Ärsyttää ärsyttää ärsyttää!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärh

Vieras
Miks vitsissä tän elämän pitää olla tämmöstä!?!?!? Mies AINA töissä, yötä päivää, mä ison mahan kans viimesillään koitan tota 1-vuotiasta hoitaa päivät pitkät yksin! Tänään ton ukon ois pitäny tulla kotiin aiemmin, et ehin yhteen erikoisliikkeseen, mut vitsi ku tuo tuli vasta nyt ja erikoisliike menee just kii tuolla 30 kilsan päässä. Miks meijän pitää asua niin peräjurpakossa, ettei täältä pääse koskaan mihinkään eikä täällä oo mitään!! Oon ihan vankina kotona, ku tuo mies aina vaan töissä... ÄRH!!! Vitsi mikä työpaikka, tekis mieli ampua koko firma savuna ilmaan... ÄRH!

Pakko johonki avautua...

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
:hug:
Voisko joku tulla joskus vähän auttamaan, isovanhemmat tai olisiko teidän kaupungilla lapsiperheille kodinhoitopalvelua (=lastenhoito apua)?

Sepä just, ku ei oo ketään joka vois edes joskus kattoa tota taaperoa, että saisin edes vessassa käydä rauhassa... Tää on niin syvältä tää paikkakunta, että täällä tuskin mitään palveluita on mihinkään suuntaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hommaa oma auto niin pääset liikkeelle.

Kyllä tuo mies toisinaan jättää mulle auton ja menee työkavereiden kyydissä, mut en osaa vaihtaa tohon kiesiin talvirenkaita ja täällä on nykyään aina tiet jäässä. Eikä mieskään noita talvirenkaita saa aikaseks vaihtaa. Toisekseen oon siis ihan viimesillään, synnytän ihan lähipäivinä, eikä oo kovin hääviä roudata tota 1-vuotiasta paikasta toiseen. Siis vaikka autolla meniski, nii on siinä nostamista, ku tollasen 13 kilosen jötkäleen nostelee autoon ja takas, roudaa kaupoissa ees taas ja se tietty vinkuu joka ikisen asian perään... Eli joutuu sit lopulta kantaa sitä, yksin. Ei kiva.
Joo, mun elämä on tuomittu tällä hetkellä olemaan täällä kotona, vankina.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa...:
pakko on kysyä että miksi se toinen lapsi oli pakko hankkia?

No onpa taas asiallista. Ei voi käsittää miten joiltakin puuttuu tuo empatian taito. Etkö voi itse kuvitela sitä tilannetta kun olet viimeisilläsi, pientä pitäisi hoitaa ja tukea ei saa mistään? Kyllähän tuommoista ärsyyntymistä on hyväkin päästä vähän jonnekin purkamaan, ettei tarvi heti heittää miestä kattilalla kun se sieltä vihdoin kotiin tulee.

Ap:lle, eikö neuvolasta saa apua? Kyllä kai pienemmilläkin paikkakunnilla saa neuvolan kautta kotiapua? Lastenhoitoon ja ruuanlaittoon jne puoli-ilmaiseksi, vai saako jopa ilmaiseksi. Ja varmaan pitäisi vähän saada jöötä siihen mieheenkin, onko sen oikeasti pakko olla yötäpäivää töissä?

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:

No onpa taas asiallista. Ei voi käsittää miten joiltakin puuttuu tuo empatian taito. Etkö voi itse kuvitela sitä tilannetta kun olet viimeisilläsi, pientä pitäisi hoitaa ja tukea ei saa mistään?

kyllä empatiaa löytyy tilanteeseen jossa sitä tarvitaan, mutta ei en voisi kuvitella tilannetta että olen viimeisilläni ja pientä pitäisi hoitaa, koska tuollaiseen tilanteeseen en halua enkä hankkiudu, kuten ei varmaan ap:n olisi pitänyt...

No onpa taas asiallista. Ei voi käsittää miten joiltakin puuttuu tuo empatian taito. Etkö voi itse kuvitela sitä tilannetta kun olet viimeisilläsi, pientä pitäisi hoitaa ja tukea ei saa mistään? Kyllähän tuommoista ärsyyntymistä on hyväkin päästä vähän jonnekin purkamaan, ettei tarvi heti heittää miestä kattilalla kun se sieltä vihdoin kotiin tulee.

Ap:lle, eikö neuvolasta saa apua? Kyllä kai pienemmilläkin paikkakunnilla saa neuvolan kautta kotiapua? Lastenhoitoon ja ruuanlaittoon jne puoli-ilmaiseksi, vai saako jopa ilmaiseksi. Ja varmaan pitäisi vähän saada jöötä siihen mieheenkin, onko sen oikeasti pakko olla yötäpäivää töissä?

Just tuota aattelinki, ku tänne päivällä paasasin: Ei tarvi heti kattilalla miestä heittää, ku kotiin tulee. :D Pystyy sit vähä inhimillisemmin sille puhumaan, ku ei tarvi suoraa päätä huutaa kaikkia päin näköä. Mukava, että edes joku ymmärtää!

