Ärsyttää... FB asiaa (turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsytys

Vieras
Minulla on kuuro sukulainen fb kaverina. Tuolla kuuroudella ei nyt sinänsä mitään merkitystä. Mutta mainitsen kumminkin.

Hän luetteleen fb päivityksessään kaiken mitä syö ja tekee. Saattaa olla 6-10 päivitystä päivässä.

Esim. aamulla söin puuroa ja tummaa leipää jonka päällä kurkkua, juustoa ja kinkkua. Juomana kahvi ja vesi. Lapsi söi jugurttia ja itse tehtyjä sämpylöitä. Koirille roual canin nappulat ja herkkuluu.

10min päästä uusi päivitys: lähdetään koirien kanssa lenkille lapselle punainen mekko pääälle. Lapselle evääksi trippi ja keksejä. Koirille vettä.

tunnin päästä: lapselle välipalaksi banaani ja juomaksi maito. itselle kahvia ja keksejä.

Päivitykset jatkuvat ja jatkuvat.... Eniten ärsytää kun kertoo ihan jokaisen suupalan mitä itse, lapsi tai koirat syö. Missä käy, mitä on päällä jne.

Ja sitten jos itse päivittää jotain niin tulee ilkeää ja arvostelevaa kommenttia.

Meillä on 5 lasta ja hänellä yksi. Laitoin viikonloppuna seinälle että ihanaa kun 4 vanhinta menee tädilleen, niin hän kommentoi että he eivät vie lastaan hoitoon ollenkaan kun haluavat nauttia itse joka hetkestä. Ja että lapset kasvavat nopeasti. Ja jos laitan että meillä on joku lapsi kipeänä niin tulee kommenttia miten lapsia tulisi hoitaa, vaikka itsellä on ihan tarpeeksi kokemusta infektio/allergia kierteisten lasten kanssa. Yleensä lopussa vielä on että onneksi hän on osannut hoitaa lastaan niin hyvin ettei tule kipeäksi.

Ärsyttää. En viitsi enään mitää itse laittaa mitään seinälle kun heti tulee häneltä useampi kommentti siihen. Enkä kehtaa poistaa kavereistakaan kun on sukulainen.

Tavataan muutaman kerran vuodessa ja silloin on ihan ok. Tämä fb käytös vaan ärsyttää

Se oli monta kuukautta niin ettei nähnyt minun kirjoituksiani. Mutta huomas asian jonkun muun sukulaisen kautta. Ja kyseli missä vika kun ei nää minun päivityksiä. Laitoin sen sitten takas listoille ettei muu suku luule että syrjin häntä koska hän on kuuro tms. Se ei vaikuta vaan se että hän ilkeästi kommentoi minun jokaista päivitystä. En tiedä tekeekö sen tahallaan kun hänen äidinkielensä on viittomakieli. Mutta ei tunnu silti kivalta.

Ja hermo menee noihin sen päivityksiin. Etenkin noihin ruoka päivityksiin. Kun luetellaan ruuistakin kaikki raaka-aineet.

Siis eihän se nyt ole syrjintää jos ei jostain pidä, oli se sitten kuuro, mykkä tai tummaihoinen! Ei olla niin herkkiä.. Ja jos joku tulisi mulle valittamaan niin sanoisin kyllä suorat sanat. Jos itse sydämessäni tiedän ettei poissulkemisen syynä ole vamma niin ihan ilman omantunnon tuskia pystyn idiootit piilottamaan :)

Laita tiukka mutta asiallinen viesti, että et suvaitse hänen epäasiallisia kommenttejaan ja jos ei muuta tyyliään, välien säilyttämiseksi estät hänen pääsyn seinällesi.

Ei kuurous minua haittaa. Tutustuihin häneen ihan omasta tahdosta aikuis iällä. Ei oltu lapsena tekemisissä. Kutsuin kylään yms. Ja tahdoin häneen tutustua.

Syynä on vain nuo ikävät kommentit ja nuo ärsyttävät päivitykset.

Seuraavan kerran, kun kommentoi ilkeästi. Laita vasta kommentti: "XXX, minusta tuo oli ilkeästi sanottu. Tarkoititko todella viestisi siten?"

Ja jos hänen päivityksensä ärsyttää, laita piiloon omasta uutisvirrastasi.

Mieheni setä on kuuromykkä. Oikeasti se ajatuksenjuoksu on vähän erilaista kuin kuulevalla. Kirjoittaa vihkokaupalla tajunnanvirtaa ylös, nettiä ei taida käyttää. Ehkä tällä kuurolla äidillä voi olla samaa kun tällä sedällä. Tai pätemisentarvetta kuuroutensa takia.

Yhteistyössä