ärsyttää kurittomat lapset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"argh"

Vieras
muutamilla kavereillani on lapsia joita ei komenneta koskaan. kun tulevat kylään saavat rikkoa vaikka koko talon. itse aina komennan omia lapsiani kun olemme heillä kylässä. on vähän vaikea selittää omille lapsille miksi toiset lapset saa hyppiä seinille ja he ei.=( sen verran kunnioitusta toisia kohtaan edes pitäisi olla että kylässä katottais niiden kullannuppujen perään. en ymmärrä mikä järki kasvattaa kurittomia lapsia. vois ees yrittää opettaa mitä saa tehdä ja mitä ei. sitten ihmetellään kun päiväkodista tulee noottia. hohhoijjakkaa sanon minä.

Otsikon perusteella meinasin vastata, että meilläkin on joku kurittomuuskausi menossa, ei koululaiset eikä taaperot usko eikä tottele mitään! Mutta mä kyllä komennan, se kuuluu varmasti nyt naapuriin asti...

Mutta joo, tosi ärsyttävää, meilläkin yks tuttavaperhe joka päästää esim lapsensa jätskin ja suklaakeksien jälkeen sohville pomppimaan (no heille en enää tarjoilekaan niitä lajeja, ehkä ens kerralla pelkkiä riisikakkuja :D ) Jotenkin noloa komentaa vieraita, jotka kattoo ihan että mitä toi tarkottaa en oo koskaan kuullut...

Meilläkin on nyt joku kausi ettei uskota mitään kylässä kotona koulussa jne.. Arestia, arestia, pelikieltoa, ei kavereita, tai tv:tä ja mikään ei tunnu menevän perille =(

Ymmärrän täysin. Meillä on mm. eräs tuttavaperhe, jossa annetaan lasten pyöräilläkin sisällä (pikku-pyörällä) ja meno on kanssa sen mukaista. Aina kun kylässä ollaan, niin saa varoa milloin joku ajaa päälle - sisällä! Myöskin pöydästä annetaan lähteä sen suklaakeksin kanssa paikkoja sotkemaan. Juu ei, ei meille kiiitos tällaisia vieraita! Äidin komennotkin kaikuu näille lapsille kuin seinille. Minkäänlaista auktoriteettia ei ole ja lasten isäkin vain huokailee, eikä sano mitään. Kylässä ollessa sitten sama meno jatkuu, huudetaan, juostaan viedään lelut toisten käsistä...ja omat lapseni ihmettelevät miksi tuo saa tehdä noin. Monet kerrat olen joutunut komentamaan vieraiden lapsia, kun eivät omat vanhemmat siihen näköjään kykyne!

meillä on meidän säännöt ja jos ei uskota nii ei enä tsite ole tulemista. MEillä KAIKKIEN lapsilla on samat säännöt esim ruokaillaan vain keittiössä ( joskus sipist saa syödä telkkarin edessä)
sohvilla ja ängyillä ei hypitä. ulkona potkitaan palloa jne.

Yhteistyössä