
Ja en ottais tuolta kyllä.

Muut ehdot kuulostavat ihan fiksuilta

Yhteistyössä