Argh. Nyt se sitten alkoi...

Nalkuttava Talonmies

Aktiivinen jäsen
29.08.2007
28 309
0
36
Äidin päätöksenteosta urputtaminen.

Ei kelvannut keltainen tyynyliina, piti olla kuulemma sinistä tai vihreää. Vihreät muumit oli pistetty pojan järkytykseksi pesuun ja mä olin törkeästi valinnut keltaisen muumilakanan. Annoin periksi ja hain sen sinisen muumin...

Mutta mun päähäni ei mene, miksi on ok kuitenkin nukkua kelta-vaaleanpunainen-vihreä päiväpeite päällä. Ehkä se johtuu siitä, että juuri tyynyliina on oltava tietyn värinen, tai että päiväpeitteessä on hitunen vihreää?

Joopa...ei kelpaa meilläkään enää äitin päättää vaatteista tai lakanoista. Vaatteissa annan vaihtoehdot ja lakanat poika valkkaa itse laatikostaan. Joku setti aina kelpaa. Saa nähä sitte kun se onki pyykissä mikä ois aivan pakko saada.

Alkuperäinen kirjoittaja PuhuksääMulle:
:D Meillä ei 2,5-vuotias voinut pyyhkiä käsiään kyläpaikassa kun "tuo on tyttöjen värinen".... ( siis pyyhe ) :whistle: Ei kait sen tuossa iässä pitäis vielä alkaa....? :snotty:

Meil ei toi alle 3v vielä tiiä tyttöjen väreistä, mut muuten valkkaa jo mikä kelpaa.

Mä ostin pojalle (2v8kk) sukkasetin missä on myös vaaleanpunaiset sukat. Kaikki mammat ja pappat ovat niitä kauhistelleet mutta pojalle vaaleanpunaiset sukat kelpaavat siinä missä muutkin. Paidat ja housut hän haluaa itse valita, muttei ole niidenkään värien valinnassa mitenkään systemaattinen.

Vihreä ja sininen ovat selviä poikien värejä - jälkikasvun mukaan. Punainen ja keltainen tyttöjen.

Valitsee kyllä itse vaaleanpunaisen tai keltaisen paidan itse kaapista. Tykkää punaisestakin. Ainakin viime viikolla vielä. Käyttää kyllä vaaleanpunaisia sukkia tai violettia.

Mutta ehkä tyynyliina on ihan eri juttu vakavuudessa. Siihenhän pistetään pää yöllä. :D Käsittääkseni pelkällä tyynyliinan vaihdolla olisin selvinnyt eilen. Mutta en mää pysty eriparista lakanasettiä katsomaan sängyssä |O

Alkuperäinen kirjoittaja Heinekeeni:
Mä ostin pojalle (2v8kk) sukkasetin missä on myös vaaleanpunaiset sukat. Kaikki mammat ja pappat ovat niitä kauhistelleet mutta pojalle vaaleanpunaiset sukat kelpaavat siinä missä muutkin. Paidat ja housut hän haluaa itse valita, muttei ole niidenkään värien valinnassa mitenkään systemaattinen.

Tolla pojalla on semmonen vaaleanpuna-aniliiniraitanen paita ja tykkää siitä. Kyl se kattoo tasan sen mukaan mikä häntä miellyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Joopa...ei kelpaa meilläkään enää äitin päättää vaatteista tai lakanoista. Vaatteissa annan vaihtoehdot ja lakanat poika valkkaa itse laatikostaan. Joku setti aina kelpaa. Saa nähä sitte kun se onki pyykissä mikä ois aivan pakko saada.

No joo, ei mullakaan oo niin merkitystä kunhan toive on vaan järkevä. Eli valitkoon ulkovaatteen tai paidan värin. Tosin mä saatan ilmaista mikä housu sitten laitetaan paitaan.

Mutta oon kyllä saanut aivopestyä hieman värioppia jälkikasvyn päähän. Ei valitse itsekään huonoja yhdistelmiä, mun makuun.

Meillä pojalla kans nyt kesänaikana tullut vihreä lempiväriksi. Siniset vaatteet ei juuri kelpaa. Musta paita tai housut kelpaa jos toinen osa on sitten vihreää. Ainut on että, jos paidassa on salaman tai martin kuva, niin paidan värillä ei väliä :D

Yhteistyössä