Ärsyttää kun joidenkin lapset kulkee rumissa vanhoissa vaatteissa ja äidit vimosen päälle tyylikkäitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TätiTouhukas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on ainakinsellainen tyttö joka ei voi käyttää epämukavia vaatteita. Jonkun vanha ja venytetty tuntuu mukavimmalta. Ja sitten on niitä vaatteita joista tytkätään niin paljon ettei suostuta luopumaan edes sitten kun hajoaa. No näitä annan käyttää vain kotona.

meillä ulkoillaan ja käydään navetassa ihan perus kulahteneissa vaatteissa. samoin jos mennään muksujen kanssa heinäpellolle tai muuten peltotöihin päälle laitetaan huonointa mitä löytyy.
kauppaan, hoitoon ja vierailuille sitte jokainen laittaa päälleen parasta mitä löytyy.

tosin aika monesti käydään samalla kaupassa kun tullaan paskanajusta tmv hommasta niin vaatteet ei välttämättä täytä gurujen imagotasoa.... mut noin yleisesti silloin siistimpää kun tarve vaatii ja kun ei vaadi huonompikin käy. kaikille.

Eräs äiti joka valittaa aina että on tiukkaa kun on yh, kulkee aina uusissa vaatteissa ja hiukset viimeisen päälle parturin jäljillä. Lapsi taas kulkee lyhyissä housuissa ja paidoissa, kuluneissa ja huononnäköisissä. Kyllä hieman surettaa lapsen puolesta, jos tiukkaa, ymmärrän sen, mutta että äidillä uusia vaatteita kaiken aikaa tietää mihin ne rahat menee.

Voi ei, enpä ole koskaan ajatellutkaan että meidän pukeutuminen saattaisi jotain ärsyttää tai herättää säälin tunteita. Meidän tyttö on nyt siinä iässä että arjessa on turha kovinkaan hienoja vaatteita käyttää. Könyää ulkona ihan varmasti joka puskassa ja kerää kaikki voikukat mitä löytää. Puistoon mennään yleensä niissä huonommissa. Tärkeintä on että vaatteet ovat puhtaat ja ehjät. Toki juhlavaatteet ovat sitten erikseen.
Itse taas töissä ollessani joudun pukeutumaan siististi/hienosti. Nautin suuresti nyt kotona ollessani että voin laittaa päälleni ihan mitä vain. Farkut joita käytän ovat tosi kuluneet ja paidat enemmän tai vähemmän virttyneitä. Pystynpähän itsekkin niitä voikukkia keräämään ja vaikka istumaan hiekkalaatikossa.
Minulla on varmaan joku geenivirhe näihin pukeutumisiin liittyvissä asioissa kun ajattelen vain mikä on käytännöllistä. Enkä voi käsittää miten joku kerkeää toisten pukeutumista seuraamaan. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä naapurin Mirkulla ja sen mukuloilla on tänään päällä.

Kunhan ovat mukavia päällä, sopivan kokoisia ja ehjiä, niin so? Meillä on näitä "verkkarilapsia", koska vauvana en heille mielelläni farkkuja tms. käyttänyt niiden epämukavuuden vuoksi(ihan joskus synttäreille jne.) Nykyisin urheilevat paljon, eivätkä muutenkaan liioin ehdi muissa kuin verkkareissa olla. :) Mä kyllä kuljen välillä hyvinkin epämukavissa vaatteissa myönnetään.

[QUOTE="vieras";26706714]Mutta siis jos lapsen vaatteet eivät ole likaiset yhtään? Ehkä sitä aikuinen hikoileekin enemmän kuin lapsi. En mä tiedä, mun mielestä jos lapsen paita pysyy 3 päivää puhtaana niin onko se jokin periaatekysymys, että pitää vaan vaihtaa.[/QUOTE]

Kyllä se sitten varmaan pitää vaihtaa. Joku äiti kun ilmeisesti pitää tarharyhmän muiden lasten vaatteista kirjanpitoa. Täytyykin olla taas elokuussa tarkkana...

Mielestäni pukeutuminen on osa kasvatusta aivan siinä missä esim. pöytätavatkin. Lapselle pitää opettaa kuinka pukeudutaan missäkin tilanteessa.

Asustellaan täällä sivistyksen ulkopuolella, joten kotona meillä on päällä mitä sattuu. Ainut ehto on että aamulla laitetaan puhdasta päälle, jos edelliset likaantuneet. Pieniä vaatteita ei pidetä kun se vaan näyttää omaan silmään niin typerälle, ennemmin sitten vähän reiluja. Kauppaan tai muuten sivistyksen pariin kun lähdetään niin laitetaan vähintään puhdas paita päälle, yleensä koko vaatetus. Usein kauppareissulla käydään sitten leikki puistossa tai muussa vastaavassa, joten lapsi rymyää siellä sitten paremmissa vaatteissa. Itseäni tämä ei haittaa, kirpputorit on täynnä siistejä ja edullisia lasten vaatteita.

Omasta mielestä se on jo kanssa ihmisten kunniotusta että mennään siisteissä ja ehjissä vaatteissa ihmisten ilmoille.

Meillä on toisinpäin. Varmaan kattovat hoidossakin jo kun mulla on aina kun tuon lasta, jotkut rytkyt päällä ja lapsella joka viikko uusia vaatteita. ja muutenkin vaatteet on siistejä ja hyväkuntoisia. Lyön surutta pois semmoset pesunukkaiset ja haalistuneet.

Yhteistyössä