Ärsyttää kun mies jättää AINA lähtiessään kaikki valot päälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miima"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miima"

Vieras
Yhdessä asuttu 10 vuotta eli ei ole auttanut sanominen vaan miestä ärsyttää (kuin myös minua) kun aina valitan samasta asiasta. Lähti klo 8 töihin jolloin kylläkin oli jo valoisaa. Mutta jokinaika sitten kun heräsin oli valot päällä: keittiössä 2 lamppua, olkkarissa 2 lamppua, kummassakin vessassa paloi valot ja vaatehuoneessa paloi valot sekä kahvinkeitin päällä. Nyt olen äitiyslomalla mutta jos mieheni lähtee minun jälkeeni töihin ( kuten normaalisti) ovat kaikki valot päällä ja aikaisemmin oli usein kahvinkeitinkin. Ostin muutama vuosi sitten sellaisen mikä sammuu itsestään kun saattoi haista todella palaneelle kun oli ollut pällä sen reilu 8 tuntia ja vain tippa kahvia pohjalla.

Millä ihmeellä saisin päähäni taottua, että on suurempiakin murheita kun päällä olevat valot. Nyt taas valoisalla asia ärsyttää enemmän kun ikkunoistakin tulee paljon valoa, joten yksikin lamppu/ huone riittäisi. Olen varmaan saanut liian kovaa tulipalo valistusta kun varsinin kahvinkeittimen ja pienen yölampun ollessa päällä kokopäivän haisee koko huone sellaiselle kärähtäneelle ja minua pelottaa, että joku kerta vielä sytyttävät palon. Vaikka nyt onneksi on tuo itsestään sammuva kahvinkeitin.

Mä jätän kanssa kaikki valot aina päälle. Usein jää telkkarikin, jos käyn kaupassa, en jaksa sammuttaa :) Tämä ei onneks ärsytä mun miestä, hän jättää itsekin valoja usein päälle, on varmaan multa tarttunut tapa.

On tietysti joitain pikkuasioita, mitkä mua miehessä ärsyttää, mutta mä yritän suhtautua niihin huumorilla. Ja yritän ajatella niin, että olisi tosi inhottavaa, jos joku jatkuvasti huomauttelisi tai nalkuttaisi jostain pikkuasiasta, enkä halua itsekään olla sellainen.

minua ärsyttää se, kun mies jättää valot iltaisin esim makkariin, jossa ne on sitten monta tuntia turhaan päällä, kun siellä ei ketään ole. En jaksa enää asiasta murmattaa, pari kertaa olen olevinaan hädissäni huudahtanut; "hei meidän makkarissa on varmaan joku!" :D on kiltisti käyny sammuttamassa valon sen jälkeen. :D

Miehiin tehoaa monesti "vaihdetaan auto uuteen"-kortti.

Jätä asuntoon lojumaan jokunen herkullinen esite uusimman Jeepin lisävarusteluista hinnastoineen ja juttele ohimennen kuinka paljon voisitte säästää kun mieskin oppisi sammuttamaan valoja.

Sitten kun siemenet on kylvetty, odota miehesi nopeudesta riippuen tunneista viikkoihin kunnes hän esittelee omana ajatuksenaan "alettaisko säätämään uuteen autoon?" :rolleyes:

Meillä ei sentään jätä lähtiessään, mutta kotona ollessaan jättää valot päälle huoneisiin, joissa ei enää ole eikä ole menossa pitkään aikaan...

Kuljen sitten illat pitkät sammuttelemassa valoja millon mistäkin. Tottui varmaan pitämään valoja kun entisessä asunnossa ei tullut kulutuksen mukaan laskut..

Mielelläni minäkin olisin kaikki valot ja mööpelit päällä, mutta eipä kiinnosta maksaa miljoonia sähkölaskua..

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28144758:
Miehiin tehoaa monesti "vaihdetaan auto uuteen"-kortti.

Jätä asuntoon lojumaan jokunen herkullinen esite uusimman Jeepin lisävarusteluista hinnastoineen ja juttele ohimennen kuinka paljon voisitte säästää kun mieskin oppisi sammuttamaan valoja.

