Ariel nestemäinen pyykinpesuaine, pari kysymystä ois :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilinäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vilinäiti

Aktiivinen jäsen
28.01.2006
9 137
3
38
Elikäs ekan kerran ostin Arielin nestemäistä pyykinpesuainetta.

Äsken katsoin pulloa ja siinä oli kielto laittaa ainetta pesuainelokeroon. Miksi ei saa lokeroon laittaa?

Ohjeen mukaan pitäis laittaa pesupalloon, no eipä tullu palloa mukana eikä sellaista ole kotonakaan (netistä sais kyllä tilattua).

Paljonko se pullon korkki vetää? Laitoin nyt sit vaan lokeroon ja vähän vajaa korkillisen.

Yleensä ostan OMO pikkujättiä ja tyytyväinen ollu :)

Mä laitan aina summassa pesupalloon, en mittaile, kaadan vaan ja mieluummin reilusti kuin hintsusti. Niin, eihän nestemäisiä laiteta koskaan lokeroon. Arielit on ihan parhaita, kun tuoksuvat riittävästi ja pyykkikin puhdistuu.

Kyl mä oon tota OMOa laittanu ihan vaan lokeroon. Siinä kun mainostetaankin, että korkillinen riittää, ei käsketä mihinkään pesupalloon laittamaan.
Koneessa erilliset lokerot nestemäiselle ja jauheelle.

Ensimmäinen koneellinen Arielilla pesty, haju jotenkin tunkkainen. Kävin lainaamas mutsilta pesupallon ja laitoin äsken toisen koneellisen pyörimään :)

Viimeksi muokattu:
se nestemäisen arielpurkin yläpäässä (ei siellä mistä aine tulee ulos vaan siellä toisessa päässä) oleva kummallisen muotoinen irtoava vempele on "pesupallo" tai kuitenkin astia jossa se aine sinne koneeseen laitetaan

[QUOTE="vieras";22519465]se nestemäisen arielpurkin yläpäässä (ei siellä mistä aine tulee ulos vaan siellä toisessa päässä) oleva kummallisen muotoinen irtoava vempele on "pesupallo" tai kuitenkin astia jossa se aine sinne koneeseen laitetaan[/QUOTE]

Ei tos purkis oo minkään näköistä muuta irtoavaa osaa, kuin suht pieni korkki :)

Huuhteluvesi tulee monessa koneessa pesuainelokeron kautta eli kun lokeroon aina jää pesuainetta vähäsen, niin saa mukavat jäämät vaatteisiin. Sitä pahemmin tietysti, mitä tiivistetympää aine on. Jos aine ei ole kovin vahvaa, kuten tavallinen Ariel, niin sitä saa annostella suoraan vaatteille. Ei tarvita palloakaan.

Mun mielestä pyykit alkoi haista jotenki tunkkaselle,ku laitoin pesuaineen lokeroon.Kokeilin kahteen kertaan,et olen aika varma etten kuvitellut.
Samaa ongelmaa ei ollut kun laitoin aineen koneeseen.
Pesupallona toimi maidonkerääjä..se oli siinä ulottuvilla:D

Maidonkerääjä?? Tarkoittaako jotain muovilapskaa joka tullut vuonna 1970 jonkun vanhan pesuaineen kera sieltä pesupulverin myyntipakkauksen sisältä. Vai jotain maitotilallisen maataloustilan välinettäkö tarkoittaa?. No joo kyllä kai tuon pesukoneen mukanakin saattoi tulla joku pieni pesujauheen annostelukauha?. Mutta maitokerääjästä en ole koskaan kuullut mitään, mutta en olekaan asunut missään maatilalla koskaan, vaikka lapsena olen telttailut maatilan pihalla kaverin isovanhempien tilan pihalla. Heillä oli lehmien pito lopetettu siellä jo pari vuosikymmentä aiemmin..

Maidonkerääjä?? Tarkoittaako jotain muovilapskaa joka tullut vuonna 1970 jonkun vanhan pesuaineen kera sieltä pesupulverin myyntipakkauksen sisältä. Vai jotain maitotilallisen maataloustilan välinettäkö tarkoittaa?. No joo kyllä kai tuon pesukoneen mukanakin saattoi tulla joku pieni pesujauheen annostelukauha?. Mutta maitokerääjästä en ole koskaan kuullut mitään, mutta en olekaan asunut missään maatilalla koskaan, vaikka lapsena olen telttailut maatilan pihalla kaverin isovanhempien tilan pihalla. Heillä oli lehmien pito lopetettu siellä jo pari vuosikymmentä aiemmin..
KVG

Yhteistyössä