Argh, mikä ihme silmätulehdus tällainen on? Onko nyt pakko jättää meikkaamatta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lissu"

Vieras
Ongelma.

Mun oikea silmäni on tänään kipeytynyt ja taitaa olla jonkinlainen silmätulehdus kyseessä. Mutta itse silmä ei punoita, vaan silmäluomi sisänurkasta ja on myös turvonnut. Aina ennen mulla on itse silmä punoittanut, nyt vaan luomi. Mikä ihme tulehdus tällainen on, tietääkö kukaan, ja pitäsikö hakea tippoja huomenna tai jotain?

Ja sitten. Töihin pitäisi mennä huomenna, pitäisi vielä olla mahdollisimman edustavakin, kun on palaveri tiedossa huomenna (ja pitkin viikkoa). Ja mun silmäni näyttää siltä kun olisin turpaani saanut. Lisäksi, mulla on tosi vaaleat silmäripset ja kulmakarvat, ihan värittömät. Ilman meikkiä näytän siltä kuin mulla ei olisi silmäripsiä tai kulmakarvoja lainkaan. Mutta millä mä nyt sitten voin meikata, kaiketi tuo kipeä silmä on jätettävä rauhaan? Näyttääkö ihan tyhmältä jos meikkaan vaan toisen silmän ja molemmat kulmakarvat? Epätoivoista, tiedän...

En osaa tarkemmin diagnosoida, mikä sun silmässä on, mutta lepuuta nyt sitä yön yli ja katso millainen se on aamulla? Älä hieroskele, koskettele turhaan tms.

Tohon meikkijuttuun: sinuna meikkaisin varmaan kulmakarvat (ehkä hiukan normaalia vaaleammalla, jos piirrät normaalisti tosi tummat?) ja jos et uskalla silmän sisäpuolelle/ripsiin laittaa meikkiä, niin voisitko kuitenkin ehkä laittaa esim. luomiväriä yläluomelle? Huolelliset varjostukset ym. vois antaa huolitellumman vaikutelman, vaikkei ripsaria oliskaan...? Voi kyllä näyttää myös orvolta... ehkä sinuna laittaisin ripsaria ihan ripsien kärkiin, ei siis juureen asti, mutta jo tummemmat latvat tois hiukan väriä. Ja vastaisuuden varalta kestoväri ripsiin, kotonakin voi helposti tehdä eikä maksa montaa euroa ;)

[QUOTE="eee";23553857]En osaa tarkemmin diagnosoida, mikä sun silmässä on, mutta lepuuta nyt sitä yön yli ja katso millainen se on aamulla? Älä hieroskele, koskettele turhaan tms.

Tohon meikkijuttuun: sinuna meikkaisin varmaan kulmakarvat (ehkä hiukan normaalia vaaleammalla, jos piirrät normaalisti tosi tummat?) ja jos et uskalla silmän sisäpuolelle/ripsiin laittaa meikkiä, niin voisitko kuitenkin ehkä laittaa esim. luomiväriä yläluomelle? Huolelliset varjostukset ym. vois antaa huolitellumman vaikutelman, vaikkei ripsaria oliskaan...? Voi kyllä näyttää myös orvolta... ehkä sinuna laittaisin ripsaria ihan ripsien kärkiin, ei siis juureen asti, mutta jo tummemmat latvat tois hiukan väriä. Ja vastaisuuden varalta kestoväri ripsiin, kotonakin voi helposti tehdä eikä maksa montaa euroa ;)[/QUOTE]

Joo, nyt olisi kestoväri ihan ykkösjuttu. Mutta tuo oli hyvä idea, että laitan ripsaria ihan ripsien kärkiin. Tietysti aamu ratkaisee, kuinka kipeä/turvonnut silmä on...

Monesti voi tulla jos on jäänyt meikit poistamatta tai on jäänyt sitä meikkiä vähän niin juurikin tuon kaltainen voi siitä tulla ja se on bakteeri tulehdus.
Tosin paha olla aivan varma kun ei ole kuvaa ja näe mutta siltä se kuvailemasi perusteella voisi vaikuttaa.
Nyt otat lämmitä vettä, mielellään jos vielä keittäisit sen että olisi varmaan puhdasta ja hautoisit vanulapun kanssa sillä lämpimällä vedellä sitä silmää mahdollisimman paljon.
Myös lämpimällä vedellä huutelu reilusti vettä käyttäen ja kauan huuhtoen voi helpottaa ja auttaa.

Toivottavasti ei ole kyynelpussin tulehdusta.. Tytöllä oli aiemmin vähän väliä, kasvaa sellainen peukalon pään kokoinen mätäpaise silmän sisänurkan alle.. Silmätipat ja antibiootitkaan eivät usein tehonneet, vaan lopulta piti aukaista.

äärännäppy, mulle tulee tuo kerran kuukaudessa aina samaan silmään. Ja ihan normaalisti oon meikannut. Antibioottitipat parantaa, käy lääkärillä hakemassa resepti. Pyydä kertakäyttöpipettejä, lääke säilyy pitempään.

Jo pakko on laittaa meikkiä, niin ehdottomatsi osta uusi ripsiväri ja rajauskynä ja vähintäänkin peset tosi huolellisesti luomivärisiveltimen, mieluiten nekin uudet. Niissä meikkausvälineissä kun on ne bakteerit jotka yleensä nuo tulehdukset ja näpyt aiheuttaa, joten niillä vanhoilla meikeillä meikkaamalla vain pahennat tilannetta.

Mä just toivun luomitulehduksesta. Siihen sain Oftan Chlora antibioottivoidetta. Mulla turposi koko luomi+sisäkulma. Nyt ollu kk verran voide käytössä ja viel varmaa joko viikon verran...autto kyl sika nopeesti luomeen mutta mulla myös sile pieni kutti johon pistän nyt voidetta vaan.

Yhteistyössä