ärsyttää kun kaikki maksaa niin paljon!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hiiohoi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hiiohoi"

Vieras
Haluaisin uusia sisustusjuttuja ja lapsille pitäisi ostaa kevätvermettä mutta kaikki maksaa niin paljon! Tuntuu, että muilla on rahaa ostaa kaikkia juttuja ja käydä ravintoloissa ym. Nytkin H&M nettikauppaan 120 euron lasku, ja puolet siitä on vanhaa laskua! Lapset tarvisi uusia housuja kesäksi ja farkkuja, kaikkeen tarvis rahaa. Vaatteetkin on nykyään niin kalliita ja ruokaan menee paljon rahaa ja asumiseen! =(

täälläkin vain kirpputoreilla huonoja tavaroita ja vaatteita. Lisäksi pitäisi usein käydä jos haluaa löytää jotain ja siihen menee bensaa. Hyvissä vaatteissa yleensä väärä koko jne.. Mitään ei voi kierrättää, kun tyttö ja poika. Ja itsekään en mitään pröystäilyjuttuja havittele vaan iahn normaaleja kevätvaatteita lapsille ja kotiin kevät tyynyt ym. verhoja mitkä menisi monta vuotta. Mutta kaikki maksaa nykyään paljon. =(

[QUOTE="hiiohoi";23426533]täälläkin vain kirpputoreilla huonoja tavaroita ja vaatteita. Lisäksi pitäisi usein käydä jos haluaa löytää jotain ja siihen menee bensaa. Hyvissä vaatteissa yleensä väärä koko jne.. Mitään ei voi kierrättää, kun tyttö ja poika. Ja itsekään en mitään pröystäilyjuttuja havittele vaan iahn normaaleja kevätvaatteita lapsille ja kotiin kevät tyynyt ym. verhoja mitkä menisi monta vuotta. Mutta kaikki maksaa nykyään paljon. =([/QUOTE]
Kannattaisi varmaan alkaa ostamaan vanhemmalle lapselle unisex-vaatteita, joita voi kierrättää. Ei mitään prinsessa- tai merirosvovaatteita. Reippaita perusvärejä, jotka sopivat tytöille sekä pojille.

Tulee hankittua 80% lasten vaatteista noin vuotta tai vajaata ennen. Esim. kevään ja kesän vermeet ostin syksyllä alesta (HM ym.) ja huutonetistä.

Tällä hetkellä etsin ensi talven vaatteita. Säästää ihan älyttömästi ja hyvin on kasvu ennakoitavissa. Kengät tekevät poikkeuksen, mutta niitäkin tulee ostettua etukäteen jos kohdalle sattuu.

Mä olen muuttanut sisustusta maalilla ja tekstiiliväreillä. Vanhasta nojatuolista päällinen vain värinapin kanssa pesukoneeseen ja tuoli oli kuin uusi. Huonekaluista olen maalannut lähes kaikki uudestaan. Taannoin hankin kirpparilta 8 eurolla lipaston ja tuunasin sen uusiksi. Ikkunaverhoja olen ommellut lakanoista.

*muoks* Vielä noista mainitsemistasi tyynyistä.... mä tässä yhtenä iltana kaivoin liinavaatekaapista sellaisia pöytäliinoja, verhoja ym, joita tiedän, että en enää käytä. Otin ison muovikassin ja sakset ja telkkaria katsoessani silppusin ne kankaat muovikassiin. Sillä silpulla täytin sisustustyynyjä ja tein yhteen korituoliin uuden istuintyynyn ja selkätyynyn.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
en ole ikinä osannut ennakoida kasvua ja ostaa etukäteen aleista. Sieltäkin menee parhaat heti. Nytkin on lastenvaatteita kirpparilla mutta tuntuu että mitään ei mene kaupaksi. Eikä noita unisex vaatteitakaan paljoa myynnissä ole ja ei niitä enään koululaisella ja isommilla lapsilla voi käyttää toisen vanhoja.

ei täällä ainakaan kirpputoreilla ole mitään käyttökelpoista. kulunutta paskaa josta pyydetään lähes yhtä paljon ku uudesta....

Niin täälläkin suurin osa mutta kyllä sieltä lähes joka kerta jotain käyttökelpoista löytyy. Pitää vaan vähän penkoa ja ennakoida eikä etsiä vasta sitten kun on jo tarve. Ihan samoin kuin alennusmyynneistä kannattaa ostaa seuraavaa kokoa varastoon.

