Ärsyttää. Mies ja äitienpäivä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nella"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nella"

Vieras
Olen siis sitä mieltä,ettei miehen tarvitse äitienpäivänä sen ihmeempiä lahjoja vaimolleen hankkia. Auttaa vaikka lapsia,jos ne haluu tehä äidil jotain jne. Mutta nyt ku tokas kaupast tulles,et "jaajuu. Unohdin koko äitienpäivän". Ni nyt mä olen tosi närkästyny. Ei sit oikeest aiokkaa huomioida muo...:( Näköjään tää harmittaa muo kuitenki.....Miten nii unohti,ku just kysy kotootaan,et millo ruoka siellä.....Olen viel iha viimisilläni...nyyh.

Hmm, huomionanto ei olisi mieheltä paljoa pyydetty.
Mutta lahjat, kukin tyylillään.
itse sain mieheltä lahjan, silloin kun lapsi oli vauva.
Sitten kun aloitti tarhan niin síellä askarreltiin aina jotain, sain sen sitten lahjaksi.

Samoin teemme isänpäivänä. mukavampia nuo lasten itse tekemät kuin kaupan tavara.

Äitienpäivä aamuna mies kattaa lapsen kanssa pöydän ja laittavat siihen aamupalaa ja kakun ja muuta herkkua.
Sitten lapsen tekemä lahja ja vietetään aamu yhdessä.

Sitten sen jälkeen käydään molempien äideillä kahvikierroksella

Onneks mä hoidan meillä kauppareissut, niin on jääkaapissa jotain mistä lapset saa iskän avustuksella tehdä mulle aamupalan ;) ja esikoinen pyysi tänään, että leipoisin kakkupohjan..
Lahjoja mä en tarvitse, kimppu valkovuokkoja riittää.

Öh, meillä mies ei osta mulle äitienpäivänä mitään, eikä myöskä mitenkä huomioi. Huom. en ole mieheni äiti. Ei vidu, mitä meininkiä. Jotenkin lapsellista valittaa tollasesta.

Ei voi taas kuin ihmetellä näitä kommentteja...onhan se nyt kamalaa omaa vaimoaan ja lastensa äitiä muistaa! Tehdä lapsen kanssa yhdessä ja opettaa samalla tapoja ja perinteitä.

Ihme asenne 'en mä mun miehen Äiti ole'..mitä sitten? Äitiä ja äitejä siinä juhlitaan. Ihan Kuten isänpäiväkin. Ei tarvitse monimutkaista ja kallista olla, mutta Onko se Nyt huono opettaa toisen huomioimisen kulttuuria?

Mitenkä ihmiset on noin ankeita ja ilottomia?

No nii niin. Sehä tässä ärsyttää,et miks muo ärsyttää. Johan mä kerroin,et en odota mitää......Oisko se sit ollu se tokaisu,et unohdin.....kun kuitenki koko viikko mietitty sunnuntain aikataulua. Kunhan avauduin. On mulla parhaat lahjat. Mun lapset! Vauvahormonit kuitenkin jyllää....Huomionkipeeks tekevät muutenki.

Näitä vastauksia lukiessa piirtyy kyllä melko ankea kuva suomalaisten äitien elämästä. Edes äitienpäivänä ei ole lupaa odottaa vähän huomiota ja muistamista, vaan nöyränä täytyy itse kakkupohjatkin leipoa. Mieheltä ei TIETENKÄÄN voi odottaa huomiota: ethän sinä HÄNEN äitinsä ole.
Surkealta kuulostaa kyllä monen äidin elämä.

Mun mielestä niin kauan kun lapset on pieniä, ts. eivät itse käy kaupassa niin kyllä se mies sais hommata lastensa äidille lahjan. Lahjan ei tosiaankaan tarvitse olla iso, mutta jotain pientä muistamista. Kyllä mäkin ostan miehelle lahjan isänpäivänä lasten puolesta tai yhdessä lasten kanssa kun ei ne lapset yksinään sinne kauppaan pääse. Ja joo kyllä ne lasten koulussa/hoidossa tekemät lahjat ja kortit riittäis mullekin, mutta pieni muistaminen ei varmaankaan olis liikaa vaadittu. Ja kyllä meillä on aina muistettukin jotenkin. Tosin tänä vuonna esitin toiveen, josko voisin saada kottikärryt äitienpäivälahjaksi... saas nähdä...

