Arkea ja juhlaa kaksosten kanssa!

meillä oli brion double wavet rattaat + pehmeet kantokopat niissä. Ei ehkä keveimmästä päästä, mutta itse tykkäsin kun täällä itä-suomessa asutaan, niin menivät lumessa hyvin, ja olivat hyvin "säänkestävät" ja varsin kovaa käyttöä kyllä meillä saivat... ja hyvin kestivät.

EN osaa tosta kohdusta sanoa, mut kai siinä menee joku 1-2vkoa? Neuvolasta kannattaa kysyä, jos epäilyttää että ongelmaa on? Onko ollu jälkisupistuksia? Imetys/lypsäminen vois auttaa?
 
Mulla oli kohtu palautunut jälkitarkastuksessa, eli 2kk meni. Maha nyt on tuommonen röllykkä pullataikina vieläkin, mutta nyt oon vasta alottanut vatsalihastreenit kun se rako on menny umpeen. :)

Rattaista: Meillä on easywalker duo plus. Ensimmäiseksi puoleksi vuodeksi ostettiin myös ne vaunukopat. Olen ollut hyvin tyytyväinen. Ainut miinus on, että työtösuuntaa ei voi kovin nopeasti vaihtaa (jos esim. aurinko paistaa koppiin lenkillä). Mutta saahan siihen jonkun harson helpostikkin viritellä. Tosi kevyet työntää ja kääntyvät helposti. Meillä on vaunuissa kiinni myös esikoisen seisomalauta.
 
Ai siis noin kauan, että 2kk!? No eihän tässä mulla sitten mitään kiirettä sen suhteen.

Meillä kävi muuten jo thkin punnitsemassa vauvoja tuossa viikolla. A vauvan paino ei ollut toivotunlaisesti nousussa sairaalasta lähtiessä, joten siksi kutsuin punnitsijan noinkin nopeaan. Ihan hyviltä painot sitten kotona vaikuttivat, niin saa sen suhteen olla nyt jussina rauhallisin mielin. Tytöt innostuvat toisinaan syötön jälkeen olemaan sylissä pitkäänkin hereillä ja tuijottelevat silmiin ja ympäristöään. Ja vitsi niitä ilmeitä, ne on niin mainioita :D

Ei ole muuten nämä tytöt yhtään samannäköisiä! En uskoisi identtisiksi millään.

Minulla tuo raskausajan matalalento jatkuu edelleen :| Eilen sain oireiden perusteella lääkekuurin vti:ihin, mutta kuume jatkuu edelleen. Soittelin jo synnärille, että josko sittenkin olis kohtutulehdus. Lääkärin kanssa sitten tuumailtiin, että seurataan nyt kuitenkin huomiseen kun klassiset kt:n oireet puuttuu. Mun tuurilla päädytään takasi osastolle ja ab tippaan. Että sellasta...

Positiivisena asiana se, että NENÄSTÄ EI OLE KERTAAKAAN TULLUT VERTA SYNNYTYKSEN JÄLKEEN! :)
 
Juhannuksen jälkeistä huomenta!

Sain juuri pojat syötettyä ja itse en sit saanutkaan unta enää : /

Juhannus tultiin viettämään mökille ja hyvin on mennyt vaikka ekaksi jännitin kovasti. Pojat syö jo aivan mahdottomia määriä korviketta (kun se imetys ei sitten onnistunutkaan yrityksestä huolimatta) 80 ml menee useimmalla syötöllä? Painokin on noussut riittävästi torstaisen neukkupunnituksen mukaan. Ihmetyttää vain kun eka meni 50-60 ml max. ja nyt muutama päivä myöhemmin jo toi 80 ml. Mut maalaisjärellä olen ajatellu, et raitisilma + muu hälinä ympärillä kuluttaa. Ja kun selkeästi nälkä niille jäi niin pakko oli määriä nostaa.

Mites teillä muilla, millaisia määriä muksut syö?
 
Viimeksi muokattu:
Hiphei!

