Mitä mieltä olette tällaisesta kun ollaan miehen kanssa keskusteltu jo siitä kun palailen hoitovapaan jälkeen töihin ja nyt onkin tullut ilmi, että mieheni haluaisi tehdä iltavuoroa mieluummin kuin aamuvuoroa. Hänellä on siis mahdollisuus työnantajan kanssa keskustella työvuoroistaan, nyt on vain kyse siitä että hän on enemmän iltaihminen ja tykkäis herätä myöhemmin. Mulla on säännöllinen toimistotyö. Mä murehdin jo kamalasti että kuinka se arki oikein pyörii kun vähän rivien välistä olen ymmärtänyt, että hän ottais sitten ne aamupäivät itselleen, en ole ollenkaan varma että suostuis hoitaa lasta aamupäivän ja sitten viemään sen hoitoon. Munhan täytyis sitten tietty hakea lapsi hoidosta, kun mies on silloin sit töissä. Mut ei kai toi mies voi itselleen tollaista vapautta ottaa, että viikot elelis ihan omaa rytmiä, ja että mun pitäisi viedä ja hakea lapsi hoidosta, kun lapsella olis sitten mahdollisuus olla isänsäkin kanssa aamupäivät. Eiks tää ole vähän törkeää mua kohtaan? Kaiket työillat olisin sitten yksin lapsen kanssa, nukuttaisin sen jne. Herra ties missä välissä kauppareissut hoitaisin, ehkä sitten viikonloppuna käytäis isompi satsi ostamassa ja viikolla sitten mun pitäisi hoitaa täydennykset jääkaappiin yksin. Kun tää on muutenkin sellainen mies että ei se sitten aamupäivisin täällä mitään hommia tekis, aina saa olla potkimassa persuuksiin että jotain edes tekee. Nyt kotona ollessa mä olen hoitanut ihan kaikki "perinteiset naisten" kotityöt yksin. Todella pelottaa, miten käy kun menen töihin. Tuntuu ettei mies yhtään mieti mun jaksamista. Ja eihän me nähtäis miehen kanssakaan viikolla ollenkaan. Jotenkin vaan tuntuu että vaikeuksia tässä oikein tahallaan haetaan...mä olen ihan varma että meidän arki ei pyöri mun harteilla tuollaisella konseptilla, AINAKAAN jos mies ei olis aamupäiviä lapsen kanssa. Sit olis edes jotenkin musta tasapuolista jos mies olis aamupäivän lapsen kanssa ja minä sitten illan. Ja molemmilla olis toinen pää työpäivästä rauhallinen, minä saisin mennä töihin rauhassa ja miehellä taas olis sit omaa rauhaa kun palaa kotiin.