apurahajuttuja ja vauvahaaveita, milloin vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

muka

Uusi jäsen
28.11.2010
6
0
1
Onko täällä apurahalla työskenteleviä äitejä?

Haluaisin vauvan. Mulla on ihana mies ja koti. Olisin jo niin valmis äidiksi. Oon jatko-opiskelija ja mulla on rahoitusta vielä pariksi vuodeksi. Oon palkattuna projektiin, mutta raha ei ole mun nimissä, tarvittaessa siihen voidaan palkata joku muu mun tilalle.

Miten tässä tilanteessa voi jäädä äippälomalle? Kauheeta kun joutuu miettimään, milloin on oikea aika vauvalle, vaikka sydän sanoo että se olisi nyt :/ Järki taas, että pitäisi saada vähän tuloksia kasaan, että mun on helpompi päästä takaisin (ts. helpompi saada apurahaa sitten).
Miten te olette toimineet? Olisin kiitollinen jos joku haluaisi kertoa kokemuksista :)

ihan sama oletko apurahalla tai määräaikaisessa työsuhteessä. Vauvan yrittäminen kannattaa aloittaa heti kun siltä tuntuu. Itse en kehdannut alkaa yrittää, kun sain tutkijan paikan maisterina, sitten olin pari vuotta apurahalla jne. Äippälomalle ei välttämättä jää 9 kuukautta yrittämisen aloittamisesta. me edelleen yritämme, kahdeksas vuosi alkamassa. Jos vain tulisin raskaaksi en ajattelisi ajoitusta pätkääkään työnantajan näkökulmasta.

Kiitos vastauksesta!

Sen verran ollaan tehty päätöksiä, että pillerien syönti loppui pari viikkoa sitten. Oon syönyt niitä niin kauan, että kroppa on varmaan ihan unessa. Menee tässä varmasti aikaa että kaikki palautuu ennalleen..

Mullakin on tutkijan paikka ja väikkäri olisi tarkoitus väsätä. Tunnen myös huonoa omatuntoa, ohjaajaa kohtaan jos jään pois. Projekti missä oon mukana on tosi mielenkiintoinen ja sain maisteriaikana jo hyvät tulokset. Mutta kaikista tärkein on oma perhe!

Hyvät ja huono puolet tuossa monen vuoden rahoituksessa :/

Kauheasti tsemppiä teille vauvajuttuihin!

Yhteistyössä