La pääs pojat kotii <3 <3 <3 Ihan tuli puskista koko asia kun ei kukaa mitää aikasemmin puhun. Pe vaan kysy josko halutaa pojat kotii:) Nyt sitte vihdoin alkoi vauva arki meilläkin. Toistaseksi kaik menny ihmeen hyvin. Ja mikä parasta, sain ottaa avioeron tuosta rintapumpusta :D :D

Mie en ees muista miten toi kohdun palautuminen meni paitsi et tosiaa siin hiukkasen kesti kauemmin ko ennen.

Ennanniina meil kans pitäs olla identtiset mut ei kyl näytä samalta :D

Meil pojat vetää pullosta 60-110ml :D Tissistä syövät kans
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ennanniina
Hoi

Kaikilla taitaa olla kädet kirjaimellisesti täynnä :p

Meillä on ollut suhteellisen hankalat pari viikkoa. Pojat nimittäin päättivät nukkua päivät kuin enkelit ja huutaa/valvoa yöt enemmän tai vähemmän. Unet on siis ollut aika vähäiset äitillä |O. Mahakipruja iltaisin selkeesti molemmilla. Vyöhyketerapiaa kolme kertaa käyty, d-maitohapot menee sekä kuplatonta iltaisin. Eihän tuo ihmekään kun pullosta syö, niin ilmaahan mahaan menee. Mites teillä muilla??? Välillä vaan on niinavuton olo kun ei saa helpottamaan oloa... Ennen kun ilma sitten tulee jotakin kautta pois.

Pojat tulee torstaina kuukauden ikäiseksi, lohdutelleet, että eka kolme kk ois pahimmat. Saas nyt sit nähdä. Muuttokin ois viikon päästä, että sotkeeko taas kuviot.
 
Voi Nicci, harmi että pojilla on noin kovin mahakipuja. Oletteko kokeilleet näitä anti-colic tuttipulloja? Esikoistytöllä oli noin 1-2kk ikäisenä parin viikon jakso, jolloin itki mahakipuja. Ei onneksi kärsinyt 3kk ikäiseksi asti, joten voihan ne helpottaa teilläkin aiemmin!

Meillä toisella tytöistä on vähän iltasella mahakipuja, mutta ei varsinaisesti huuda, parkaisee muutaman kerran ja on suhteellisen tyytyväinen kun pitää sylissä ja vaihtelee asentoa. Ilma kai pääsee näin liikkumaan mahassa eteenpäin. Suurimman osan ajasta tytöt on kuitenkin niin perustyytyväisiä vauvoja kun vain olla voi! Ollaan kyllä päästy helpolla siinä suhteessa. Oikea korvikekin löytyi vain yhden hutioston jälkeen. Molempien mahat kestää Nutrilonin jauhetta, joka ei ole maitopohjainen. Maitopohjaisesta meni molempien mahat sekaisin.

Osittain päästiin jo lähes pelkkään rintaruokintaankin, mutta sitten mä sairastuin (TAAS!) ja sain antibioottikuurin enkä ole nyt tohtinut imettää. Siis tää mun oma kunto on ihan kauhea... Saan kaikki mahdolliset komplikaatiot mitä olla voi. Nyt tuli siis rintatulehdus ja tulikin ihan salamana kirkkaalta taivaalta. Perjantaina aamupäivästä tuli pää kipeäksi ja alkoi huimata. Menin hetkeksi nukkumaan ja kun siitä heräsin niin kuume huiteli 40 asteessa... Se päivä ja seuraava yökin meni ihan huuruissa, onneksi äiti tuli auttamaan vauvojen kanssa.

Mutta eipä meillä ihmeempiä muuten :) Olen kokenut vauva-arjen kaksosten kanssa oikeen mukavana ja jopa helpompana kun yhtä vauvaa hoitaessa!

Nyt pieniä ihmeitä ihastelemaan! :wave: Kirjoittakaahan muutkin kuulumisia!
 
olethan tyhjentänyt sit rintaa jos siinä on tulehdus? Eiks ne suosittele imettämään? toki jos se ab on sellanen, että haittaa vauvoille, eihän sitä sit voi imettää.

Kiva kuulla että olette ainakin jollain lailla kaikki päässeet alkuun vauvojen kanssa, siitä se ajan myötä helpottaa.... ainakin itse todella kaiholla muistelen sitä 3 vuoden takaista kesää kun meidän pienet oli pieniä..... vaikka välillä varmaan aika usvassa meni siinä 3h syöttö/lypsyrumbassa jota 3kk riitti.... sitten se alkoi kyllä helpottaa kun lypsämisestä päästiin imetykseen...

tasapuolisesti tsemiä kaikille!
 
