Ärhäkkä RS- tai RSV-virus nyt liikkeellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HopeaToffee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kamalaa. Toivon teille paranemisia ja hyviä vointeja jatkossa. Minkä ikäisistä lapsista on kyse?

Alle 4v. ja ollaan hyvin onnistuneesti saatu myös isovanhemmat ja enot sairaiksi, tarttuu todella herkästi nähtävästi.
Ei tälläsiä tauteja mun muistaakseni ennen ollu. Oli vaan flunssaa joka parani muutamassa päivässä, nykyää ei pääse alle kahen viikon ja aina lääkitys vielä päälle.

Alle 4v. ja ollaan hyvin onnistuneesti saatu myös isovanhemmat ja enot sairaiksi, tarttuu todella herkästi nähtävästi.
Ei tälläsiä tauteja mun muistaakseni ennen ollu. Oli vaan flunssaa joka parani muutamassa päivässä, nykyää ei pääse alle kahen viikon ja aina lääkitys vielä päälle.
RS tulee joka toinen vuosi eli ei sinänsä mitään uutta.

Antibiootti heikentää vastustuskyvyn ainakin vuodeksi, en ole varma, mutta siinä ihan hyvä syy jos sairaudet on pitkittyneet. Yritän välttää antibiootteja. Rokotekin saattaa vähentää vastustuskykyä, mutta sitä nyt ei kenelekään kerrottaisi. Antibiootti tappaa hyvätkin bakteerit ja se on ihan fakta ja tiedetty juttu.

Hyvä muistutus, veinkin heti käsidesin ulko-oven pieleen. Aina noi lapset (ja mies) ehtii jotain nokkaansa lähmiä ennenkuin saadaan ulkovaatteet riisuttua ja käsipesulle mentyä :,D Ja muutenkin pitää nyt välttää noita ostoskeskuksia. Meillä vauva 8 kk + leikki-ikäinen, ollaan oltu muutenkin tarpeeksi sairaana koko alkutalvi.

Mää en tiedä mitä tautia meillä on, mut 3v nyt jo kuukauden ollu kipeenä. Alkoi ensin hirveellä kurkkutaudilla, oli ihan hilkulla etten soittanu yöllä ambulanssia, korkeeta kuumetta, kaks korvatulehdusta, ja edelleen rohisevaa yskää.
Samoin itse olen jatkuvasti yskimässä, ja poskiontelot tukossa.

Yhteistyössä