En oo neuvolassa hoksannu asiasta puhua ja onhan se kieltämättä vähän vaikea myöntää kellekään (etenkään kasvotusten), ettei kertakaikkiaan aina jaksa. Ku tuntuu, että pitäishän mun nyt jaksaa. Tai että onhan ne muutkin jaksanu. Mut aina ei voi etukäteen tietää, mitä elämässä tuleman pitää...

Ja tosiaan, oon tolle miehelle siitä sanonukki monta kertaa tiukkaan sävyyn, että eikö se vois mitenkään järjestää töitään siten, ettei sen tarvis noin pitkää päivää tehdä jossain kaukana täältä. Koska jos lähtö sairaalaan tulis, niin eihän sitä sais mitenkään kotiin ajallaan... Mut ei kuulemma mies pysty oikeen vaikuttaa siihen, missä tekee töitä ja miten pitkään. Työ on sen luontosta, et urakat pitää tehdä alta pois, kesti siinä kuin kauan tahansa... :/ Eikä pysty kuulemma ite määräämään, mihin asti lähet urakoita tekemään. :/ Ärsyttävä työpaikka kyllä! Tai sitte liian pehmo mies, joka ei uskalla laittaa kovaa kovaa vastaan...

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana...:

No onpa taas asiallista. Ei voi käsittää miten joiltakin puuttuu tuo empatian taito. Etkö voi itse kuvitela sitä tilannetta kun olet viimeisilläsi, pientä pitäisi hoitaa ja tukea ei saa mistään?

kyllä empatiaa löytyy tilanteeseen jossa sitä tarvitaan, mutta ei en voisi kuvitella tilannetta että olen viimeisilläni ja pientä pitäisi hoitaa, koska tuollaiseen tilanteeseen en halua enkä hankkiudu, kuten ei varmaan ap:n olisi pitänyt...

Edelleenkin: me ollaan nämä kaksi lasta (joista toinen vielä mahassa) SAATU. Ei todellakaan hankittu, kuten monet tuntuu tekevän tai ajattelevan. Meille nämä lapset on lahjoja, ei tavara tai omaisuus, joka "hankitaan" silloin ku itelle parhaiten sopii. Eikä niitä lapsia aina niin vaan saakaan, vaikka kuin haluais sellaisen "hankkia" tiettynä ajankohtana. Rakastan lastani ja vatsassa olevaa vauvaa, enkä kuuna päivänä kummastakaan luopuisi. Silti jopa yhdenkin lapsen kanssa VOI todellakin väsyä, halusipa tai ei. Eikä se oo yhtään harvinaista. Yhden kanssa väsyy helpommin, kun sillä ei oo omasta takaa leikkikavereita kotona. Vaan itse täytyy koko ajan olla läsnä lapselle. Innolla odotan uuden vauvan syntymää, kun on niin ihana saada taaperollemme pikkusisarus ja seuraa tänne kotiin! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Oisko muutto mitään? Eli onko mahdollisuuksia muuttaa lähemmäksi palveluja?

Tätä oon koittanu jankuttaa miehelle, tänään viimeksi. Tähän mennessä se on koko ajan vastustanut, kun tykkää asua täällä, mutta nyt näyttäis siltä, että kunhan vauva on saatu ulos mahasta, niin aletaankin etsimään asuntoa lähempää palveluita. :) Oispas mukava, ku pääsisin sitten vaikka kaksostenrattailla sivistykseen ja kauppoihin ym! :)

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana...:

Se mikä sopii toisille ei sovi kaikille.
Joillekin on tärkeää että lapset saadaan pienellä ikäerolla ja ihan harkitusti.

Varmasti sinullakin on ollut lapsesi kanssa joskus hankalaa, olisiko silloin ollut kivaa jos joku olisi tullut sanomaan että olisikohan pitänyt olla hankkimatta sitä lasta kun kerran nyt noin valitat.
Tai kun valitat mistä tahansa milloin tahansa niin olisiko kivaa kun joku sanoisi että "äikkistä itsepä olet itsesi siihen tilanteeseen hankkinut, olisikohan pitänyt vähän miettiä etukäteen"

Kärjistettynä erimerkkinä, jäät kännisen autoilijan töytäisemäksi suojatiellä.. no voi sääli, mitäs lähdit kävelemään olisit pysynyt kotona, älä siinä valita.

ap:lle harmi juttu, mutta kysäise neuvolasta onko mitään palveluita saatavoööa. En minäkään niistä tiennyt ennenkuin neuvolasta kertoivat eikä esim meidän puistossakaan puoletkaan äideistä tiedä että meidän kaupungilla on lapsiperheille oma kodinhoitopalvelu.
Sitä olen kovasti yrittänyt kaikille markkinoida ja aina ovat yhtä hämmästyneitä asiasta.

Hyvinhän sulla asiat kun kerran yhden lapsen äiti ja toinen tulossa. Tälläisenä aikana luulis, että olis kiitollinen siitäkin että miehellä riittää töitä. Varmasti väsyttää ja on rankkaa, mutta eihän tuokaan vaihe loputtomiin kestä. Lapset kasvaa ja elämää helpottuu.

Mä voin kyllä vaihtaa osia, jos liian rankalta alkaa tuntumaan...

nimimerkillä lapseton yrityksestä huolimatta ja mieskin lopputilin saanut, kun töitä ei enää riittänytkään, itelläkin vaan pätkätöitä

Yhteistyössä