[QUOTE="...";30818015]Näitä vastauksia lukiessa piirtyy kyllä melko ankea kuva suomalaisten äitien elämästä. Edes äitienpäivänä ei ole lupaa odottaa vähän huomiota ja muistamista, vaan nöyränä täytyy itse kakkupohjatkin leipoa. Mieheltä ei TIETENKÄÄN voi odottaa huomiota: ethän sinä HÄNEN äitinsä ole.
Surkealta kuulostaa kyllä monen äidin elämä.[/QUOTE]

Tää on ainakin suoraan mun elämästä ja kyllä v****aa. Mies nyt ei huomioi minään päivänä. Saa mennä keskenänsä juhlimaan HÄNEN äitiää. Mutta kuten arvata saattaa niin olen kyllä lopen kyllästynyt...

Äitien päivä, joten kaikkia äitejä juhlitaan. Voihan Se mies muistaa lastensa äitiä, omaa äitiä, isoäitiä. Mua harmittaa ainoastaan Se, ettei mies viitsi nähdä vaivaa auttaa lapsia muistamaan. Tiedän, että lapset haluavat tuoda aamupalan, antaa tekemänsä lahjat mutta tarvitsisivat vähän mieheltäni apua. Hän jatkaa äitinsä perinnettä eikä vaivaudu muistamaan. Kyllä Se musta vähän surkeaa on. Mutta ap:n pointti tosiaan oli vähän toinen. Ehkä,sulla raskaushormonit nyt saa mielen ailahtelemaan.m. :)

Joo. Äitienpäivän kyllä voi unohtaa ihan surutta, sehän nyt on ihan turha päivä, mutta auta armias jos menisit unohtamaan ISÄNpäivän. Siinä sais akka ja pennut kyytiä!

Eiköhän ne tavat äitienpäivän viettoon muodostu omanlaisikseen kussakin perheessä, ei ole yhtä oikeaa tapaa. Meillä ekana äitienpäivänä mies ei oikein älynnyt muistaa mitenkään, ei hänen lapsuudenperheessään ollut tapana, ei hoksannut. Kuitenkin oli sitten käynyt mulle kukkia ostamassa, kun kerroin että olisin edes jotain pientä odottanut, ja olin harmistunut. Varmaankin tänä vuonna on hankkinut jotain pientä, saa nähdä. Meille lapsen saaminen on ollut tosi kivikkoinen tie, ei todellakaan ole itsestäänselvyys että viimein ollaan vanhempia. Mulle isän- ja äitienpäivät on sikäli tärkeitä päiviä, ja miestä haluan isänpäivänä pienesti muistaa. Ei miehet aina ajattele tuollasia asioita, se on ihan ok, että sanoo suoraa sille miehelle, että minusta olisi kiva, jos jollain tapaa muistettaisiin toisiamme. Ihan turha murjottaa nimittäin, jos ei saa suutaan auki, ei äijät useimmiten ajatuksia lue, eikä tajua mitään hienovaraista viestintää. Ei kai sen tartte mitään ihmeellistä olla, kunhan edes muistaa kertoa toiselle, että arvostaa häntä puolisona ja lapsen isänä, ja että on kiitollinen siitä panoksesta, minkä hän antaa perheensä eteen. Tuollaset sanat herkästi arjessa unohtuu sanomatta.

Äitienpäivä on nykyään päivä kun mietin;
- Miten etuoikeutettu olen kun olen saanut pitää lapseni
- Saan silittää ja rakastaa häntä
- Saan suojella häntä
- Tiedän olevani edes kohtuullinen äiti
- Tiedän, että jos sattuisin kuolemaan, niin lapseni on jo niin iso että voisi muistaa minut
- Äitienpäivänä sytytän pöydälle myös kynttilän hänelle pienelle tytölle, ja muillekin viattomille lapsille, joita ei ollut äiti eikä isä, ei kenenkään isä tai äiti auttamassa ja suojelemassa, avannyt avannut nippusiteitä, ottanut teippiä suun edestä ja silittänyt hiuksia suukottanut hyvää yötä... Äitiys on niin kauheaa, kun ei voi kuin itkeä tuota pientä tyttöä...