Sitten kun siemenet on kylvetty, odota miehesi nopeudesta riippuen tunneista viikkoihin kunnes hän esittelee omana ajatuksenaan "alettaisko säätämään uuteen autoon?" :rolleyes:

Tätä minä aina ihmettelen, minkä takia melkein kaiken pitää olla miehen oma "idea"? Miksi sitä asiaa ei voi tehdä silloin kun toinen siitä puhuu? Pitää odottaa vähän aikaa ja tulla kysymään sitä/puhumaan siitä?

Hirrrween ärrrsyttäwää :D:D

Kyllä meillä tuo ois aika vakavankin keskusstelun paikka. Miksi tuhlata energiaa ja luontoa, ja miksi jättää muiden tehtäväksi sammutella valot ja kaikki Arvon Herran jälkeen? Kyllä aikuinen ihminen osaa sammuttaa valot, kun osaa sytyttääkin. Minun mielestä pitäisi olla myös esimerkillisempi lapsille, tuo on huono malli. Siis energian säästämisen kannalta,mutta myös mallina siitä, että asia, joka pitäisi tehdä itse, jätetäänkin säännöllisesti toisten hommaksi. VÄlinpitämätöntä!!!

Lisäksi päälle jätettävä kahvinkeitin on paloturvallisuusriski. En vaan hyväksyisi noin välinpitämätöntä käytöstä, joka on riski koko kodin ja perheen turvallisuudelle.

[QUOTE="Kuukkeli";28144789]Tätä minä aina ihmettelen, minkä takia melkein kaiken pitää olla miehen oma "idea"? Miksi sitä asiaa ei voi tehdä silloin kun toinen siitä puhuu? Pitää odottaa vähän aikaa ja tulla kysymään sitä/puhumaan siitä?

Hirrrween ärrrsyttäwää :D:D[/QUOTE]

Tuohon mennään jos suora puhe ei toimi kuten ap:lla.

Mutta mietipä vaikka tupakoinnin lopettamista. Se ei lopu siihen että toinen sanoo ja maanittelee "sun pitäis lopettaa, kuolet keuhkosyöpään" vaan se pitää lähteä polttajasta itsestään. Joku sisäinen valo syttyy "jaa, mä taidan oikeesti haista aika pahalle, mäpäs taidan lopettaa polttamisen."

-> Jos haluaa että toinen muuttaa tapojaan niin sen muutoksen pitää lähteä itsestään, ei siinä nalkuttamiset auta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28144890:
Tuohon mennään jos suora puhe ei toimi kuten ap:lla.

Mutta mietipä vaikka tupakoinnin lopettamista. Se ei lopu siihen että toinen sanoo ja maanittelee "sun pitäis lopettaa, kuolet keuhkosyöpään" vaan se pitää lähteä polttajasta itsestään. Joku sisäinen valo syttyy "jaa, mä taidan oikeesti haista aika pahalle, mäpäs taidan lopettaa polttamisen."

-> Jos haluaa että toinen muuttaa tapojaan niin sen muutoksen pitää lähteä itsestään, ei siinä nalkuttamiset auta.

Totta, mutta hain tässä takaa lähinnä just tuota auton ostoo ja muita isoja päätöksiä.. Tai ei välttämättä tarvitse olla isokaan (ainakaan meillä) kun se on "huono ehdotus" minun suusta ja maailman paras miehen suusta kolmen minuutin päästä.. :D

[QUOTE="Kuukkeli";28144915]Totta, mutta hain tässä takaa lähinnä just tuota auton ostoo ja muita isoja päätöksiä.. Tai ei välttämättä tarvitse olla isokaan (ainakaan meillä) kun se on "huono ehdotus" minun suusta ja maailman paras miehen suusta kolmen minuutin päästä.. :D[/QUOTE]

Joo no meillä ei ees tarvi tuollaiseen pelleilyyn lähteä miehen osalta. Mutta se herra soveltaa kyllä muhun tuota varsin taidokkaasti :D

Yhteistyössä