Ärsyttää... FB asiaa (turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsytys

Vieras
Minulla on kuuro sukulainen fb kaverina. Tuolla kuuroudella ei nyt sinänsä mitään merkitystä. Mutta mainitsen kumminkin.

Hän luetteleen fb päivityksessään kaiken mitä syö ja tekee. Saattaa olla 6-10 päivitystä päivässä.

Esim. aamulla söin puuroa ja tummaa leipää jonka päällä kurkkua, juustoa ja kinkkua. Juomana kahvi ja vesi. Lapsi söi jugurttia ja itse tehtyjä sämpylöitä. Koirille roual canin nappulat ja herkkuluu.

10min päästä uusi päivitys: lähdetään koirien kanssa lenkille lapselle punainen mekko pääälle. Lapselle evääksi trippi ja keksejä. Koirille vettä.

tunnin päästä: lapselle välipalaksi banaani ja juomaksi maito. itselle kahvia ja keksejä.

Päivitykset jatkuvat ja jatkuvat.... Eniten ärsytää kun kertoo ihan jokaisen suupalan mitä itse, lapsi tai koirat syö. Missä käy, mitä on päällä jne.

Ja sitten jos itse päivittää jotain niin tulee ilkeää ja arvostelevaa kommenttia.

Meillä on 5 lasta ja hänellä yksi. Laitoin viikonloppuna seinälle että ihanaa kun 4 vanhinta menee tädilleen, niin hän kommentoi että he eivät vie lastaan hoitoon ollenkaan kun haluavat nauttia itse joka hetkestä. Ja että lapset kasvavat nopeasti. Ja jos laitan että meillä on joku lapsi kipeänä niin tulee kommenttia miten lapsia tulisi hoitaa, vaikka itsellä on ihan tarpeeksi kokemusta infektio/allergia kierteisten lasten kanssa. Yleensä lopussa vielä on että onneksi hän on osannut hoitaa lastaan niin hyvin ettei tule kipeäksi.

Ärsyttää. En viitsi enään mitää itse laittaa mitään seinälle kun heti tulee häneltä useampi kommentti siihen. Enkä kehtaa poistaa kavereistakaan kun on sukulainen.

Tavataan muutaman kerran vuodessa ja silloin on ihan ok. Tämä fb käytös vaan ärsyttää

Pitikö tuosta kuuroudesta sitten mainita, jos sillä ei asian kanssa ole mitään tekemistä?

Älä poista kavereista jos et tahdo, mutta piilota sen päivitykset ja estä sitä kirjoittamasta seinällesi.

musta alko tuntumaan heti että olisko hän hiukkapikkasen jälkeenjäänyt. Ihan vain sen verran että ei välttämättä edes kaikki huomaa, mutta joissain asiayhteyksissä tulee esille... mäkin piilottaisin hänen statuspäivityksen omalta seinältä. Niitä voi kuitenkin käydä hänen seinältään lukemassa jos joskus alkaa kiinnostamaan.

Mä en ole perehtynyt viittomakieleen sen enempää, mutta mulla oli yks tuttava joka oli kuuro, ja sen kanssa kun kirjoitteli vaikka mesessä, niin en aina oikein ymmärtänyt mitä se tarkoitti, juurikin sen viittomakielen erilaisuuden takia, ja tuli väärinymmärretyksi, vaikkei tarkoittanut mitään pahaa.

Tyhmänä kysyn miten nuo ryhmät tehdään?

Vaikea noita on olla lukemati, kun niitä on etusivu täysi. Miehelläkin hän on ystävänä ja joskus vitsaillaan pitäisikö itse vastata hänelle jonkin aikaa mitä itse on syönyt yms niin tajuisiko....

Jos hänen ilkeisiin vastauksiinsa vastaa niin hän jatkaa vaan ja puolustaa omaa kantaa. Vaikka sitten 20 vastauksen kanssa.

Niin ehkein hän ihan "normaali" ole.....

kun sulla on se kohta jonne teet statuksen, sen vieressä on pieni lukkokuva. paina sitä, pääset muokkaamaan asetuksia niin että näytä kaikille paitsi xxx valitse ko kaveri. jatkossa ei nää sitten statuksiasi.

Vaikka oliskin sosiaalista elämää niin saattaa elämä olla aika hiljaista ja yksinäistä kun on kuuro. Siksi hän mielellään kertoilee elämästään ja mielellään myös kommentoi toisten päivityksiin (tekee tikuista asiaa) vaikka varmasti tietää että sinä tiedät miten sairasta lasta hoidetaan.

Olisko tommossesta kyse?

Menee ihan asian vierestä, mutta nuo väärinymmärrykset kuurojen ihmisten kanssa johtuu monesti siitä, että viittomakielessä on eri sanajärjestys ja muita kielioppisääntöjä kuin puhutussa suomessa. :D

Yhteistyössä