Minä ostan joka vuosi itselleni kukan ja tulen siitä hyvälle mielelle. Ex ei paljon ostellut kukkia eikä ainakaan lahjoja, oli vähän köyhäkin kyllä. Lapset ovat joskus ostaneet jotakin jos heillä on ollut rahaa. Uusi miesystäväni taas mielellään ostaa minulle kukkia, mutta ei muista omaa äitiään mitenkään..

[QUOTE="...";30818015]Näitä vastauksia lukiessa piirtyy kyllä melko ankea kuva suomalaisten äitien elämästä. Edes äitienpäivänä ei ole lupaa odottaa vähän huomiota ja muistamista, vaan nöyränä täytyy itse kakkupohjatkin leipoa. Mieheltä ei TIETENKÄÄN voi odottaa huomiota: ethän sinä HÄNEN äitinsä ole.
Surkealta kuulostaa kyllä monen äidin elämä.[/QUOTE]
Vähän samaa mietin. Eihän se ole pointtina, kuka sen kakun tekee, mutta kyllä se vähän surkealta kuulostaa, ettei saisi mitään odottaa. Moniko silti tyystin jättää miehen huomioimatta isänpäivänä? Moniko isä itse leipoo kakkunsa tai ylipäätään on edes oikeasti isänä läsnä arjessa...

No nii niin. Sehä tässä ärsyttää,et miks muo ärsyttää. Johan mä kerroin,et en odota mitää......Oisko se sit ollu se tokaisu,et unohdin.....kun kuitenki koko viikko mietitty sunnuntain aikataulua. Kunhan avauduin. On mulla parhaat lahjat. Mun lapset! Vauvahormonit kuitenkin jyllää....Huomionkipeeks tekevät muutenki.
:laugh:

Voi jeesus mitä höyryävää sontaa. Sääliksi käy kaikkia hormonihirviöiden kanssa eläviä miehiä. Onneksi on rakastajattaret ja thaihieromot keksitty.

• Tykkää
Reactions: Bitch
Mä en tykkää äitienpäivästä, mun mielestä lapset ja mies voisi unohtaa koko päivän. Onneksi olen huomenna aamuvuorossa, niin ei tarvitse syödä väkisin makeaa aamulla. Toivon ainoastaan sitä, että kotona on siistiä, jottei tarvitse alkaa töiden jälkeen siivoamaan.

[QUOTE="Nella";30817882]Mutta nyt ku tokas kaupast tulles,et "jaajuu. Unohdin koko äitienpäivän". Ni nyt mä olen tosi närkästyny. Ei sit oikeest aiokkaa huomioida muo...:( [/QUOTE]

Oletko varma, ettei vaan vedätä ja yllätä sunnuntaina?

Meillä mies ja tytär kävivät kaupassa ja tytär leipoo, varmaankin juustokakun. Kuopus on tehnyt "jotain" koulussa. Lapset onneittelevat äitienpäiväaamuna, laulavat ehkä ja tuovat aamukahvit sänkyyn. Kuopus säteile, kun hänen pakettiaan avataan. Isommat tuskin eivät enää ole tehneet kortteja. Ehkä esikoinen laittaa viestin tai soittaa "armeijanharmaista". Mies laittaa hyvän ruuan ja juodaan kakkukahvit. Soitan äidilleni ja mies omalleen. Tänä vuonna molemmat ovat niin kaukana, että puheluilla mennään. Otetaan rennosti, eikä stressata!

Eihän nainen saa koskaan odottaa itselleen mitään. Kiltisti pitää kotona hoitaa kotityöt ja olla hiljaa vaan ettei mies ärsyynny. Sitten joku vielä alkaa naisena puhumaan, että onneksi on huoria mihin miehet voi lähteä pakoon, jos nainen nyt sattuu jotain pyytämään. Huhheijaa. Se on ensinnäkin äitien päivä, muistetaan kaikkia äitejä. Mulle toivotti parturi hyvää äitien päivää, miksi ihmeessä kun ei ole mun äiti. Aika monessa perheessä myös lapset haluisivat muistaa äitiä, mutta saattaisivat tarvita isältä apua. Ja miksi on niin negatiivinen asia synttäreinä ja äitienpäivänä muistaa erityisesti ja osoittaa arvostavansa, vaikka Se muutenkin näkyisi arjessa. Tuskin kenellekkään paha mieli tulee ja miksi ei rakkaalleen haluisi pientä positiivista yllätystä. Ei välttämättä lahjan muodossa mutta muuten muistamalla. Tai edes lapsia auttamalla.