Soja, olen lypsänyt koneella ja heittänyt maidot mäkeen :( Ei jotenkin huvita antaa vauvoille antibioottimaitoa vaikka periaatteessa saisikin. Vielä kun joutui särkylääkkeitäkin käyttää aika paljon... Toivottavasti oppivat vielä takaisin tissille!

Ymmärrän hyvin tuon että haikeana muistelee vauva-aikaa. Mua hirvittää nyt jo kun vauvat kehittyy niin nopeaa ja aika kuluu hujauksessa. Sitä vaan yrittää nauttia joka hetkestä nyt täysillä :)
 
Moi kaikille!

Täytyy pitkästä aikaa tulla kyselemään miten muilla menee?

Meillä on alkanut pojat selkeästi itkeskelemään enemmän nyt kun 2-3 viikkoa korjattua ikää tuli täyteen. Ei vaikuta minusta, että olisi kipuja tai vatsavaivoja, vaan sellaista yleistä tyytymättömyyttä. Aikaisemmin oli niin helppoa kun itkut loppui samantien kun otti syliin tai rinnalle! Nykyisin täytyy heilutella sitterissä tai kävellä kantoliinan kanssa jne. Nukkuvat kuitenkin onneksi tyytyväisenä useamman tunnin pätkiä päivällä ja alkuyöstä (yleensä n. 2-3 tuntia kerrallaan), mutta aamuyöllä uni on hirmu levotonta. Jatkuvaa ähinää ja heilumista, unissa kitisemistä, joten itse en saa tuolloin nukuttua ollenkaan.. Levottomuus helpottaa yleensä heti, kun ottaa vauvan rinnan päälle nukkumaan. Monesti torkunkin itse vauva rinnan päällä, koska muuten en saisi edes niitä pieniä torkkuja otettua.

Monesti klo 3 jälkeisellä syötöllä jompi kumpi pojista jää myös hereille ja sitten kun toinen nukahtaa, niin toinen jo herää. Käytännössä nukun alkuyöstä 3-4 tuntia ja sitten klo 3 jälkeen valvon aamuun asti saaden hyvässä lykyssä parit puolen tunnin torkut..

Miten pitkään teillä muuten kestää kun syötätte molemmat kaksoset yöllä? Mulla tuntuu menevän vähintään tunti.. Pojat syö rinnalta ehkä 15-20 minuuttia, sitten n. 10-15 minuutin sylittely, että nukahtavat kunnon uneen. Jos yrittää nostaa sänkyyn ilman sylittelyä, heräävät samantien. Ja yhtäaikaa en ole poikia imettänyt, kun siitä on joka kerta herännyt suunnaton huutokonsertti, kun tissi ei meinaa pysyä suussa.

Tuo 3-4 tunnin unipätkän saan, kun imetän ensin pojat n. klo 22 ja pumppaan isälle maitoa yösyöttöä varten, ja sitten isä syöttää pojat n. klo 01 ja monesti heräävätkin jo kolmen jälkeen uudestaan syömään.

Mulla on varmaan joku tekniikkavika, kun tuntuu että öisin ei jää omalle unelle ollenkaan aikaa. Toisekseen, jos jompi kumpi pojista sattuisi nukkumaan pidemmän unipätkän, niin toinen ei varmasti tee sitä yhtä aikaa! Teoriassa herätys on siis viimeistään kahden tunnin päästä siitä, kun molemmat on saanut nukahtamaan ja käytännössä vielä aikasemmin, kun hurja ähinä alkaa yleensä ennen heräämistä. Hieman hirvittää mitä tästä tulee, kun isä joutuu lähtemään töihin.

Jääkö teillä muilla muuten herkästi vauva hereille yösyötön jälkeen? Olen yrittänyt pitää huoneen mahd. pimeänä, vain pakolliset vaipanvaihdot jne. Silti saattaa olla, että syötön jälkeen ei vaan nukuta ja silloin viihtyvät vain sylissä. En tiedä nukkuvatko päivällä "liikaa", mutta hankala tämän ikäisiä pitää hereilläkään kun sitten kiukkuavat väsymystään ja minkäänlaista rytmiä ei vielä ole kehittynyt..

