Apuja... Voiko 10kk ikäiselle antaa makkarakastiketta ja perunoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä(kö)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Kerroin miten itse olisin tehnyt: olisin (kuten joku ehdotti) laittanut vauvalle puuroa lounaaksi, sitä varmasti olisi ap:lta löytynyt. Tai pelkkää perunaa ja kurkkua, ehkä kaapista porkkanaakin olisi löytynyt.

Lisäaineet on kielletty alle 1-vuotiaalta, suola on kielletty myös, ja sen jälkeenkin sitä suositellaan hyvin vähän laitettavaksi. Myöskään raakaa lehmänmaitoa ei suositella alle 1-vuotiaalle. Mä yritän toimia näiden omasta mielestäni järkevien ja perusteltujen ohjeiden mukaan. Mutta siitä vaan, antakaa omillenne ihan mitä tahansa.

Terv. palstahistorian typerin ihminen.

vedä kätees

:o siis tääkö on joku aikuinen ihminen ja ÄITI, joka kommentoi näin :o

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Kerroin miten itse olisin tehnyt: olisin (kuten joku ehdotti) laittanut vauvalle puuroa lounaaksi, sitä varmasti olisi ap:lta löytynyt. Tai pelkkää perunaa ja kurkkua, ehkä kaapista porkkanaakin olisi löytynyt.

Lisäaineet (liemikuutioissa, makkaroissa) on kielletty alle 1-vuotiaalta, suola on kielletty myös, ja sen jälkeenkin sitä suositellaan hyvin vähän laitettavaksi. Samoin nitriitti. Myöskään raakaa lehmänmaitoa ei suositella alle 1-vuotiaalle. Mä yritän toimia näiden omasta mielestäni järkevien ja perusteltujen ohjeiden mukaan. Mutta siitä vaan, antakaa omillenne ihan mitä tahansa.

Terv. palstahistorian typerin ihminen.

Ihan oikeesti ei se ole niin kuukauden päälle. Luuletko oikeasti, että, jos sun 10kk syö nakin niin sille jää siitä jotenkin enemmän "vaurioita" kuin, että, jos hän syökin sen nakin vasta 2kk päästä, eli 1vuotiaana.
Suosituksiahan se neuvola antaa eikä mitään elämän ohjeita joita tulee noudattaa kirjaimellisesti taatakseen lapselleen täydellisen elämän.
Huomasitko, että täällä yks neuvolantätikin olisi antanu makkarakastiketta?
Tietenkin, jos ei omaa ollenkaan maalaisjärkeä niin niitä ohjeita on parempi noudattaa kirjaimellisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Ihan oikeesti ei se ole niin kuukauden päälle. Luuletko oikeasti, että, jos sun 10kk syö nakin niin sille jää siitä jotenkin enemmän "vaurioita" kuin, että, jos hän syökin sen nakin vasta 2kk päästä, eli 1vuotiaana.
Suosituksiahan se neuvola antaa eikä mitään elämän ohjeita joita tulee noudattaa kirjaimellisesti taatakseen lapselleen täydellisen elämän.
Tietenkin, jos ei omaa ollenkaan maalaisjärkeä niin niitä ohjeita on parempi noudattaa kirjaimellisesti.

Onko sun mielestä jotenkin ärsyttävää, jos pyrin toimimaan lapseni parhaaksi? Sanon vaan miten itse toimisin. Ja siihen on perustelut. Mun maalaisjärkeni olisi keittänyt vauvalle puuron ja sitten lähettänyt meidät kauppaan.

Ei se ehkä ole niin kuukauden päälle, mutta suhteessa kaks kuukautta on vauvaiässä paljon. Kun miettii, kuinka paljon vauvat esim. kehittyvät motorisesti kahdessa kuukaudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei se ehkä ole niin kuukauden päälle, mutta suhteessa kaks kuukautta on vauvaiässä paljon. Kun miettii, kuinka paljon vauvat esim. kehittyvät motorisesti kahdessa kuukaudessa.

Joo ja toinen lapsi oppii 2kk aikaisemmin konttaamaan, istumaan, kävelemään jne. eli ei siinäkään mennä kuukausi sekstorilla. Mitä enemmän ikää sitä¨vähemmän merkitsee viikko, kuukausi tai vuosi. Vanhemmalla iällä 10 vuotta ei ole pitkäkään aika.

Alkuperäinen kirjoittaja ap...:
mä annoin sitä kastiketta ja perunoita sille... Raastoin kurrkua joukkoon ja hienosti alas meni... ja suolaa en paljaaltaan ruokaan käytä, siihen 2,5litraan kastiketta 1 lihaliemikuutio + mustapippuria.. ja mustapippuriahan on lasten purkkiruoissakin..

Niin mut kun laki kieltää liemikuutioiden käytön lasten ruoassa. Lisäaineettomia makkaroita ja luomumakkaraa olis olemassa, mut ei glutamaatteja saa olla niissäkään. eikä pansuolaa eikä aromisuolaa saa laittaa myöskään, kun niissäkin on glutamaatteja.

Laki kieltää? Ihan nevörhöörd juttu....
Kylläpähän tässäkin pätee taas se kuuluisa maalaisjärjen käyttö, joka asialle on nykyään suosituksensa, käyränsä ja rajoituksensa, en nyt menis ihan orjallisesti niitä noudattaa...

Joo o.. kyl se nyt niin näyttää olevan että joidenkin vauva parat kuolee nälkään jos ei saa syöttää makkaraa, suolaa ja lisäaineita.. Sääli.
Pakkohan se silloin on antaa :( ja huomattavasti parempi vauvan kannalta saada edes jotain syötävää ja siten mahdollisuus elämään. Elämä on kovaa. :(

(sosiaalitoimistosta voisi kysyä rahallista apua, joissain tilanteessa sieltä avustetaan ihan hyvinkin. )
Ymmärrän kyllä että tilanteessanne nousee agressiot pintaan ja tulee käytettyä tälläisiä vahvempia ilmaisuja kuten "vedä käteen" yms. mitkä normaalikeskustelussa yleensä johtaisivat palstalta bannaamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä(kö):
Meillä olis ruoka-aika ja oon unohtanu ostaa pojalle ruokaa, nii ajattelin voiko sille antaa tota ruokaa ku meillä olis eiliseltä jääny?

No tottakai, sanoisi mun anoppi :) Sen mielestä voisi varmaan antaa jo paljon nuoremmallekin, ja vähän vaikka jätskiä ja täytekakkua jälkkäriksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Laki kieltää? Ihan nevörhöörd juttu....
Kylläpähän tässäkin pätee taas se kuuluisa maalaisjärjen käyttö, joka asialle on nykyään suosituksensa, käyränsä ja rajoituksensa, en nyt menis ihan orjallisesti niitä noudattaa...

Miten toi on mahdollista. Eikö NEUVOLASSA edes kerrota?????

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1994/19940808

Yhteistyössä