Apuja vähän noihin kotihoidontukiin yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kilppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kilppis

Aktiivinen jäsen
02.11.2007
1 689
0
36
Mä nyt tyhmänä kysyn, kun en vaan tiedä. Sit kun se kolmas lapsi joskus ens vuonna syntyy (toivon mukaan), niin mites noi tuet sitten menee. Meillä vajaa 3v ja vajaa 5v pojat tällä hetkellä. Mä oon niin tyhmä ja en ymmärrä kaikkee tuolta kelan sivuiltakaan. :ashamed:
Täällä kiven alla nuo hoitopaikat, joten meinataan ne sitten pitää. Jos joku yhtään ymmärsi mitä tarkoitan.

Saanko niistä mitään? Ja mites sitten, jos jatkavat kunnallisessa hoitopaikassa vaikka itse olisinkin kotona, niin saako sen kotihoidontuen sisarkorotuksen kuitenkin?
Äitiyspäivärahan tietysti saa vauvasta, mutta saako sitten isommista mitään?

Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan. :)

Äitiysrahakaudella voi saada kotihoidontuen hoitolisää, jos tulot sallii. Onko se vielä maks. 168 euroa. Sitten, kun ä-loma loppuu ja jos jäät kotiin niin saat isommista lapsista sisarkorotukset. Jos lapset on hoidossa niin sisarkorotuksia ei saa.

Okei.. Niin mä vaan rupesin noita miettimään, että sittenhän noista ei saa mitään jos kunnallisessa hoidossa ovat. Hoitolisää varmastikin tullaan samaan, koska tulot ei oo huimat. Mä meen nyt 5kk töihin, ehkä jatkuu pidempäänkin. Lasketaanko ne tuet sitten edellisvuoden verotuksesta vai miten? Vaikuttaako toi mun nykyhetkinen työnteko siihen äp-rahaan?

Yhteistyössä