Elän siinä toivossa, että kun maagiset 3kk korjattua ikää tulee täyteen, niin rytmi rupeaa löytymään ja yösyöttöjen välit pitenevät :D
 
Leonor: Voimia valvomiseen! En osaa vinkkejä antaa, kun en ole noita imettänyt (pullosta vaan). Toivotaan tosiaan, että yösyöntivälit kohta pitenisivät. Väsyneenä ei vaan jaksa :/.

Teidän kuulumisia lueskelin. Toivottavasti itse kullakin on ongelmat jo helpottaneet! :eek:

Meillä: Mä olen nyt ihan varma, että me ollaan päästy ihan luvattoman helpolla. Tytöllä on refluksi helpottanut, pystymmän asennon ja liikkumisen myötä. Ei enää edes iltahuutoja! Ehkä ne kiinteät ruuatkin vaikutti siihen. Poika on unelmarauhallinen persoona. Huutaa vaan nälkää ja hampaita (kerran). Molemmat on alkaneet harjoitella ryömimistä ja kierimistä. Lattian nuoleskelu ja toisten jalkojen imeskely on lempipuuhaa. Naurua ja kiljumista on paljon <3. Me ei olla vielä lihaa maisteltu, mutta vihanneksia yms. menee päivässä 4 ateriaa (puoli purkkia kerralla). Tänään käytiin ottamassa viimeisimmät mitat: Poika 8380g/67,5cm Tyttö 7590g/65cm. Isosisko on alkanut osoittaa mustasukkaisuutta vauvoja kohtaan. Omii lelut ja käy tönimässä sillon kun silmä välttää.. :D

Omppu ja minimurut 6kk
 
Leonor Kuulostaa tutulta! Meillä oli tyttöjen kanssa tuollaista vuoroin heräämistä alkukuukausina myös. Jossain vaiheessa jo itseä melkein ahdistikin mennä nukkumaan, kun tiesi, ettei siitä oikein mitään tule. Nukuin alkuun siis tyttöjen kanssa kolmestaan yhdessä huoneessa, mies ja poika toisessa huoneessa, että he saivat nukuttua.

Kun tajusin siirtyä nukkumaan tyttöjen kanssa olohuoneen levitettävälle sohvalle, missä pystyin yöhereillä olon ajan katsomaan leffoja, mieliala helpotti! Mutta vaikeaahan se välillä oli, kun molemmat huusivat yhtä aikaa - ja isäihminen nukkui yläkerran makkarissa niin sikeästi, ettei kuoroa helpolla kuullut =P

Useampi kuukausi siinä kyllä meni ennen kuin päivärytmit tasoittuivat ja nukkuivat siis enemmän yöllä kuin päivällä. Kaikki liikenevä aika vain piti koittaa käyttää omaan nukkumiseen (vaikka välillä olisi tietysti halunnut tehdä jotain ihan muutakin, kun mahdollisuus olisi ollut).

Kyllä se siitä! =) Tsemppiä!
 
Leonor, meillä alkaa myös yöt olla levottomia. Toinen vauva ähisee alkuyön ja toinen sitten aamupuoleen. Tänäkin aamuna heräsin niin että toinen tyttö oli vieressä ja toinen vaunuissa, sama missä nukkuvat kun saa saa itsekin vähän heittää pitkäkseen :D

Mua on kyllä vähän alkanut nyt jännittää kun mies menee takaisin töihin ensi viikolla. Mukavastihan tämä on mennyt kun on ollut koko ajan molemmille vauvoille oma hoitaja ettei ole toisen tarvinnut odottaa syömisvuoroa ym. Mutta kaipa tän tyttötrion kanssa pärjätään keskenämmekin.

Omppu tosi hienoa että teilläkin sujuu arki leppoisesti. Oletko käynyt siellä tuplakerhossa? Voitaisiin mennä yhdessä kun tytöt vähän vanhempia?

