Ärsyttää...! :/ ja kaipaan apuja.

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Unettomuus palailee taas... Tovin mä nukuinkin jo ihan okei. Ehkä pari viikkoa jopa. Nyt se riesa sit on palannu taas. Ei tuu uni. Ei niin millään. Ei vaikka mitä tekis tai mitä poppakonsteja kokeilis. Mitään fysiologista ei taustalla ole, paitsi raskaus ja levottomat jalat ja kuseksiminen. Muuten vaan - EI TULE UNI |O

Mikä noihin jalkoihin auttaisi? Mulla tämä on selkeästi raskausvaiva, joka toistuu jokaisessa odotuksessa. Magnesiumlisät ei auta :/

Juo paljon vettä sen magnesiumin lisäks ja ota se magnesium illalla ennen nukkumaanmenoa ja sit villasukat yöllä jalassa saattaa auttaa. nimim. samasta raskausaikoina kärsivä...

Äläkä mee sinne sänkyyn pyörimään... jos ei uni tuu niin nouse ylös tekemään jotain. Sohvannurkkaan lukemaan kirjaa, katsomaan telkkaa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mistä noi levottomat jalat muuten johtuu?
Mulla ei sitä ole ollut,mutta levottomat ranteet kylläkin :kieh:

Mul on persekin levoton aina välillä |O |O En tiedä, kun toiset sanoo, että magnesiumin puutteesta, mutta mä vedän sitä kyllä jo maksimilla, että...enpä tiiä.

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Juo paljon vettä sen magnesiumin lisäks ja ota se magnesium illalla ennen nukkumaanmenoa ja sit villasukat yöllä jalassa saattaa auttaa. nimim. samasta raskausaikoina kärsivä...

Äläkä mee sinne sänkyyn pyörimään... jos ei uni tuu niin nouse ylös tekemään jotain. Sohvannurkkaan lukemaan kirjaa, katsomaan telkkaa tms.

Juon jo, ja kärsin siitä sitten jatkuvan vessassa ramppaamisen muodossa :kieh: Ja 30min ennen unille menoa mä sen magnesiumin otan, ja se helppaa kyllä hetkeksi...mun mielestä. Kun jalat alkaa olla levottomat vasta n.vajaan tunnin kuluttua sänkyyn menemisestä. Villasukat ei tehoa :(

Mä oikeasti mietin jo, että millä stoppais verenkierron jaloista yöajaksi, koska tuntuu siltä, että siellä virtaa liikaakin... Ihan vaan päättelin tämmöstä mielessäni, että josko päivän seisomiset sun muut pistää jalkojen verenkierron tiukille, ja makuulle kun meet niin verenkierto helppaa kyllä, mutta se ilmenee sitten levottomina koipina... Voiskohan olla, en tiiä.

Ootko kokeillut päiväsaikaan pitää tukisukkia?? Jotkut lentosukat tms. heti aamulla sängyssä jalkaan. Ja jalat kesken päivän ylös aina kun vaan mahdollista

Ootko kokeillut päiväsaikaan pitää tukisukkia?? Jotkut lentosukat tms. heti aamulla sängyssä jalkaan. Ja jalat kesken päivän ylös aina kun vaan mahdollista

En oo... Tommoset voiskin hakea jostain(?)!

Ei pahemmin oo aikaa kinttuja nostella kesken päivän, ja päivät kuluu aika pitkälti koulussa, jolloin istun juurikin v-mäisessä asennossa ja pitkät pätkät kerrallaan. Haittaa verenkiertoa ja illalla se lähteekin kohisten käyntiin, luulemma...ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:

En oo... Tommoset voiskin hakea jostain(?)!

Ei pahemmin oo aikaa kinttuja nostella kesken päivän, ja päivät kuluu aika pitkälti koulussa, jolloin istun juurikin v-mäisessä asennossa ja pitkät pätkät kerrallaan. Haittaa verenkiertoa ja illalla se lähteekin kohisten käyntiin, luulemma...ehkä.

Kunnon tukisukat saa esim. instrusta, mutta sitten ihan hyviä tukea antavia (ja paljon halvempia) saa vaikka cittarista... sokokselta taisin omani ostaa.

Mä olen pistänyt miehen hieromaan jalkoja ja se jonkun verran helpottaa levottomuuteen. Varsinkin se tuntuu helpottavalta kun tuosta edestä vetää luun vierestä ylös ja alas painaen kohtuullisen kovin.
Mulla on myös ollut ajoittain tuota unettomuutta ja sille ei oikein mitään voi. Nyt olen mennyt tunnin myöhemmin nukkumaan ja nukkunut päivällä pienet päiväunet jossain välissä ja nyt on ainakin mennyt yöt paremmin.

Entä jos pyytäisit koulussa saada tuolin jalkojen alle, ei kai ne siellä sentään niin hitlereitä ole ettei tuolia anna. Yölläkin jalkoja koholle.
Mulla oli odotusaikana joka yö tunnin pätkä, minkä istuin sohvalla ja luin tai tein jotakin muuta (yleensä 04-05 välillä). Ei vaan yksinkertaisesti siinä välissä saanut unta, mutta taas tunninpäästä jatkui uni ihan ilman oingelmia. Kummia juttuja teettää nää raskaudet ;) Eikä aina edes kovin kivoilta tuntuvia.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Entä jos pyytäisit koulussa saada tuolin jalkojen alle, ei kai ne siellä sentään niin hitlereitä ole ettei tuolia anna. Yölläkin jalkoja koholle.
Mulla oli odotusaikana joka yö tunnin pätkä, minkä istuin sohvalla ja luin tai tein jotakin muuta (yleensä 04-05 välillä). Ei vaan yksinkertaisesti siinä välissä saanut unta, mutta taas tunninpäästä jatkui uni ihan ilman oingelmia. Kummia juttuja teettää nää raskaudet ;) Eikä aina edes kovin kivoilta tuntuvia.

Kyllä mä välillä pidänkin, etummaista tuolia. Mutta se auttaa vaan siihen suoraks saamiseen... Mitähän ne sanois jos menis aina hetkeks makaamaan jalat kohti kattoa luokan lattialle :saint:

Yhteistyössä