ärsyttää mieheni rahankäyttötyyli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
meillä käyttötilillä n 2000e. Aina kun mennään yhdessä kauppaan, mieheni haluaa ostaa sitä vähän kalliimpaa, kun mä taas otan aina sen halvimman version. Kuten eilen, hain tytölle sukkia, ja vertailin hintoja.. Niissä oli 2 euron ero. Otin halvemmat, ja mieheni töksäyttää että mitä sä niitä hintoja katot, kun tililla on ihan tarpeeks rahaa.. Mä oon tottunut olemaan säästäväinen, ja vertailen aina hintoja.

meillä käyttötilillä n 2000e. Aina kun mennään yhdessä kauppaan, mieheni haluaa ostaa sitä vähän kalliimpaa, kun mä taas otan aina sen halvimman version. Kuten eilen, hain tytölle sukkia, ja vertailin hintoja.. Niissä oli 2 euron ero. Otin halvemmat, ja mieheni töksäyttää että mitä sä niitä hintoja katot, kun tililla on ihan tarpeeks rahaa.. Mä oon tottunut olemaan säästäväinen, ja vertailen aina hintoja.

Jos kaksi samaa tuotetta maksaa eri hinnan niin toki kannattaa ostaa se halvempi.

[QUOTE="Vieras";26306504]Jos kaksi samaa tuotetta maksaa eri hinnan niin toki kannattaa ostaa se halvempi.[/QUOTE]

no näinpä. Ei meillä muuten oo mitään kinaa rahankäytössä, ja kaikki vähänkään isommat ostokset tehdään yhdessä.

Mä olen meillä se, joka ostaa useinmiten kalliimpaa. Siis en tosiaan pelkästään hinnan takia osta kalliimpaa, mutta on vaan niin moneen kertaan tullut todettua, että kaikista halvin on sutta ja sekundaa. Elintarvikkeissa panostan laatuun. En halua syödä mitään jauhettuja siankärsiä muovikuoressa tai e-koodeilla kyllästettyä einestä. Ostan peruselintarvikkeita ja luen paljon tuoteselosteita ja suosin luomua. Vaipoista ostan niitä, jotka ovat hyviä meidän lapselle, hinnasta viis. Vaatteista yms. tavaroista harvoin ostan halvinta. Yleensä hieman hintavampi on monin verroin pitkäikäisempi käyttöiältään ja mukavampi käyttää muutenkin. Joskus tosin löytyy poikkeuksia, että halvallakin saa hyvää, mutta harvemmin.

• Tykkää
Reactions: FreeFall
no näinpä. Ei meillä muuten oo mitään kinaa rahankäytössä, ja kaikki vähänkään isommat ostokset tehdään yhdessä.

Mä jätin sulle pommin johon menit. (samat, tasan sama tuote ei ole sama asia kuin samankaltainen)

Ota huomioon, että esimerkiksi sukat eivät ole keskenään erilaisia. Jos toiset ovat paremmat jalkaa, kestävemmät ja hienommat niin kevyesti maksaisin niistä 2€ enemmän. Elämän laatu koostuu hyvistä asioista, ei tyytymisestä välttävään.

[QUOTE="Vieras";26306554]Mä jätin sulle pommin johon menit. (samat, tasan sama tuote ei ole sama asia kuin samankaltainen)

Ota huomioon, että esimerkiksi sukat eivät ole keskenään erilaisia. Jos toiset ovat paremmat jalkaa, kestävemmät ja hienommat niin kevyesti maksaisin niistä 2€ enemmän. Elämän laatu koostuu hyvistä asioista, ei tyytymisestä välttävään.[/QUOTE]

Kyllä mäkin siinä mielessä satsaan laatuun, että esim lapseni ulkovaatteet, kengät yms on todellakin laatua, joka kestää käyttöä, mielellään pitemmän aikaa. Vaatteet ovat käyttöä varten. En näe järkeä ostaa esim niitä sukkia moninkertaisella hinnalla, kun ne menevät jalkaan maks kuukausia. Sit täytyy taas ostaa uusia sukkia. Mielellään maksan tällä hetkellä vähemmän, ja kun niitä käytetään pitemmän aikaa, ostan laadukkaampaa.