Ärsyttää kun sunnuntaisin näin kesällä voisi kaupat olla auki, niin ei tässä kaupungissa ole

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunnuntaishoppailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sunnuntaishoppailija

Vieras
Käytiin kaupungilla kävelemässä ja ruokakaupassa, kun sunnuntai on oikeastaan ainoa päivä viikossa kun ehtii ja jaksaa lähteä mihinkään. No eihän tuolla keskustassa ollut auki kuin ruokakaupat ja kirpputorit suurinpiirtein. H&M on auki, mutta Lindex ja muut vaatekaupat visusti kiinni. No säästyypähän rahat, kun ei mikään paikka ole auki.

kaupat SAAVAT olla auki. Niiden ei TÄYDY olla auki. Kesäsunnuntaisin, loma-aikana, ei kaupan aukipitäminen erikoistavarakaupassa ole todellakaan kannattavaa. Hyvä on myös henkilökunnalle antaa edes viikonloppuna yksi päivä vapaata, koska kaikki eivät voi olla yhtä aikaa lomalla. Olette todella itsekkäitä ja onhan ne kaupat auki ne muut kuusi päivää viikossa. Pitäisikö kauppojenkin olla jotain ilmaisia vapaa-ajanmaita kesällä.

No minä olisin iloinen, että saavat myyjät olla edes sunnuntaina perheensä kanssa.
Eikä se sunnuntaimyynti kuitenkaan kannata pienillä paikkakunnilla, kun pelkästään potentiaalista ostajakuntaa on liina vähän.

täällä sitä ostajapotentiaalia olisi kyllä sunnuntaisinkin, kun aika paljon noita venäläisiä tuolla kaupungilla pyöri tänäänkin, ollaan kuitenkin suht lähellä itärajaa. Eikä tämä nyt niin pieni paikkakunta ole, taitaa olla Suomen suurimpien kaupunkien listalla 10 joukossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
täällä sitä ostajapotentiaalia olisi kyllä sunnuntaisinkin, kun aika paljon noita venäläisiä tuolla kaupungilla pyöri tänäänkin, ollaan kuitenkin suht lähellä itärajaa. Eikä tämä nyt niin pieni paikkakunta ole, taitaa olla Suomen suurimpien kaupunkien listalla 10 joukossa.

Osatajapotentiaali on eri asia kuin kaupungilla pyörivät venäläiset. Ehkä ne yritykset pyörivät voitolla kuuden päivän voiminkin ja ottavat inhimilliset tekijätkin huomioon henkilökunnan osalta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Juu, mutta sehän on oikeasti tutkittu juttu, että sunnuntaimyynti kannattaa vain parhaimpana sesonkiaikana (lähinnä siis ennen joulua). Ihmisiä on vähemmän liikkeellä sunnuntaisin, vaikka olisi kuinka iso kaupunki kyseessä ja ihmiset tekevät vähemmän ostoksia. Kaupungille voidaan tulla kyllä koko perhe käppäilemään, mutta ostokset rajoittuu jäätelöihin torilla ja maitolitraan... Toki on olemassa niitäkin, jotka tekisivät isoja ostoksia sunnuntaisin, mutta minkäs teet kun ovat vähemmistöä. Sunnuntaisin on kuitenkin maksettava työntekijöille tuplapalkka, joten tuloakin pitäisi tulla tuplasti.

Harva perheellinen haluaa viettää sunnuntait töissä eikä kaupoilla ole välttämättä varaa palkata ekstratyövoimaa sunnuntainmyyntiä varten. Sunnuntaityövoima kun muutoinkin on kalliimpaa.

ihmiset kantaa saman määrän rahaa kauppaan, oli niitä kauppapäiviä 6 tai 7. vai meinaatteko että asiakkaiden tilille tulee jotain eksta rahaa minkä ne voi käyttää vain sunnuntaisin kaupassa? ei mulle ainakaan.

eli jos kauppa saa yhtäpaljon myyntiä 6 päivällä kuin 7:llä, mutta 7 aukiolopäivästä tulee enemmän kustannuksia, niin kumpikohan kannattaisi valita?

Aluksihan oli kaupoilla sitä innostusta pitää auki sunnuntaisin, kun siihen tuli lupa, mutta pikku hiljaa ovat lopetelleet sunnuntaimyyntiä, koska se ei kannata. Ei minunkään kotikaupungissa ole kuin Siwat auki sekä Prisma ja CM 12-18. Satunnaisesti on vaatekauppoja auki keskustassa, mutta enemmän kun on jotain tapahtumia tai yhteisesti sopivat, että nyt pidetään avoinna tänä sunnuntaina. Mäkin itseasiassa yllätyin kun tänä kesänä menin sunnuntaina kaupungille. Eipä siellä mitään ollut auki, vaikka viime kesänä oli. Ei se mitään kuitenkaan, ymmärrän hyvin kauppiasparkoja, kun itsekin olen yksi heistä...

Off topic pakko kertoa... Viime viikolla päivystin meidän kaupassa (meillä on askarteluun, sisustukseen ja rakentamiseen liittyvä erikoisliike), kun puhelin soi puolilta päivin. Koko päivän oli ollut todella hiljaista, kuten kesäisin usein on kun ihmisillä on muuta puuhaa kuin esim. askarrella. Puhelimessa oli asiakas, joka tiedusteli aukioloaikoja. Kerroin, että vielä neljä tuntia olemme avoinna, eli klo 16 suljen liikkeen. Asiakas vastasi." Voi ei!! Onko sinun ihan pakko lähteä heti neljältä?" Sympaattisena ihmisenä kysyin, että mahtaako asiakas itse päästä töistään neljältä, eikä siksi ehdi meille ennen sulkemisaikaa? Mielessäni ajattelin, että voin hetken odottaa jos tästä on kyse. Asiakas vastasi: "Ei...mä oon kyllä kesälomalla, mutta kun täällä on niin ihana ilman ulkona, ettei malttaisi lähteä. Istun täällä meidän pihassa aurinkotuolissa." :O Olin niin äimänkäkenä, etten saanut sanottua muutakuin "Ai". Neljä tuntia on aikaa ja kehtaa sanoa jollekin ihmiselle, joka istuu töissä, että kuule voisitko olla ylitöissä kun mä otan aurinkoa...

No tää on ihan offtopic eikä liity mitenkään asiaan, mutta tuli mieleen tuosta harmituksesta kun kaupat ei oo auki kaikkina päivinä.