ARGGGG, Tuon 7v siivousta... huone kun kaatopaikka...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiehuuuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täälä ei kukaan osaa pitää huolta huoneistaan. 5-11-vuotiaita. Kämpät pommin jäljiltä. Joka ilta kehotan, sitten vaadin ja lopuksi uhkaan, että siivoavat.

[QUOTE="vieras";26092153]Siis kyseessä 7v? Eikös tuon ikäisillä huoneessa olevat tavaroiden/esineiden/vaatteiden järjestyksessäpito ole vielä aika paljon aikuisen ohjauksessa?[/QUOTE]

ohjauksessa on, mutta silti huoneessa silti lelut hujan hajan... minä kyllä vaadin,että lapsen tulisi osata pitää tavarat suht järjestyksessä kun leikit lopettaa... meillä kun 5,5v osaa jo sen...

Meillä 6.v ja 9v. ja huone/leikit siivotaan joka ilta ennen nukkumaan menoa. Aamulla nanosekunnissa kaaos on käsillä, mutta siitä pidän huolta että joka ilta ne tavarat laitetaan paikoilleen. Omat tiskit koneeseen ja huoneet kunnossa. Ja kyllä ne illan tullen alkaa tavaroita laitella, sen verran kai jo rutiinia.

[QUOTE="vieras";26092153]Siis kyseessä 7v? Eikös tuon ikäisillä huoneessa olevat tavaroiden/esineiden/vaatteiden järjestyksessäpito ole vielä aika paljon aikuisen ohjauksessa?[/QUOTE]

Heh heh. Ohjauksessa... Eli aikuinen vahtii jätesäkki kourassa ovella, että tavara menee paikoilleen.

huoneet on iloisesti sekaisen, kaikki. Kerran viikossa siivotaan. Tämä siis koskee myös minun elikkäs yhteisiä huoneita.
Mulla on joka tapauksessa koko ajan 3 pyykkitelinettä olkkarissa, tästä saa sisutuksellista ennen kuin lapset muuttaa pois - jos silloinkaan. mä en käsitä semmoista jatkuvaa puunausta.
Töissä akoilla on ihan ressi kun on ikkuna pesemättä ja aurinko paistaa. aha- mä laittaisin säleverhot kiinni (jos mua häiritsisi ikkunan lika) Mä pesen klasit kesällä kun on lämmin.

Yhteistyössä