ärsyttää miehen laiskuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Kiukuttaa suorastaan, kun mies makaisi vaan sohvalla telkun edessä ja kaikki kotityöt tuntuvat jäävän mulle. Valittaa sitten vielä ruuasta ja siitä ettei se ja se vaate ole puhtaana jne.

Aina viikonloppuisin mies saa nukkua pitkään ja jos pyydän, että saisin itse nukkua ja hän hoitaisi lasta niin riitahan siitä tulee. Meillä on puolitoistavuotias poika ja tähän mennessä olen neljänä aamuna saanut nukkua ja tämä siitä huolimatta, että saatan joutua valvomaan yöt ja käyn itsekkin töissä.

Kasvatuksesta ja säännöistä on sovittu, mutta niiden noudattaminen jää minulle kun mies haluaa keskittyä television katseluun eikä panostaa.

Ärsyttää niin paljon.

Olen tosissani ja sepäs tässä ärsyttääkin. Aina kun koitan keskustella asiasta tulee meille riita, joten en tiedä mitä tehdä, mutta näinkään e voi jatkua.

Seuraavaksi varmaan joku ehdottaa, että miehesi täytyy olla masentunut kun vaan makaa sohvalla ja hän kärsii varmasti itse tilanteesta ja häntä täytyy ymmärtää ja kannustaa lääkärille. Niin että koita vaan ymmärtää:D

[QUOTE="mie";26046541]Olen tosissani ja sepäs tässä ärsyttääkin. Aina kun koitan keskustella asiasta tulee meille riita, joten en tiedä mitä tehdä, mutta näinkään e voi jatkua.[/QUOTE]

No ei voi ei. Mitä sä olisit valmis tekemään? Siis kun oletetaan että tilanne jatkuu miehen osalta samanlaisena. Puhuttavahan teidän on, mutta mietin ensin itse mitä haluat, millaista haluat ja mitä pitää tapahtua.

Miten olet päästänyt tilanteen tuohon jamaan? Sinullahan on siellä oikein lupaava täysihoitolan alku ja kaksi lasta paimennettavana.

Asia täytyy puhua riitaa pelkäämättä läpi, ja luultavasti monta kertaa. Jos vielä suostut tuohon kaupankäyntiin, että ostat kotirauhaa sillä ettet käy läpi parisuhteen vaikeuksia, niin ongelmat vaan kasautuvat.

olispa mullaki laiska mies. mun mies siivoaa neuroottisesti kokoajan ja sitten se huutaa mulle kun mä en tee mitään. no enpä mä mitään voi tehdä kun se ei jätä mulle mitään tehtävää..

Meillä on 2-vuotias lapsi ja olen saanut myös nukkua 2-3 aamua pitkään. Mies sanoo aina "katsotaan jaksanko nousta" ja kyllä sen arvaa että jaksaako kukaan nousta aikaisin aamulla jos ei ole pakko, grrr! Työviikot minä vielä ymmärrän, mutta jos kuukauden kesäloman aikana ei jaksa yhtä ainoaa aamua niin kyllä ärsyttää. Toisaalta mihelläni on uniapnea ja hän on aina väsynyt ja minä tiesin sen etukäteen ja hankin siitä huolimatta lapsen tuon miehen kanssa, joten en nyt hirveästi viitsi valittaa asiasta.

Minä vetäisin hirveät pultit ja raivoaisin miehelle, jos tekisin itse kaikki kotityöt ja hän kehtaisi vielä valittaa. Kyllä sinun miehesi on se pakko ymmärtää, jos sanot siitä. Tuosta asiasta minä aloittaisin, että ensin pakottaisin miehen lopettamaan valittamisen ja sitten yrittäisin pistää jonkun kotityön hänen niskoilleen. Minun mieheni ei tee keittiötöitä eikä pyyhi pölyjä, mutta pesee pyykkiä silloin kun vaatteet alkavat loppua, pesee vessanpöntön silloin kun se alkaa näyttää törkyiseltä & imuroi ja pyyhkii lattiat kun ne alkavat näyttää kamalilta. Minä olen vähän laiska itsekin ja meillä mies selkeästi tekee kotitöitä silloin kun katsoo kodin olevan sellaisessa kunnossa, mutta tiedän ettei tuo toimi kaikkien miesten kohdalla:/ Oletko sinä ihan hirvenä siisti ihminen ja korjaat kaikki sotkut heti?

Yhteistyössä