arpikudosta synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minna

Jäsen
18.03.2004
674
0
16
Onko kellään kokemusta arpikudoksesta sillä alueella, missä tikit olivat? Entä onko kellään kokemusta tämän arpikudoksen poistattamisesta?

Itselläni arpikudos on vaivannut synnytyksen jälkeen pistemäisenä kipuna ja nyt lääkäri ehdotti sen poistamista...kauhistuttaa vain koko ajatus tällaisesta operaatiosta.

Hei, kertokaa ihmeessä jos teillä on kokemuksia asiasta???

Missäpäin sulla se arpikudos on? Meinaan vatsassa vai alapäässä... joillain ihmisisllä on sellainen iho että se arpeutuu helposti ja lääkäri kyllä näkee jos tavetta sen arpikudoksen poistolle on joten kannattaa mennä vaikka hirvittääkin.

Mulla oli jotain arpikudosta muodostunut emättimen suuaukon sisäpuolelle repeämään, joka olisi pitänyt tikata mutta ei oltu varmaan huomattu. Minulla sitä kuoletettiin jollain aineella joka vähän kirveli. Taisin käydä siellä lääkärilllä näyttäytymässä ainakin 5 kertaa ennen kuin saatiin kuntoon. Lääkäri siis levitti pumpulipuikolla tätä ainetta arpikudokselle ja muutaman päivän jälkeen arpikudosta irtosi. Oli vain ärhäkkä tapaus kun ei meinannut millään irrota kokonaan. 4kk synnytyksestä taisi tuo vaiva olla hoidettu. Minulla ei siitä ollut minkäänlaisia kipuja, että voi olla ettei meillä ollut ihan sama homma.

Toivotaan että hoituu ilman leikkausta!
Onneajavascript:emoticon(':)')
javascript:emoticon(':)')

Yhteistyössä