Apuja vauvan ruoka-asiassa!!!!!!

23.01.2009
688
0
16
Eli meillä 4 kk vauva ja oon nyt vajaan viikon antanu n. 1-2 teelusikallista perunaa kerran päivässä. Miten muut antanut suunnilleen samanikäsille vauvoille??

Joko tuota perunan määrää voi isontaa ja voiko antaa useammin päivässä jo kiinteää?

Oon laittanut nyt myös aina pienen lorauksen maissivelliä maidon sekaan (Suunnilleen aina 1/4 sitä velliä). Onko liikaa? Liian vähän? Pitäskö vaan pelkkää maitoo antaa??

olisin kiitollinen jos joku kokeneempi mamma voisi neuvoa aloittelijaa =)

Mä en sekoittaisi velliä maidon sekaan, vaan antaisin vellin vellinä ja maidon maitona. Jos perunasta ei ole tullut mitään, voit antaa esim. 3 rkl sitä tms. määrän. Viikon kuluttua voit ottaa yhden uuden maun käsittelyyn; esim. bataatti tai kesäkurpitsa.

Kyllä sä voit jo antaa sitä perunaa niin paljon kuin syö. Ihan muutama päivä riittää sen parin teelusikallisen kanssa, sitten voikin antaa jo enemmän.

Meidän vauva (just kohta 5kk) syö kaksi kiinteää päivässä, ja mä en paljoakaan maistatellut, vaan sai heti syödä niin paljon kuin haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mä en sekoittaisi velliä maidon sekaan, vaan antaisin vellin vellinä ja maidon maitona. Jos perunasta ei ole tullut mitään, voit antaa esim. 3 rkl sitä tms. määrän. Viikon kuluttua voit ottaa yhden uuden maun käsittelyyn; esim. bataatti tai kesäkurpitsa.

Ok. Kiitos vastauksesta. Onko siihen joku tietty syy miks maito ja velli erikseen??

Mä kans aika nopeasti aloin antamaan niin paljon kun lapsi söi, mä en tosin antanut pelkkää perunaa ollenkaan, että siihen sekotin porkkanaa yms.

Jos velliä haluaa antaa, niin kannattaa kyllä sitä vellin ja maidon suhdannetta muuttaa niin, että kohta voit antaa pelkkää velliä.

Alkuperäinen kirjoittaja aansu:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Ok. Kiitos vastauksesta. Onko siihen joku tietty syy miks maito ja velli erikseen??

Mun mielestä noi on makukysymyksiä, toinen tekee näin ja toinen noin! :D

Mä kyllä laitoin korviketta sekaan, että oli helpompi aloitella perunan maistelua... en ymmärrä, miksi sitä ei voisi laittaa. Ja velli on kuin korviketta, mutta paksumpaa...

Mä kyllä laitoin korviketta sekaan, että oli helpompi aloitella perunan maistelua... en ymmärrä, miksi sitä ei voisi laittaa. Ja velli on kuin korviketta, mutta paksumpaa...

Alkuperäinen kirjoittaja aansu:
Eli sitä maitoo pitäs 4 kuiselle antaa päivässä minkä verran vähintään? Oliko se puol litraa? Aikasempaa ketjua luin..

6-8 dl on normi, 5dl on minimi. Mutta jos siis sun vauva syö vasta noin vähän, niin voi mennä litrakin.

Meillä menee maitoa vielä litran verran (oon kyllä huomannu että vähentynyt on maidon menekki jo jonkin verran) poika on nyt viikon syönyt bataattisosetta ja maissisosetta (maissivelliä saanut jo kuukauden verran) ja kaksi kertaa päivässä annan, ja niin paljon, kuin vauva syö. Eli noin neljäsosa/kolmasosa pilttipurkillinen (125g:n) kerrallaan.

Yhteistyössä