Ärsyttää. Mies ja äitienpäivä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nella"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minna";30818487]Eihän nainen saa koskaan odottaa itselleen mitään. Kiltisti pitää kotona hoitaa kotityöt ja olla hiljaa vaan ettei mies ärsyynny. Sitten joku vielä alkaa naisena puhumaan, että onneksi on huoria mihin miehet voi lähteä pakoon, jos nainen nyt sattuu jotain pyytämään. Huhheijaa. Se on ensinnäkin äitien päivä, muistetaan kaikkia äitejä. Mulle toivotti parturi hyvää äitien päivää, miksi ihmeessä kun ei ole mun äiti. Aika monessa perheessä myös lapset haluisivat muistaa äitiä, mutta saattaisivat tarvita isältä apua. Ja miksi on niin negatiivinen asia synttäreinä ja äitienpäivänä muistaa erityisesti ja osoittaa arvostavansa, vaikka Se muutenkin näkyisi arjessa. Tuskin kenellekkään paha mieli tulee ja miksi ei rakkaalleen haluisi pientä positiivista yllätystä. Ei välttämättä lahjan muodossa mutta muuten muistamalla. Tai edes lapsia auttamalla.[/QUOTE]

Mies pilaa äitienpäivän vaimoltaan, joka siteen pilaa sen lapsiltaan mököttämällä tai huutamalla koko päivän. Äitienpäivä on etenkin lasten päivä, aikuiset lapset voivat sitten pysytellä kaukana äidistään ko. Viikonloppuna, pienten lasten on pakko olla kotona, jos ei sitten voi pelastatua isoäidin luo viettämään äitienpäivää.

Jotain rajaa joohan, aikuiset ihmiset.

Mä en odota äitienpäivänä mitään, rehellisesti. Siksi en loukkaannukkaan kun päivä on ihan tavallinen sunnuntai perheen kesken. Omaa äitiä muistetaan sisarusten kanssa. Mies ei ole mun äitini joten ihan yhdessä ollaan puhuttu että äitien- ja isänpäivinä keskitytään lasten muistamisiin. Niihin tarhassa tehtyihin ihaniin räpellyksiin ja kukkaistutuksiin. Jos siinä mies vielä jotain kultakelloa työntäis syliin niin johan ne lasten vaivannäöt hukkuisi sen alle, ja niinkuin joku sanoi niin en ole mieheni äiti. Kun lapset oli alle tarhaikäisiä, silloinkin tehtiin jotain aamupalajuttuja ym yhdessä. Ja kun lapset on riittävän isoja, alkaa ne ehkä itse toteuttamaan jotain kahvinkeittoja äitien- ja isänpäivien aamuina.

Kun niin moni mainitsee: EI tarvitse minua mitenkään huomioida. En ole hänen äiti. MUTTA olettehan te kuitenkin miehenne lasten äitejä/äitipuolia. Te olette mahdollistaneet miehellenne isyyden ja toisinpäin. Ja sitten toinen seikka. Kuitenkin moni käy miehensä puolesta sille ihanalle anopille hakessa jonkun puskan. Onko anoppi sitten sama kuin oma äiti??? Ei olisi paha, jos joka äijä vaikka ainakin sanoillaan soisi kiitoksen huomenna lastensa äidille. Kiitos, että olet siinä ja huolehdit perheestämme. Oisko toi paha. Jos viel ne kahvit keittäis ja auttais vaikka lapsia voikkarien teossa. VAIKKA ei ollakkaan miestemme äitejä!

[QUOTE="...";30818015]Näitä vastauksia lukiessa piirtyy kyllä melko ankea kuva suomalaisten äitien elämästä. Edes äitienpäivänä ei ole lupaa odottaa vähän huomiota ja muistamista, vaan nöyränä täytyy itse kakkupohjatkin leipoa. Mieheltä ei TIETENKÄÄN voi odottaa huomiota: ethän sinä HÄNEN äitinsä ole.
Surkealta kuulostaa kyllä monen äidin elämä.[/QUOTE]

Hihi. Yritän kuvitella italialaisen tuttavaperheen miestä leipomassa kakkupohjia... en onnistu.

[QUOTE="hihi";30818565]Hihi. Yritän kuvitella italialaisen tuttavaperheen miestä leipomassa kakkupohjia... en onnistu.[/QUOTE]

Hihi. Yritän kuvitella ranskalaisen tuttavaperheen miestä leipomassa kakkupohjaa.. Onnistuu todella hyvin kun mies on sokerileipuri :)

Kaikki miehet ei ole kädettömiä sikapaskoja,
mie tietenkin mutta on niitä muunkinlaisia:D

Mä en odota äitienpäivänä mitään, rehellisesti. Siksi en loukkaannukkaan kun päivä on ihan tavallinen sunnuntai perheen kesken. Omaa äitiä muistetaan sisarusten kanssa. Mies ei ole mun äitini joten ihan yhdessä ollaan puhuttu että äitien- ja isänpäivinä keskitytään lasten muistamisiin. Niihin tarhassa tehtyihin ihaniin räpellyksiin ja kukkaistutuksiin. Jos siinä mies vielä jotain kultakelloa työntäis syliin niin johan ne lasten vaivannäöt hukkuisi sen alle, ja niinkuin joku sanoi niin en ole mieheni äiti. Kun lapset oli alle tarhaikäisiä, silloinkin tehtiin jotain aamupalajuttuja ym yhdessä. Ja kun lapset on riittävän isoja, alkaa ne ehkä itse toteuttamaan jotain kahvinkeittoja äitien- ja isänpäivien aamuina.

• Tykkää
Reactions: Puuhippa
Kun niin moni mainitsee: EI tarvitse minua mitenkään huomioida. En ole hänen äiti. MUTTA olettehan te kuitenkin miehenne lasten äitejä/äitipuolia. Te olette mahdollistaneet miehellenne isyyden ja toisinpäin. Ja sitten toinen seikka. Kuitenkin moni käy miehensä puolesta sille ihanalle anopille hakessa jonkun puskan. Onko anoppi sitten sama kuin oma äiti??? Ei olisi paha, jos joka äijä vaikka ainakin sanoillaan soisi kiitoksen huomenna lastensa äidille. Kiitos, että olet siinä ja huolehdit perheestämme. Oisko toi paha. Jos viel ne kahvit keittäis ja auttais vaikka lapsia voikkarien teossa. VAIKKA ei ollakkaan miestemme äitejä!

Jotain rajaa joohan, aikuiset ihmiset.