Ärsyttää kun anoppi ja appi ei tuu ristiäisiin!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olenko minä törkeä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olenko minä törkeä?

Vieras
Tuli anopilta viesti että eivät tule ristiäisiin ens lauantaina kun laitoin viestin et ristiäiset silloin. minusta törkiää ei vaan viihti tulla...oikeasti tiedän mikä syy on. ilmoitin että tälle lapselle ei tule teidän suvun nimeä. meillä neljäs lapsi ja kaikki kolme on pitäny kastaa miehen suvun nimillä ja olisin halunnut omankin suvun nimiä niille,mutta nyt en periksi anna!

et lain mukaan voi antaa eri sukunimeä sille yhdelle lapselle, vaan sisaruksille samat nimet jos on teidän yhteisessä huollossa.

mutta tyhmäähän tuo olla tulematta.

[QUOTE="vieras";26123956]et lain mukaan voi antaa eri sukunimeä sille yhdelle lapselle, vaan sisaruksille samat nimet jos on teidän yhteisessä huollossa.

mutta tyhmäähän tuo olla tulematta.[/QUOTE]

Ehkäpä ei kuitenkaan ollut kyse sukunimestä vaan muista suvussa kulkevista nimistä :)

etunimiä tarkotin...meillä sama sukunimi kaikilla kun naimisissa ollaan.. tästäkin lapsesta ois pitänyt tulla tyyliin pauli juhani mutta laitoinkin meidän suvusta kaksi nimeä tälle vauvalle. olen puhunut siitä asti kun vauva synty et milloin ristiäiset! laitoin vaan nyt varmistusviestin kun tilaan tässä kakkua ja leivoksia ym..et tietää ketä tulis.

Mä en usko että ristiäisten juhlakalu välittää,älä siis sinäkään ota turhaa stressiä. Eikös ristiäisiin kuitenkin kutsuta,se,ei ole käsky saapua paikalle. Nimiasiahan taasen on vain sinun ja lapsen isän asia,jos olette antaneet appivanhemmille valtaa siihen,niin turha sitä on jälkikäteen kiukuta.

etunimiä tarkotin...meillä sama sukunimi kaikilla kun naimisissa ollaan.. tästäkin lapsesta ois pitänyt tulla tyyliin pauli juhani mutta laitoinkin meidän suvusta kaksi nimeä tälle vauvalle. olen puhunut siitä asti kun vauva synty et milloin ristiäiset! laitoin vaan nyt varmistusviestin kun tilaan tässä kakkua ja leivoksia ym..et tietää ketä tulis.

ok. no typeräähän tuo, mutta jos aikuiset ihmiset on noin rajottuneita ja lapsellisia niin antaa olla.

Minkä ihmeen takia te väännätte näistä nimistä? Me ei olla yhdenkään 3 lapsen nimestä sanottu halaistua sanaa ennen kuin pappi on sen nimen antanut. Ei annettu vinkkiä suuntaan eikä toiseen. Paljon helpompaa. Päättää itse nimi ja olla hiljaa. Kyllähän sitä motkotusta on tullut, mutta aivan sama, koska asialle ei sitten enää mitään voi ja lapsi on sen niminen kuin me ollaan haluttu ja päätetty!!!

Alkuperäinen kirjoittaja tiijä sitte...;26124019:
ei oo kerrottu etukäteen mies vaan heitti viikolla apille et ku se kysy mikä pojalle tulee nimeks että ei ainakaan suvun nimi...

Ensin sanoit että ilmoitit itse ja nyt mies ilmoitti..
Mutta joo, typerät appikset.

Niinhän meilläkin anoppi odotti, että jos saamme tytön, hänelle tulee anopin äitivainaan nimi. Kun sitten tulivat sairaalaan katsomaan, niin ilme oli näkemisen arvoinen, kun kuulivat lapsen nimen. (Meilläpäin maailmaa kun nimeä ei pidetä kuukausikaupalla salaisena. Lapsi kun pitää viikon sisällä jo rekisteröidä nimen kanssa.) Ensimmäinen kysymys oli, että kenenkäs minun sukulaisen kaima tytöstä tuli. Mies siihen vain vastasi, että ei kenenkään. Emme halunneet lapselle kenenkään sukulaisen nimeä, elävän emmekä kuolleen.

Yhteistyössä