aristava rinta

• Viestiketjun aloittaja Nyy
  • Ensimmäinen viesti
Nyy
Oikeanpuoleinen rintani on nyt neljän päivän ajan ollut arka ja kipeä. Liikuntaa en vaivani takia ole voinut harrastaa. Mitään kyhmyä rinnassa ei tunnu. Kiinnostaisikin tietää, että mitkä tekijät voivat aiheuttaa vain toisen rinnan kipeytymistä? Olen kauhuissani miettinyt, että voisiko alkava rintasyöpä oireilla tällä tavalla. Olen vasta 23-vuotias.

Lääkäriin!!!
Voi olla mikä tahansa, jopa mainitsemasi syöpä, tosin se on ikäsi huojmioiden harvinaista muttei mahdotonta.
Nyt lääkäriin, mammografiaan ja ultraan!
Lisät.t. siv. www,cancer.fi tai voit laittaa tämän kys. siv. www.verkkoklinikka.fi, keskustelut ja sieltä Rintasyöpä-palsta.

Laura
Hei, olen 24-vuotias ja minulla on ollut noin 15-vuotiaasta saakka mastopatia (suurentuneita maitorauhasia). Rinnat ovat olleet vain ajoittain kipeät (ennen kuukautisia)vaikka kyhmyt ovatkin tuntuneet koko ajan. Nyt aloitin DianeNovien syömisen kolmisen kk sitten ja rinnat ovat olleet tämän koko ajan todella kipeät. Esim.vatsallaan ei pysty nukkua, jopa kävelykin sattuu. Käytän jatkuvasti urheiluliivejä jotka tukevat hyvin, kipu ei tunnu kuin rintojen liikkuessa tai koskettaessa. Että näin, saas nähdä onko tämä lopullinen riesa

Cikero
Minulla juuri tällä hetkellä vasemmassa rinnassa tulehdus. Oli kovasti arka ja kuumottikin hiukan, ei mitään kyhmyä tunnu.
Mene ihmeessä heti lääkäriin(päivystys), joka tutkii ja määrää antibiootin jos tulehdusta ilmenee. Lääkäri myös todennäköisesti antaa lähetteen mammografiaan, varsinkin jos et imetä. Minulla ollut tätä vaivaa jo neljänä kesänä ja joka vuosi mammografia otettu tulehduksen jälkeen.
Ei kannata heti pelätä pahinta vaihtoehtoa eli syöpää(vaikka minäkin ekalla kerralla sitä tietysti pelkäsin)

Minulla...
Yksinkertaisimmillaan tuollainen kipu voi olla ihan vain mustelma. Olet lyönyt rintasi johonkin (esim. risusavotassa, joukkueurheilussa mailasta...) ja vaikkei iholla näykään sinelmää, se voi silti olla ihan samalla tavalla kipeä kuin paha mustelma. Rinta on ilmeisesti niin pehmeää, että siihen ei tule näkyvää mustelmaa, eikä sitä iskuakaan yleensä muista.

Yhteistyössä