Arimidexista kokemuksia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stellina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

stellina

Jäsen
26.07.2008
192
0
16
Mulle määräsi lääkäri kyseistä lääkettä, kun clomit eivät tuottaneet toivottua tulosta, eli johtofollia ei kasvanut. Lääke on kuiteskin kai aika uusi (alun perin tarkoitettu rintasyöpään menopaussin ohittaneille naisille) enkä netistäkää oikeen löydä tietoa. Kyselenkin siis onko joku muu täällä saanut lääkkeeksi lapsettomuuteen tuota valmistetta ja millaisia kokemuksia siitä on ollut?Onko tuottanut jollekin toivotun plussan?

Oisin tosi onnellinen vastauksista =)

stellina. Mulla oli tää kyseinen lääke käytössä nyt ekaa kertaa ja huomenna on seurantaultra. Arimidexiä käytin kp 3-7 2tab/pv nyt mennossa kp9.

Mulla ei clomit tehonneet millään annostuksella ja Puregoniakin sain piikittää 30 päivää ennen kuin yksi johtofolli kasvoi. Nyt innolla odottelen että mitä ultrassa näkyy....jos ei ole tehonnut niin saan alkaa heti pistämään Puregoni IUI100 jatkoksi. Ainiin Arimidexsistä ei tullut yhtä pahoja sivuoireita kuin clomeista.

Tiinuli81: Kiitos Tiinuli vastauksestasi!!Mielenkiinnolla odotan, että mitäs sulla ultrassa huomenna näkyy, pidän kovasti peukkuja pystyssä, että se folli siellä köllöttelisi :heart: Aikas jännä, että sulla on kuiteski kokeiltu clomeja eri annoksin ja jo puregoniakin ennen tätä Arimidexiä, ja mulla siirryttiin siihen suoraan, mua tuo lääke vähän jänskittää, koska en clomeista saanu mitää sivuoireita.Arimidexiä mulle määrättiin kp 2.-6. 2tab/pv -annoksella.Kehuko lääkäri sulle lääkettä? No, ei sen väliä millä se raskaus alkais, kunhan nyt vaan alkais. Sitä toivokaamme =)

Mulla oli myös Arimidexit neljässä kierrossa käytössä. Ekalla kerralla ovis livahti ohi, kolme kertaa tehtiin inssi. Positiivista lopputulosta ei valitettavasti saatu, mutta meillä lapsettomuuden syy onkin lähinnä simpoissa. Joten mun syömät arimidexit ei niihin paljon auta... :) Mulla kasvoi aina johtofollikkeli hyvin, eikä ollut mitään sivuvaikutuksia. Meillä ainakin lääkäri sanoikin jo etukäteen, että niistä ei yleensä ole sivuvaikutuksia, kun taas clomeista voi usein olla.

Mulle kasvoi hitaasti tässä kierrossa johtofolli arimidexillä, söin sitä kp 3-7 ja 11-15 ja söin sitä nelinkertaisen annoksen mitä ekaan arimidexkiertoon. Huomenna on aika irrotuspiikille ja inssi olisi pitänyt tehdä, mutta peruuntui koska kukaan ei ole laittanut mua infektioverikokeeseen.. Ärsyttävää, vaikka ei kai se ihan älyttömästi parantaisi onnistumismahdollisuutta kun simpoissa ei mitään vikaa ole.
Onko kukaan muu ollut hirveän väsynyt arimidexeistä??

kävin ultrassa. Vasemmalla puolella oli yksi suurempi folli, mutta sekin oli vain 7.5mm, joten seuraavaksi alkavar Puregon pistokset...

Milliäinen mä oon ollut kans Arimidexistä tosi väsynyt ja vähän tuli turvotusta, mutta sen kestää kun muistaa clomeista tulleet sivuoireet. Millaisella annostuksella olet nyt käyttänyt arimidexiä?

Kiitos kaikille oikein paljon vastauksista! =) Mukava kuulla, että follit ovat lääkkeellä kasvaneet. Ja erittäin kiva kuulla, ettei pahoja sivuoireitakaan ole ilmaantunut. Mulla ei tosin clomeistakaa mitään sivuoireita ollut, joten ei niistäkää valittamista. Täällä oottelen, että pääsisin arimidexiä pian testaileen.

Tiinuli81: Sulla oli siis kp10 yksi folli 7,5mm? Mulla oli viime kierroissa clomeilla yksi folli samaan aikaan 10mm, mutta eipä sitten siitä jaksanu isommaksi kasvaa ja en siis ovuloinut. Oletko aloittanut nyt jo sitten Puregonit? Toivotaan, että sieltä ny folli kasvaa oikein kunnolla :heart: Oliko sinullakin muuten se PCO-tausta?

Milliäinen: Sulla lääke ilmeisesti siis tepsi ja folli saatiin kasvamaan? Mitä sulla on kokeiltu ennen Arimidexiä, clomeja ?

Soleil76: Ootko sä siis ovuloinut normisti ilman lääkkeitäkin? Kiva kuulla, että sullakin lääke toimi. tsemppiä vaavihaaveiluun :heart:

Ennen arimidexiä söin neljä kiertoa clomeja. Nyt oli 2 tabl/ pvä ja kp 11 ultrassa näkyi n 10 mm munis ja sit jatkettiin toiset 2x 5 päivää ja nyt ensimmäistä kertaa yhdeksän kuukauden hoitojen jälkeen mahkuja raskautua =)

Mahtavaa Milliäinen, oon kyllä tosi happy for you :) Sun uutiset luo uskoa siihenkin, että josko meillekin Arimidex toisi sen mahdollisuuden raskautua! Tuntuu varmasti hienolta!! Sullakin tais olla tää PCO riesana?Ootko myös hoidoissa Treen VL:ssa? Onnea yritykseen :heart:

Sama paikka, sama tauti :) Kyllä meille antoi lääkäri heti ymmärtää, että tämä on pelkkä hidaste lasten saannissa ja täältä palstaltakin muistan monia pcolaisia, ketkä on siirtyneet tonne odotuspuolelle.
Nyt syksyllä meille on tosiaan alkanut tapahtuun siellä väestöliitossa. Jos nyt tulee nega niin seuraavassa kierrossa tehdään jo ivf...