Enna
 
Meillä myös yöt ovat aikas hankalia. Pahimmat mahakiprut on vähän helpottanut, mutta puklailua tullut tilalle. Huomiseksi tilasinkin apteekin tuota maidonsakeuttajaa kun lääkärin kanssa neuvottelin. Esim. viime illalla 22:00 syötiin ja b heräs puoli 1 aikaan. En herättänyt toista, koska edellisenä yönä hän nukkui 11-03. Viime yönä a heräs sitten 1 jälkeen ja valvottiin tuonne puoli 4 ja 4 aikaan heräs b taas syömään. Yhtäaikaa jos syödään, niin tunti menee ainakin, riippuen ihan miten rauhoittuvat. Joinakin öinä ei rauhoituta muualle kun sitteriin äipän viereen. Rytmistä ei tietoakaan, mutta päivällä vedetään unta. Noh minä en tietenkään osaa nukkua päivällä, en vaan saa unta vaikka oisin kuin väsynyt |O

Tänään kävin jälki tarkastuksessa ja jippii kaikki raskauskilot on tipotiessään vaikka en edes imetä :p. Vielä kun sais jokusen kilon pois niin olis hyvä, mutta ainakin nyt lähtöpainoon on päästy. Muutenkin on toivuttu synnytysrytäkästä ja alkaa arkikin sujua jo ihan kivasti. Olen todella paljon yksin kun isäntä viikot reissuhommissa, mutta onneksi rakkaat äitini ja siskoni ovat olleet korvaamatonta apua antamassa tarvittaessa. Pari suhde on ajautunut vakavaan kriisiin ja saa nähdä kuinka tässä käy. Kyseessä ei ole ihan pikkuasioita eikä minun hormoonimyrskyt, mutta niistä ei sen enempää.

Nicci ja pojat 6 vkoa
 
Nicci, "kiva" kuulla että muillakin samoja kokemuksia.

Erityisesti toivon, että päivään rupeaisi tulemaan selkeä rytmi säännöllisine päiväunineen jne. tietäisi itsekin varautua moneen asiaan paremmin, eikä päivä menisi arpomiseen kun tietäisi mitä kerkeää missäkin välissä tehdä.

Meillä toinen myös pulauttelee paljon, en tiedä johtuisiko siitä, että imuote on ollut usein hakusessa ja niellyt varmaan ilmaa syödessään tissiltä..

Tänään juuri mietin, miten sitä odottaakin että pojat kasvaisi tietyistä jutuista ulos, mutta toisaalta hirvittää kun kasvavat niin hurjaa tahtia :)
 
Enna: Kävin siellä syksyllä ennen sairaalaan joutumista tutustumassa. Ajattelin kyllä mennä, sitten syksyllä kun se taas alottaa. Tervetuloa mukaan! :)

Nicci: Voimia kriisin keskelle ja noihin yövalvomisiin! :/ Onnittelut kaikista tippuneista kiloista :)
 
On tämä arki melkosta hullunmyllyä, täytyy sanoa! :) Harmi jos tää ketju hiipuu näin, olisi mukava jakaa edelleen kokemuksia ja kuulla miten muilla sujuu.

Mä olen nyt siis keskenäni päivät tyttöjen kanssa ja ihan kohtuullisesti me ollaan pärjätty. Joskus sattuu aikatauluvirhe ja tytöt huutaa nälkää yhtäaikaa, se on kurjaa... Tänään valjastin 6-v esikoisen syöttämään toista vauvoista ja sujuihan sekin :D Tiedä miten sitten pärjään kun eskari alkaa ensi viikolla.

Eskarin aloittaminen tuo arkeen muutenkin haastetta kun joudun sitten pakata vauvat mukaan mennen tullen kun haen ja vien esikoista ja se tietää kyllä huutoa :( Onneksi asutaan niin lähellä keskustaa että voidaan useimmat reissut tehdä vaunuilla.

Mulla oli jälkitarkastus ja vatsalihaksia yhdistävän kalvon todettiin antaneen periksi lopullisesti. Mä siis nään vatsan päältä kun suoli liikkuu :x Jossain vaiheessa varmaan joutuu korjauttaa mutta on leikkauksena niin iso ettei oo nyt mahiksia lähteä toteuttamaan. Synnytyksessä tullut laskeuma oli onneks korjaantunut itsekseen.

Talo me ollaan todettu liian pieneksi ja kovasti suunnitellaan rakentamista. On sekin vaan niin iso projekti eikä mieleistä tonttia ole löytynyt. Ja ensin pitäisi vielä myydä tää nykyinen pois...

