Apuja tytön nimen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaahko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaahko

Vieras
Auttakaa nimen kanssa!

Tyttö kyseessä ja haluaisin antaa hänelle nimeksi Livia tai Frida. Toiseksi tai kolmanneksi nimeksi pitäisi kuitenkin tulla Marja tai Maria, ja nimiä yhteensä siis kolme. Sukunimi on ihan nätti L-alkuinen suomalainen nimi (ei Lampinen mutta kuitenkin).

Livia Marja Loviisa
Frida Marja Annika

Mutta sitten taas Livia Lampinen... Hmh. Ei oikein solju mun suuhun. Frida Lampinen? Mai on myös kaunis nimi, mutta Mai Marja Annika tuntuu erikoiselta, Mai Marja -yhdistelmä lähinnä.

Löytyiskö hyviä ideoita? :)

Miksei sitten suoraan Livia Maria tai Frida Maria. Mun mielestä Marja J:llä ei käy vierasperäisen nimen kanssa. Jos haluaa kauniisti sointuvan nimirimpsun niin sitten ensimmäisen ja Marian väliin jokin lyhyt nimi esim. Ida, Ada tms.

Mai Maria Annika minun mielestäni.

Marja -nimestä en pidä yleensäkään, Maria on kaunis nimi ja Mai Maria -yhdistelmä on mielestäni kaunis, ei mitenkään erikoinen.

Tuo kolmas nimi Loviisa on nätti eikä ole kovin monella vastaan tullut, itseasiassa kenelläkään. Samoin Marja on jotenkin kivempi mun mielestäni.

Frida Marja Loviisa, Livia Marja Loviisa.

Livia Lampinen kuulostaa omaan korvaan paremmalta kuin Frida Lampinen, nättejä kuitenkin molemmat.
Tuo Mai ei taas sovi kahden nimen väliin yhtään, se on jotenkin kuin keskenjäänyt nimi siellä välissä. Mai sopii ainoastaan etunimeksi minun mielestäni. Silloinkin Mai Marja Loviisa aiheuttaa "my Marja Loviisa" reaktion :D

Yhteistyössä