U
Uhmaikäisten äiti
Vieras
Meillä on elämä todella vaikeaa tällä hetkellä 2 ja 5 vuotiaiden lasten kanssa. Molemmilla todella voimakas uhma ja kotona on käynnissä aamusta iltaan jatkuva riehuminen, tappelu ja joka asiassa vastaan pistäminen. Hetkeäkään eivät pärjää ilman valvontaa. Isompi on kiltti ja hyväkäytöksinen päiväkodissa mutta portista ulos päästyä heittäytyy aivan holtittomaksi eikä mikään sana tehoa. Ei saa aloitettua mitään leikkiä tai sen kerran kun aloittaa niin pienempi menee leikit sotkemaan ja riitä on valmis ja usein päättyy siihen että jompaa kumpaa sattuu. Pienemmällä on normaali 2vuotiaan uhma että kaikki pitää tehdä ja päättää itse ja joka asiasta harataan vastaan.
Meillä on vanhemmilla ihan kädet täynnä työtä pelkästään arjesta selviämisessä ja lisäksi kumpikin lapsi nukkuu öisin huonosti joten hengähdystaukojakaan ei oikein ole. Ulkoillaan paljon. Päiväkodissa ovat 3-4pv viikossa ja vapaatakin on. Isommalla on muutama iltaharrastus jotka on itse halunnut.
Miten te muut selviätte useamman uhmaiköisen kanssa? Onko joku hakeutunut ihan perheneuvolaan kasvatusongelmien vuoksi?
Meillä on vanhemmilla ihan kädet täynnä työtä pelkästään arjesta selviämisessä ja lisäksi kumpikin lapsi nukkuu öisin huonosti joten hengähdystaukojakaan ei oikein ole. Ulkoillaan paljon. Päiväkodissa ovat 3-4pv viikossa ja vapaatakin on. Isommalla on muutama iltaharrastus jotka on itse halunnut.
Miten te muut selviätte useamman uhmaiköisen kanssa? Onko joku hakeutunut ihan perheneuvolaan kasvatusongelmien vuoksi?