Mutta tällaista meillä, mitäs teillä? :)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tämä kieltämättä välillä on melkosta hulinaa :D. Mä olen aina mennyt sieltä mistä aita on matalin, joten ollaan pärjätty nelistään (mies on ollut töissä) ilman mitään isompia vahinkoja. Mun mielestä se parkkikiekko juttu on hyvä niksi! :)

Joo täältäkin on tila lopussa! Ollaan asuttu koko kesä kunnan vuokra-kaksiossa (n.50 neliöä). Tuntuu ihanalle kun ensi viikolla pääsee muuttamaan takaisin omaan kolmioon <3. Haaveilen omakotitalosta, mutta pitänee odotella sitä aikaa kun pääsee takasin työelämään..
 
Omppuf, niin mikä parkkikiekkosysteemi? Mä en ole tollasesta kuullut! Mulla on vihossa ylhäällä joka joka ainoa syöttä kellonaikoineen ja määrineen (plus kakkaukset ja d-vitamiinit) ja tuon avulla sitten yritän pitää tilannetta hallussa :D

Ja kyllä, todellakin myös meillä oiotaan joka asiassa missä pystyy. Ja mun vanhemmat on olleet korvaamaton apu niin vauvojen kun taloudenhoidossa. Ihan hävettää kun eilenkin isä tarttui ekana imuriin kun kyläilemään tulivat...

Tuota taloasiaa ollaan soudettu pari vuotta että rakennetaanko vai ei ja nyt tultiin kyllä siihen päätökseen, että lyödään suunnitelma taas pariksi vuodeksi jäihin. On se tän porukan kanssa ihan mahdottoman tuntuinen ajatus... Huh, mutta saahan sitä haaveilla :) Nyt tuntuu ihan mukavalta keskittyä lastenhoitoon ja kodinsisustamiseen. Tykkään kauheasti kun tulee syksy ja saa viritellä lyhtyjä ja kynttilöitä :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki :wave:

Huh ja hei tätä hullunmyllyä välillä. Onneksi pahin taitaa olla takana tuon parisuhdekriisin osalta. Onko teillä muilla huomattu samaa, eli välillä tuntuu, että meidän isännällä on vain oikeuksia ei velvollisuuksia?? On joutunut aika kovaa saarnaa pitämään täs parin viikon sisäl. Lopuksi ilmoitin, et jos ei nappaa niin antaa vetää. Me pärjätään kyl poikien kanssa. Tais alkaa aivot raksuttaa ku alkoi hiljaista muutosta tapahtua.

Pojat täyttää tänään 2 kk :heart: Ristiäiset oli viime sunnuntaina. Pikkuhiljaa yöunet alkaa pitenemään, lukuunottamatta joitakin poikkeuksia. Jotain rytmin tynkää on jo havaittavissa. Ja mikä parasta, minä olen oppinut nukkumaan päikkärit, vaikkakin ne menee alkuiltaan, mut silti. Univaje siis tasaantuu hyvää vauhtia. Mitäs teille muille? Nyt syöttö hommiin!
 
Enna: Aivan hullua se oliskin jotain taloa rakentaa, varsinkin sitten kun on 2 kappaletta päättömänä singahtelevia 1-vuotiaita :eek:. Minäkään en malta oottaa, että pääsee kotiin remontoimaan ja sisustamaan! Syksy ja se tunnelma <3. Niin se parkkikiekko siis pyöräytetään kohdilleen kun on syöttänyt.. siitä sitten yritetään ennakoida seuraavan syötön ajankohta. Mulla oli myös tuo paperijutska aluksi, mutta katsoin sen liian hankalaksi (kynä oli aina hukassa). ;)

Nicci: Hyvä kun ootte päässeet pahimmasta kriisistä jo. Mun käsittääkseni tuo on yleisin riidanaihe, mitä lapsiperheissä on. Meillä oli samanmoinen sotatila sillon kun esikoinen oli ihan pieni. Nyt ei oo ollu mitään kun sovittiin selvät pelisäännöt odotusaikana. Mun on vaan pakko saada melkein päivittäin sitä omaa aikaa (ihan yksin), että pysyn kasassa. Nykyisin mulla on päivittäin 1-2h liikunta-aikaa. Miehellä tietysti samoiten (joskus sillä lipsuu). Ei olla tapeltu läheskään niin paljon kun ennen kaksosten saapumista. :)
 
Täällä kans pientä hullun myllyä, vaikka meillä ei olekaan kuin nuo kaksi lasta ja molemmat vanhemmat vielä kotona :D Että voin kuvitella minkälaista niillä jotka on yksin ja isommat lapset vielä huollettavana..