[QUOTE="hiiohoi";23426618]en ole ikinä osannut ennakoida kasvua ja ostaa etukäteen aleista. [/QUOTE]

No perusvaatetta, collegehousuja, farkkuja ja paitoja, tarvitaan ihan joka koossa koska ne lapset kasvaa jokatapauksessa. Ei ole niin väliä onko kesä vai talvi.

Niin no mä olen mielummin ilman verhoja kuin otan jotkut ihan ok verhot, kun en halua monia kaappaihin. Yhdet riittää. Nytkin haaveilen stockmanin silkkiverhoista mutta aika tyyriitä on! Lisäksi tarvisi uusi sohva ikeasta Mutta on verhot hemtexissäkin kaliita. Pellavaverhot melkein 50 euroa kipale. Lasten ulkovaatteita olen katsonut kappahlista ja jesper ja juniorista jonathaneja mutta kaikki on kalliita, kun pitää ostaa takki ja ulkohousut. =(

Samaa minäkin ihmettelen! Pitäis pojalle löytää vk-haalari muutaman kuukauden käyttöajalle, ja ei jotenkin kyllä innostais uuden hintaa maksaa lyhyen käyttöiän vuoksi.. Nettiä kun selasin niin joko ne on vuodelta kives tai "kulumaa polvissa ja pepussa, hinta 30e"...

Kun olisi edes siistejä isompia kokoja kirpputoreilla, mutta yleensä on siistit vaatteet joita huolisin niin liian pieniä omille lapsille. Lapseni ovat juuri sitä ikäluokkaa, että syntyi paljon lapsia. Eli sitä kokoa mistä juuri ovat kasveneet niin on paljon tarjolla. Alennusmyynnit on juuri loppuneet, eikä niissä enään mitään ole talvea varten. Kengätkin maksaa paljon, vaikka ihan marketeista ostan.

Joo totta, sähkölaskukin tuli taas (2kk ajalta) ja 480€.
Ihan kiva.

No ei varmaan kiva! Meilläkin oli vesilasku pari kuukautta sitten 360 euroa. Kyllä johtajat nyhtää tavallista kansaa ja nauraa!

Minusta taas vaatteet on nykyään tosi halpoja. Äidin kanssa juuri puhuttiin tästä ja silloin kun itse olen ollut pieni ja piti juhlamekkoja ja prinsessahörhelöitä ostaa niin ne vasta maksoikin ja paljon. Talvivaatteet myös. Nykyään on halpaa verrattuna siihen. Eikä kirpparitoiminta ollut 80-luvulla sellaista kuin nyt. Nyt löytyy vaikka mitä. Juuri eilen ostin Reimatec-välikausihaalarin tytölle (ei kuluman kulumaa ) 5 eurolla. Ostin myös citymarketista ihan peruspuvun päiväkotikäyttöön (taisi olla Lotta ja Lassie ) ja sekin taisi maksaa vajaat 30 euroa. Ei ole minusta kovin paljon.

Ja pakkoko on sisustaa jos ei ole varaa. Minulla olisi varaa, mutta en vaan osaa sisustaa eikä ole silmää olenkaan, joten en pahemmin sisustele :)

Mä teen kuten tässä joku muukin jo kirjoitti, ostan aina etukäteen edelliskauden alesta. Juurikaan ei oo tullu koon puolesta vikaostosta vaan oon osannu arvioida hyvin lasten koon seuraavana kautena. Esim topat oon ostanu ens talveksi -40% alesta, siinä säästi jo paljon ku 3 lapselle ostin. Ei tarvii syksyllä enää miettiä että mitä ostaa ja koska.

Minä yritän ostaa alennuksista. Nytkin kaapissa nuorimmaiselle(tyttö) talvivaatteita ainakin 3-vuotiaaksi asti, vanhemmilta lapsiltä jää kenkiä ja kumppareita ku jalka kasvaa niin nopsaan ettei ehdi paljoa käytössä kulumaan.

Huomenna pääsen säästämään kun on monikkomammojen ostosilta ja luvassa loput reimat ja lassiet talvivaatteet -50%... Reiman tehtaalla kevätpäivillä saa myös halvalla vaatteita.

Käyttövaatteita meillä kaapit pursuaa, kaikille lapsille on kaapissa tuhansia vaatteita odottamassa...ollaan saatu ja oon reippaasti pyytäny lahjoiksi käyttövaatetta ja kenkiä yms. varsinkin vielä ku lapset ei oikein ymmärrä vielä lahjojen päälle ja niitä leluja on tuhottomasti....

Yhteistyössä