APUJA, tuleeko karenssi jos laitan työmarkkinatukihakemukseen että ollut työelämänvalmennuksessa vaikka oikeasti olin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kipponen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kipponen"

Vieras
sairauslomalla?

Eli olen työelämävalmennuksessa, olin saikulla ja näytin pomolle lapun palattuai töihin.

Nyt pomo aikoo lähettää työkkäriin poissaoloilmoitus lomakkeen?!

Edellisissä paikoissa joissa olen ollut niin poissaoloa ei ole ilmoitettu työkkäriin, ja olen kelan hakemuksiin laittanut saikkupäiville että työharjoittelussa ollut.

Nyt pitää kai laittaa että sairaana ollut? Ja viedä kelalle tuo sairaslomatodistus? Saanko sairauspäivärahaa enkä ollenkaan ylläpitokorvausta?

Mitä jos laitan että olin työssä, ja jos myöhemmin työkkärillä/kelalla tulee sanomista, niin sanon että luulin että riittää kun työpaikalla näyttää saikkulapun? Aivan niin kuin edellisissäkin paikoissa.

[QUOTE="kipponen";22121385]sairauslomalla?

Eli olen työelämävalmennuksessa, olin saikulla ja näytin pomolle lapun palattuai töihin.

Nyt pomo aikoo lähettää työkkäriin poissaoloilmoitus lomakkeen?!

Edellisissä paikoissa joissa olen ollut niin poissaoloa ei ole ilmoitettu työkkäriin, ja olen kelan hakemuksiin laittanut saikkupäiville että työharjoittelussa ollut.

Nyt pitää kai laittaa että sairaana ollut? Ja viedä kelalle tuo sairaslomatodistus? Saanko sairauspäivärahaa enkä ollenkaan ylläpitokorvausta?

Mitä jos laitan että olin työssä, ja jos myöhemmin työkkärillä/kelalla tulee sanomista, niin sanon että luulin että riittää kun työpaikalla näyttää saikkulapun? Aivan niin kuin edellisissäkin paikoissa.[/QUOTE]

No sulta voidaan periä ylimääräiset tuet takaisin. Et kai ole töissä, jos olet saikulla?

[QUOTE="vieras";22121427]No sulta voidaan periä ylimääräiset tuet takaisin. Et kai ole töissä, jos olet saikulla?[/QUOTE]

No ei se haittaa jos takaisin perintää tulee, ei vaan pysty viikko kausia odottaan päätöstä kun on p.a

Mitenhän se meni kun olin työelämänvalmennuksessa.. Et sä mitään sairaspäivärahaa ainakaan taida saada, ihan perus työmarkkinatuen jos siis sitä nyt saat ja ylläpitokorvaus voi hyvinkin tulla riippuen miten pitkään olit saikulla.

Toisaalta et tarvitse ylläpitokorvaust niiltä päiviltä kun olit sairaana ja kotona, kun et ollut töissä ja sulta ei mennyt matkakuluja tai yleensä se on motivaatioraha ja et ollu valmennuksessa jotan sen perusteella voi olla että et saakaan..

Ei ei kela tarvi sairalomatodistusta, ne tarkistaa asiat työkkäriltä jossa ilmotus sairaslomasta.

[QUOTE="kipponen";22121385]Edellisissä paikoissa joissa olen ollut niin poissaoloa ei ole ilmoitettu työkkäriin, ja olen kelan hakemuksiin laittanut saikkupäiville että työharjoittelussa ollut.

sanon että luulin että riittää kun työpaikalla näyttää saikkulapun? Aivan niin kuin edellisissäkin paikoissa.[/QUOTE]

Siis ainako sä sairastelet?

Mä sain viime vuonna työkkäristä ohjeeksi laittaa että olin ollut työelämävalmennuksessa vaikka olin oikeasti saikulla.Selittivät että koska mulla oli todistus saikusta, niin sai laittaa että olin valmennuksessa.

Yhteistyössä