Pojat edelleen melko itkuisia, jonkin verran on kyllä ilmavaivoja, mutta muuten en ole keksinyt mikä voisi vaivata. Vastasyntyneiden polilla kävivät reilu viikko sitten lääkärintarkastuksessa ja sanoi, että terveet pojat on ja kaikki erinomaisesti. Luultavasti eivät ole sen itkuisempia kuin normivauvatkaan, mutta monesti toinen aloittaa kitinän kun toinen lopettaa, joten tuntuu että koko päivä on pelkkää kitinää.

Tuohon hullunmyllyyn viitaten, tänään meillä kävi vieraita ja pojat eivät ihan olleet kerenneet nukahtaa pitkille päiväunilleen.. Koko vierailu sujui niin, että kanniskelin jompaa kumpaa kun toinen heräsi aina kun toisen sai nukahtamaan. Onneksi oli mies kotona pitämässä vieraille edes vähän seuraa.

Nicci: Meillä mies kyllä tekee kaikkea mahdollista ja siitä ei ole tarvinnut riidellä.. Silti väsyneenä saattaa ärsyttää, kun tekee jotain eri tavalla kuin minä olisin tehnyt :D Onneksi itse älyän sen olevan väsymyksestä johtuvaa ja pidän suuni kiinni. Hyvä, että teille on löytynyt rytmiä! Meilläkin monen tunnin yövalvoskelut on menneet ohi, mutta muuten kyllä vielä päivärytmi hakusessa. Ainut pysyvä juttu tällä hetkellä on, että nukkumaan käyvät n. klo 21 ja heräävät 7-9 välillä. Välissä tietysti syövät n. kolme kertaa.

Omppu: Onpa hienoa, että saat joka päivä omaa aikaa.. Itsellä hieman oman ajan ottaminen jäänyt. Silloin kun pojat vielä vain söivät ja nukkuivat, kävin usein yksin kaupungilla jne. syöttöjen välissä. Nyt kun osaavat jo vaatia enemmän, en ole lähtenyt juuri minnekään kun koko ajan kuitenkin mietin onko kotona huutokonsertti menossa.. Mies kyllä pärjää poikien kanssa, mutta itse en oikein osaa nyt nauttia omasta ajasta. Mutta täytyy ottaa sitä kyllä heti, kun poikien itkuisuus vähentyy!

Mä rupean kans kyllä tekemään kaiken tasan siitä missä aita on matalin, kunhan mies palailee töihin. Nyt imetän vielä poikia, mutta imuotteessa on ongelmaa ja suihkutissitkin vaivaa.. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että sinnittelen sinne syyskuun lopulle ja sitten siirryn korvikkeeseen jos se tuntuu helpommalta. Saa nähdä päästäänkö sinne asti suurinpiirtein täysimetyksellä, päivittäin kyllä tarjoilemme tälläkin hetkellä korviketta ettei vain nälkä olisi, mutta eivät sitä kovin mielellään juo.
 
Neiti-81, oliko teidän molemmilla tytöillä koliikkia? Meillä toinen huutaa iltaisin tunnin verran, luulin sen jo olevan ohi mutta taas yltyy... Vuorotellen sitten miehen kanssa kannetaan ja hyssytellään. Nyt saivat rotarokotteenkin, että sekin tekee vähän vatsavaivoja.

Oletteko te ottaneet rotarokotetta vauvoille?
 
molemmat huutaneet n. 20h vrksta ekat 4kk, sitten enää yöt, osittain päivät, 6kk jälkeen viihdytään jo lattiallakin, päikkäreitä nukkuu 2x 45 min yleensä, yöt nyt menny muutama vaan 2 herätyksellä. 4kk nukuttiin n. 1-3h per yö....
 

Yhteistyössä