Apuna ry avustus -miten sinä auttaisit tai haluaisit apua jos olisit avuntarpeessa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Facebook apuna ry avustus ryhmä

Ajattelin siellä auttaa perhettä joka tarvitsee apua joten kysynkin jos olet mahdollinen avunsaaja joskus ollut mikä oli sinulle paras tapa millä voi auttaa?

Tai te jotka auttaneet minkä koitte parhaaksi tavaksi auttaa tiukassa tilanteessa olevaa perhettä ?

Kyseessä siis ruoka apu perheille joilla hätä.käynkö kaupassa hakemassa ruokaa ja vien (tietysti kysyn perheeltä allergiat ja toiveet)tilaanko ruuan heille kaupasta kotiin?vienkö tai postitanko lahjakortin vai laitanko vaan perheelle tilille rahaa?

Nyt toivoisin kokemuksia sekä auttajilta mutta ennen kaikkea myös perheiltä jotka saaneet apua!
Mitens olisko ahdistavaa vaikka viedä perheen äiti kauppaan ja sanoa että osta mitä tarvitsee ja summa paljon suunnilleen saisi mennä maksimissaan.

Kokemuksia kaipaan?

Millaisella summalla olette myös avustaneet esim 4 henkistä lapsiperhettä?
 
vierailija
Mä oon saanut sieltä apua meildän perheelle ja sinne pitää todellakin antaa tiedot tuloista ja menoista ja kertoa mikä johti tilanteeseen ja apua ei ole jatkuva eli koko ajan ei sieltä voi apua pyytää.

Raha on tietysti ns. Helpoin mutta itsellä ainakin tuntuu vaikealta ottaa rahaa vastaan apuna joten meille oli todella mieluista kun joku kysyis kauppatilausta varten toiveita ja allergioita se oli oikeesti itselle kun joulu kun joku pelasti sun perheen tilaamalla ruokaa!ruoka lahjakortti myös todella hyvä ja itselle helpompi ottaa apua näissä muodoissa vastaa eikä rahana koska ruokana tai lahjakorttina myös avunantaja tietää että apu ei mene esim päihteisiin tai muuhun turhaan.

Määrästä meille tehtiin muutama kauppatilaus ja toinen oli ihan todella iso ja siihen oli mennyt n.170€ rahaa mutta väitän ettei kukaan oikeasti odota näin isoa apua vaikka olikin ihan mieletön yllätys!yhtä lailla että sai sen 50€ ruoka avun tai 30e lahjakortin niin itse ainakin arvostin kyllä jokaista todella paljon.

Ja olen itse 4 lapsen yh äiti
 
vierailija
Noihin on iso kynnys hakeutua, se tuntuu nöyryyttävältä ottaa apua vastaan yksityisiltä ihmisiltä, varsinkin tuntemattomilta. Tulee olo että pitäisi selitellä miten näin pääsi käymään, hyvinvointivaltiossa kun eletään ja valtion pitäisi ottaa turvaverkkoihin kiinni. Lahjakortti kauppaan saattaisi saajan näkökulmasta tuntua vähiten nöyryyttävältä, mutta kauppakassi kotiovellekin ihan hyvä, kunhan tietää allergiat ja muut, ja mitä tarvitaan kipeimmin, vaippoja vai vessapaperia vai useampi lämpimässä säilyvä maito ym.

Surullista että Suomessa on tähän ajauduttu, vähän Amerikan malliin jossa yksityinen hyväntekeväisyys on tärkeä osa köyhyyden hoitoa.
 
vierailija
Minun mielestäni Suomessa ollaan jo aika pohjalla, kun televisiossa joku avustusjärjestön nainen kehotti jättämään punalaputettuja ruokatuotteita kauppaan, " jos et välttämättä niitä tarvitse" koska nämä punalaputetut tuotteet ilmeisesti jaetaan vähävaraisille ilmaiseksi, jos eivät mene kaupaksi rahalla.

Suomessa ei ole sota-aika, miten ollaan täll. tilanteessa.
 
Minun mielestäni Suomessa ollaan jo aika pohjalla, kun televisiossa joku avustusjärjestön nainen kehotti jättämään punalaputettuja ruokatuotteita kauppaan, " jos et välttämättä niitä tarvitse" koska nämä punalaputetut tuotteet ilmeisesti jaetaan vähävaraisille ilmaiseksi, jos eivät mene kaupaksi rahalla.

Suomessa ei ole sota-aika, miten ollaan täll. tilanteessa.
Kyllä minä olen ollut todistamassa kun täyteen ahdettu iso ostoskärryllinen punalaputettuja leipiä lähti roskikseen. Määrä hämmästytti ja kysyin myyjältä, "meneekö nuo hyväntekeväisyyteen?". Vastaus: "Ei, kun roskiin."
 
vierailija
Minun mielestäni Suomessa ollaan jo aika pohjalla, kun televisiossa joku avustusjärjestön nainen kehotti jättämään punalaputettuja ruokatuotteita kauppaan, " jos et välttämättä niitä tarvitse" koska nämä punalaputetut tuotteet ilmeisesti jaetaan vähävaraisille ilmaiseksi, jos eivät mene kaupaksi rahalla.
Ei. Niissähän tulee päiväykset vastaan
 
vierailija
Niin, se leipähän on jo vanhaa. Se ehtisi vasta seuraavana päivänä jakeluun. Eihän sellaista voi enää jaella
Toki monet esim paperi pussileivät menee todella kovaksi jo kun seisovat kaupassa yön yli eli harva niitä enää siinä vaiheessa pystyy jyrsimään kun jakoon ehtisivät.
Kaupan olisi hyvä jakaa nämä vaikka illan viimeisen tunnin aikana ilmaiseksi
 
9MM
Kyllä minä olen ollut todistamassa kun täyteen ahdettu iso ostoskärryllinen punalaputettuja leipiä lähti roskikseen. Määrä hämmästytti ja kysyin myyjältä, "meneekö nuo hyväntekeväisyyteen?". Vastaus: "Ei, kun roskiin."
Eli jätemaksun korotus niille kauppiaille jotka heittää mieluummin roskiin kun jakaa pois. Ja jokainen syö omalla vastuulla. Kalan ymmärrän et se menee roskiin. Ite en söis vanhaa kalaa ainoostaan lähestuoreena. Täällä moni kauppias jakaa ruuan. Kirkolle sapiskaa kun ennen tuli kaupoista ruokaa asunottomien asuntolaan nyt kirkko mun kuuleman mukaan rohmuaa kaiken. Hei haloo ne asunnottomat juuri on se kohde jotka sitä ruokaa tarvii. Joten pitäis niillekkin jättää
 
vierailija
Meillä päin ei kirkostakaan heru kyllä yhtään mitään kun naapuri kirkolla taas heltiää vaikka mitä.
Toivottavasti nämäkin asiat etenisivät parempaan suuntaan ja saataisiin oikeasti niille ketkä pystyvät todentamaan olevansa apua vaille niin enemmän sitä ruoka apua.näillä nyky elämisen kustannuksilla versus palkat ja tuet on kyllä todella moni avun tarpeessa ja se pienikin apu auttaa aina eteenpäin.
 
vierailija
Aina Avustus suoraan henkilölle eikä niin ku näissä eräissä ryhmissä kerätään Itävaltaan YP omalle tilille rahaa.aina mielummin just pyytää avunsaajan tiedot ja keskenään sopii hänen kanssa miten autetaan
 

Yhteistyössä