Apuja turvaistuimenvalintaan....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammmmmma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammmmmma

Vieras
Poika on nyt 1,5v ja pitkä ja hoikka rakenteeltaan (11,5kg). Entinen ikivanha turvaistuin ei sovi uuteen autoon, joten uusi pitäis ostaa. Sellainen kasvot menosuuntaanmalli nyt ois aikeissa. Olen ihan hukassa kilosuositusten kanssa. Ja valintaa ei ollenkaan helpota se, että ostos pitäis tehdä verkkokaupankautta!

* Markkinoilla on 9-18kg istuimia, jotka näyttävät melko pieniltä - mahtuuko poika sinne kuinka kauan?
* Markkinoilla on 9-36kg istuimia, meneekö ne oikeesti noin kauan?
* Sitten löytyy 15-36kg istuimia, ostaisiko tällaisen vai onko vielä liian iso? Muistelen vain että ekan kaukalon piti olla jonnekin 13kg asti, mutta eihän siihenkään mennyt kujin johonkin 9kg asti max.

Britax Evolva ultra 123 on ehdottoman hyvä ja menee pitkään lapsella, kun sitä voi käyttää monella tapaa. Katso britaxin nettisivuilta. Jos lapsi nukahtaa sen pää ei kellahda sivulle kun tuolissa on hyvät pään sivutuet. Meillä ostettiin esikoiselle se kun se kääntyi kasvot menosuuntaan istumaan. Istuin ei kyllä ole kapeimmasta päästä, mutta aivan ykkönen minun mielestä

Alkuperäinen kirjoittaja SoLoHaPa:
Britax Evolva ultra 123 on ehdottoman hyvä ja menee pitkään lapsella, kun sitä voi käyttää monella tapaa. Katso britaxin nettisivuilta. Jos lapsi nukahtaa sen pää ei kellahda sivulle kun tuolissa on hyvät pään sivutuet. Meillä ostettiin esikoiselle se kun se kääntyi kasvot menosuuntaan istumaan. Istuin ei kyllä ole kapeimmasta päästä, mutta aivan ykkönen minun mielestä

tää on tosi hyvä istuin, meille hankittiin tuossa viikko sitten.
kasvaa korkeus ja leveyssuunnassa ja mikä parasta, lapsen voi laittaa istuimen 5piste vöillä kiinni jos painoa on alle 18kg, en viellä teille suosittele sellaista istuinta missä lapsi tulee kiinni vain auton kolmipistevyöllä.
meillä nimittäin on poika 100cm/15.5kg ja ei puhettakaan että vois pitää pelkillä auton väillä, joko valuu lantiovyön ali pois tai yksinkertaisesti kiipee pois vöistä, ainakin jos penkkinä oli actan duoflex xtp mikä oli muuten hyvä istuin.

Yhteistyössä