Milliäinen Mulla sama kuvio eli jatkan nyt toisen satsin arimidexiä kp 11-15 2tab/päivä mullahan oli kp10 ultrassa yksi folli joka oli kokoa 7.5. Minkä kokoiseksi sulla oli folli kasvanut kun söit lisäsatsin?

Mun masussa kasvaa Arimidex-Puregon-Pregnyl vauveli ivf:n tuloksena. :heart:
Alkunsa pikkuneiti on saanut Tampereen Väestöliitossa. Enemmän tekstiä kyseisestä lääkkeestä saatat löytää kauppanimellä Femar. Onnea hoitoihin!

Raitis ja Kick-boxing-girl rv 33+4

Raitapaitainen: Onnea sinulle ja pikkuiselle masuasukille! :heart: Aivan ihana kuulla näitä iloisia uutisia teiltä hoitojen avulla plussanneilta, tulee hyvä mieli ja usko siihen omaankin raskautumiseen kasvaa! Ja mukava kuulla, että ootte just Treen VL:ssa onnistuneet, kun mekin ollaan just siellä hoidoissa. Saakos viä udella, kuka oli teidän hoitava lääkäri? Milllaista taustaa teillä oli, oliko kyseessä ensimmäinen ivf ja mitä hoitoja ennen sitä?

Huomenta..

Eero on meidän lääkäri. Tosin aikataulullisista syistä johtuen Tarja teki punktion ja Eero siirron mutta Eero siis hoiti lääkitykset ym.

Meillä on uimaripuoli kunnossa mutta mulla on pco eikä lainkaan kuukautisia. Painoa tiputin 26kg mutta se ei tuonut kuukautisia. Vähän tämmönen toivoton tapaus olen. Kokeiltiin kuitenkin clomikierrot, muun muassa inssit kera puregonin ja oheislääkkeiden kunnes sitten mentiin ivf:n. Eka ivf oli ja 12 solua kerättiin, joista 6 oli kypsiä (oliko siis insseissäkään koskaan lopulta ollut kypsiä muniksia?). Näistä kuudesta kolme hedelmöittyi. Yksi oli monitumainen eli elinkelvoton ja meni siksi roskiin.

Kaksi siis tässä vaiheessa jäljellä, 4- ja 7-soluiset (perjantaista maanantaihin viljely). Toinen oli sen verran heikko, että ei olisi kestänyt pakastusta, joten molemmat tulivat kohtuun. Alkoi kaksoisraskaus mutta toisen sikiön kehitys pysähtyi rv 6+3.

Nyt sitten tämä pikku-potkunyrkkeilijä kasvaa kohdun suojissa! :heart: :heart:

Mies ilmoitti jo kesällä, että heti kun vauva on syntynyt niin "laitetaan" uusi vauva alulle.. :D Tämä siis kertoo sen, että raskausaika on mennyt hyvin ja ollaan valmiita vaikka heti uusiin hoitoihin. Ja niin hassua kuin se onkin niin jännitän jo nyt sitä, että tullaanko saamaan toista lasta vaikka ensimmäinenkään ei ole vielä syntynyt! Lapsettoman identiteetti ei siis katoa mihinkään tuosta noin vaan. Kyllä sen joka päivä kiitollisena muistaa, että mistä lähdettiin eikä vauvaa ole nanosekuntiakaan pitänyt itsestäänselvyytenä.

Laitan tännekkin vielä ultrakuulumisia vaikka tonne odotuksen odottajiin kirjoittelinkin. Mulla toi arimidex ei nyt toimi toivotulla tavalla eli ensin otin kp3-7 2tab/päivä, ultra oli kp10, vasemmalla puolella oli kasvamassa yksi follikkeli kokoa 7.5mm. Jatkoin Arimidexiä kp11-15
2tab/päivä ja nyt kp17 kävin ultrassa niin vaemmalla puolella köllöttelee 4-5 follikkelia kokoa 7.2-7.9mm..... :headwall: Saas nähdä mitä mieltä lääkärimme on huomenna kun soitan ja kerron utrakuulumiset....meillä ei varaa tällä hetkellä vaihtaa lennosta IVF-hoitoon jos käy niin että kaikki 4-5 kpl l'htee kasvuun.

Tiinuli: Vastailinkin tonne oo-puolelle jo sulle, mutta harmittelen nyt tilannetta viä tännekin, voihan rähmä!!Muistelin et sunkin hoitopaikka oli tren vl mut olinko oikeessa (vai sekoitinko jotenki milliäiseen tai raitapaitaiseen)...mitäs lääkäri sitten nyt sanoi tilanteesta, muuttuiko suunnitelmat?Mä oisin niin toivonu sulle kunnon johtofollia, joka ois sit johtanu onnelliseen plussaan...ois ollu mukava huomata et Arimidex toimi, mutta eipä sekään taida mikään taikalääke sitten olla...voimahali sinulle :hug:

Yhteistyössä