Arjen pieniä vinkkejä painonhallintaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mansikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mansikka"

Vieras
Eli tarkoituksena olis saada pysyvä elämänmuutos painon suhteen. Ylipainoa on jonkin verran, olen pyöreähkö ja lyhyt, turvotusta on jonkin verran et ekana täytyis varmaan saada nesteet liikkeelle. Liikun jo "valmiiksi" hieman ja nyt kesällä on mahdollista uida paljon. Vinkkejä tahtoisin saada arkeen pääasiassa mitä vois tehdä toisin. Enkä halua mitään pikadieettejä vaan todellakin pysyvän muutoksen etten paisu kuin pullataikina tulevaisuudessa. Kiitos jos joltain irtoaisi neuvoja, vinkkejä, ihan mitä vain =)

Minulla auttaa se että syön pieniä annoksia(siis todellakin puolitin aiemmat annoskoot), syön vain silloin kun on oikeasti nälkä, en KOSKAAN syö itseäni ähkyyn, syön vain vähän pastaa/riisiä/leipää/perunaa,pääasiallisesti aterioilla siis lihaa ja salaattia tai vihanneksia.
Makeanhimoon hedelmiä eikä karkkia, sipsiä ja muuta super-rasvaista ja turhaa ruokaa en syö koskaan.
Oikeasti maistelen ruokaa ja syön sitä hitaasti, en koskaan mätä vain "jotain" suuhun maistamatta edes kunnolla.
Tuollaiseen ruokavalioon oppii äkkiä ja pian ei enää sipsit ja muut superrasvaiset ja- suolaiset ruuat maistukkaan, kun sen rasvaisuuden maistaa ja ihan ällöttää!

hei, itse sain elämänmuutos- ajatuksen kaksi ja puoli vuotta sitten. Silloin käytin vaatteita kokoa 46. Aloitin ihan vaan sillä että aloin sauvakävelemään 3 krt viikossa tunnin-puoltoista. Ja söin säännööllisesti 3-4 tunnin välein vähän niinkuin lapset syö ja karkkipäivä lauantaisin. Parin kolmen kuukauden kuluttua aloin huomaanaan muutoksia. Housut alko olemaan reiluja ja muutenkin voin paremmin. Lisäsin vaan liikuntaa 5-6 krt viikossa sauvakävelylenkkiä edelleen. Kesän jälkeen (reilu puoli vuotta aloituksesta) ilmottauduin jumppiin (2 krt viikossa) ja sitten menin salille myös sen kaksi kertaa viikossa ja vielä parina päivänä lenkkiä. Sillä tavalla pääsin vaatekokoon 40 vuoden aikana. Nyt kun edelleen liikkuu säännöllisesti n 4-5 krt viikossa ja tarkkailee syömisiä (lähinnä herkkujen määrää) olen pysynyt samankokoisena puoltoista vuotta jo. Syön ihan tavallista kotiruokaa ja lauantaisin on edelleen namipäivä. Minulla siis auttoi liikunnan lisääminen ja syömisten tarkkailu ja herkkujen vähentäminen. Mistään en kuitenkaan koe jääneeni paitsi. Tsemmpiä!!!

-Älä osta kotiin mitään leivoksia, jäätelöä, karkkia yms. epäterveellistä
-Jos tekee mieli syödä herkkuja, mieti kahteen kertaan ja juo lasi vettä.
-osta tuoreita hedelmiä ja vihanneksia, syksyllä poimi marjoja. Syö niitä välipaloina ja aterioiden yhteydessä. Kasvikset on kevyitä ja niitä saa lappaa niin paljon kuin huvittaa.
-Vaihda juusto vähärasvaisempaan vaihtoehtoon ja syö sitä vähemmän, korvaa sokeriset maustetut jogurtit maustamattomalla jogurtilla ja marjoilla.
-Juomaksi vettä tai maitoa, ei mehuja ja limsoja, joista tulee kuin huomaamatta paljon kaloreita. Jos käytät kahvissa tai teessä sokeria, niin ehdottomasti jätä sokeri pois.

Suosittelen Kiloklubia! (kiloklubi.fi) Jos et jaksa alkaa merkkailemaan ruokapäiväkirjaa, pidä sitä eedes viikko tai pari, niin saat hyvän käsityksen syömäsi ruuan laadusta ja kalorimäärästä, ja ohjelma neuvoo mitä kannattaa parantaa.

Yhteistyössä