Ärsyttää huutiksessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Provo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Provo

Vieras
Eli olen nyt pistänyt huomiooni yhden todella ärsyttävän piirteen monessakin ostajassa,tunnistatteko itsenne!?
Kun huuto sulkeutuu ja saan voittohuutajan tiedot,yleensä se olen minä joka kerkeän ottaa huutajaan yhteyttä.
Ilmoitan hälle summan+postikulut ja tilinumeron ja toivoisin jonkin vastausviestin saavan vaikka sähköpostiini kun maksu on suoritettu ja maksun viestiosioon ilmoituksen vaikka mitä on maksanut
(cd-levy lasten vaatepaketti tms.)
Vaan ei,
on liian vaikeaa sitten toimia näin:(
ei ilmoiteta itsestään parhaimmillaan viikkoon mitään ja kun laitan sitten viestiä uudestaan että onko saanut tietojani tms. niin joskus reilun viikon päästä maksellaan vasta, yleensäkin 3-4e huutoja
(joissa postikulutkin on vielä halvat,miksi huutaa jos ei rahaa tai ei kehtaa pyytää maksuaikaa)
ja ei tietenkään ilmoitusta viestiosioon laitettu mitä on ostanut vaan minun pitää tämäkin muistaa,
ja ei mitään ilmoitusta myöskään siitä että on edes maksanut koko tuotetta.
Eli kyttää nyt parhaimmillaan 2viikkoakin joka päivä onko joku maksanut pankkiisi rahaa ja jos on niin
nimi muistiin ja taas tarkistamaan kuka on tuon niminen
ja asia onkin yleensä mielenkiintoinen jos huutajan nimi on eri kuin maksajan ja siinä sitten laitat viestiä kaikille kailtä ei maksua ole vieläkään tullut että kuka tunnustaa olevansa mystisen maksun takana:(

Omakuvauksessakin minulla lukee selkeästi että annan maksuaikaa jos asiasta sovitaan ja muutoin oletan että maksut suoritetaan heti tilitietojeni saapuessa ja toivoin ostajalta jotain yhteydenottoa myös minuun,vaikkapa sitten 'maksettu tänään cd-levyt'

Mutta kai se on uskottava että huutiksessa on joillakin (melkein kaikilla) sitten lukemisen ymmärtämisen vaikeus:(

muakin kyllä ärsyttää ne joille lähettää heti tilinumerot ym ja pyytää ilmottaan kun on maksanut eikä mitään viestiä silti tule, monesta kaupasta oon huomannut että rahat on kyllä tullu, miks se on niin vaikea laittaa s.postia että nyt ne on maksettu!mä en onneks kauppaa kun muutamaa kohdetta kerralla, hermot varmaan menis jos olis tosiaan useempi kohde...

ja :) :) itselläni näköjään aamusta oikein kirjoittamisen taito puuttuu....

Sanottakoot että en asu itsekään koneella ja kyttää heti sitä vastausta mutta jo saman vuorokauden puolella tai seuraavan olisi hyvin suotava jo ilmoitella itsestään.

En tunnista itseäni noista kuvailuista, mutta näitäkin tyyppejä valitettavasti on.
Eniten ihmetyttää OSTAHETI-periaatteella huutajat, jotka maksavat kahden viikon päästä, jos silloinkaan...

Ei silti, mä en ole koskaan hötkyillyt noiden maksujen kanssa, viikon päästä muistuttelen, jollei yhteydenottoa tai suorotusta näy ja siitä sitten taas viikon päästä uudelleen myyntiin, ellei kohdetta ole lunastettu :) .

Onneksi suurimman osan kanssa kuitenkin kauppa käy sujuvasti.

No minulla on nyt kesästä lähtien ollut kohteita aika paljonkin myynnissä
(lähenevän muuton takia)
ja näitä ostajia on siellä paljon:( eli minulla on 14vrk aikana yleensä huudettu 3-5kohdetta ja 2näistä hoitaa maksut ym. ihan OK ja yleensä loput 3 ei ilmoittele mitään:(
ja jos asiasta sitten huomautan kun huomaan maksun olevan tililläni niin vastaus on tämmöinen *etkö sinä sitten muka huomaa kun rahaa on tililläsi?'
ja nyt etenkin monen kohteen ollen siellä kaupan kerron voittohuutajalle että juuri tuon takia haluan sen ilmoituksen kun on minukin helpompi pysyä 'mukana'

Oon huomannut saman..
Itelläni on tapana maksaa ostot heti kun huomaan kohteen menneen kiinni(jos siis tilinum. on viestissä mukana) ja laittaa takaspäin viestiä maksusta ilman eri pyyntöjäkin.
Mutta itellekin sattunut noita ostajiksi, jotka ei ilmota mitään ja ite saa monta kertaa kysyä maksusta yms.

Lisävaikeutta ostaja voi vielä tehdä niin, että maksaa miehensä tililtä eikä laita maksun viestikenttään mitään. Tilille siis ilmestyy joku rahasumma tuntemattomalla nimellä, ja summan suuruuden perusteella saa päätellä, kuka on maksanut mitä. Kun minullakin voi mennä 10-20 kohdetta samana päivänä kiinni ja joissakin olla sama hinta, niin siinä saakin pähkäillä!

Yhteistyössä