Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset





TORSTAI 19.3.2009



Nimi................kp:t............yk............haaveissa........apuna


Emppu3008.....22/30...........yk 3..........kolmas......clomit+metut
Tinjamin..........16/31............yk 4.........toinen........clomit
Duffy...............31/31-32.......yk 9..........esikoinen...terot
Evenstar.........27/26-79......yk 1....esikoinen....metut+Clomit
rusina85..........29/31...........yk 9..........esikko.........terot+clomit
Rosetta..........21/26-28.......yk 16........esikoinen...clomit
Lumi-..............48/30...........yk 14........esikoinen....clomit+metut
Purmeli83..........12/30..........yk3...............clomit,terot,metut
Lily of the valley...................yk7............toinen
Minime.....................2/32...........yk 13.... toinen...........terot
maikkis123...............17/24-26....yk7....esikoinen...lugesteron
Apila87................26/28.............yk?..........................Clomit+Terot
Sero....................19/25-31................yk 4..........................Terot
Zande.....................22/31................yk?............Clomit


Taustalla
My Poodles
Piksu
Peppi
E-V-A
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:




Plussanneet:



Nimi........................LA...........................yk.........monesko tulossa


Alisa84....................................................yk5............esikoinen
Jennyli..................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
MAM2....................................................yk 15........toinen
mama-84...............................................yk 25.......toinen
Hemuli1981...........................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009....................yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009...................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??..........................yk?.........toinen
Lappitar...............10/1...........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1...........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...............yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009...................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009..................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009...................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009.................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008.................yk15........kolmas
Laala...................24.4.2009.................yk2..........esikoineN
Emili......................?................................yk9..........?
Aurora72..............?.................................yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?................................yk7..........toinen
huhtityttö.............?................................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi, tyttö syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, painoo 4315g ja pituutta 50cm





My Poodles, Piksu ja Peppi Laitoin teiät nyt taustalle mutta listalle tietty pääsee heti takasin, kunhan ilmottelette itsestänne ja kp:t ja yk:t :)

Ja Lumi ja Lily of the valley kp:t varmaan kaipais päivitystä :whistle:




 
Minimelle pahoittelut tädistä :hug: Toivottavasti ensi kerralla kävisi sitten paremmin, ja viivat vahvistuisivat ihan kunnolla!

Alisalle tsemppiä ultraan, toivottavasti kaikki on kunnossa!

Mikä on Duffyn tilanne?

ON. Ovis ohi ja luget aloitettu eilen. Melkoisen kovat odotukset tästä kierrosta, joten piinalliset pari viikkoa tiedossa... No, jos tuhruilu alkaa (lugeista huolimatta), niin voi sitten taas palautella itseään pikkuhiljaa maanpinnalle.
 
maikkis. meikäläisen tilanne on se, että ensimmäiset vaaleanpunaset tuhrut on havaittu ja se on kyllä nyt sitten menoa :/ Mahaa juilii ihan hulluna ja odotan vaan millon hanat aukeaa.

Tulinkin kysymään sellasta, että kun mulla oli eilen yövuoro ja unohtu terot kotiin (otan yleensä nukkumaanmentäessä) ja ku tulin kotiin aamulla niin enhän mä muistanu sitä sillonkaan ottaa. Muutenkin ku kuukautiset on selkeesti alkamassa, niin tartteeko noita kaikkia syödä? Varsinkin jos vaikka tänään alkaa kuukautiset?
 
Ultrassa käyty ja ihan vitun huonoja uutisia.. Kohdussa ei ole mitään, mutta kohdun takana näkyy "jotakin" eli todennäköisesti kohdunulkoinen raskaus.... Huomenna aamulla se selviää.. Eli ehkä leikkauspöytä kutsuu ja huomenna olen sitten yhtä munatorvea köyhempi.. Itkettää niin, että hukun omiin kyyneliin... Palaan siis jossain vaiheessa tänne takaisin... Nyt loppu viimeistään usko siihen, että meille se pikkuinen joskus suotaisiin...
 
Alisa rakas :hug: :'( Väkisinkin itkettää :'( Miten näin voi edes käydä?!
Voisiko vielä olla joku toivon kipinä että viikkoja oli vain liian vähän vielä?! En ymmärrä sitäkään miksi joutuisit välittömästi leikkauspöydälle kun olen kuullut että KU on voitu hoitaa lääkkeilläkin?!
Olen ihan sanaton :'( Hirmuinen lohtuhali ja kaikesta huolimatta uskon että se pieni teillekin vielä tulee :hug: :heart:

Nyt tuntuu siltä etten taida itse uskaltaa ultraan ollenkaan :ashamed:
 
Jennyli Netistä luin, että se voi kuihtua myös itsekseen pois, mutta mulla painaa varmaan paljon se, että reilun viikon päästä lähen sinne reissuun :ashamed: Ei tätä itekkään käsitä.. Aivan järkyttäväää.. itkusta ei tuu loppua :(
 
Voi surkeus :hug: :'( Mä toivon todella että ei tarttis leikkaukseen asti päätyä!! En olis kyllä ikinä voinu uskoo että näin voi tapahtua!! :ashamed:
Onni kuitenkin että sulla oli ultra näin varhain...ajattele jos et olis käyny ultrassa ja sielä reissussa oliskin käyny ikävästi ja olisit siellä joutunu hoitoon :eek:
Toivottavasti huomena saisit edes jotain positiivisia uutisia ja eihän ihmeetkään oo ikinä poissuljettuja!! :hug:
Aika hiljaiseksi vetää kyllä!!
 
Voi alisa olen sanaton! En voi muuta sanoa, kuin voimia ja jaksamisia kaiken tän keskellä! Mutta vaikka tämä on hirveä klisee ja ei paljon tähän väliin helpota..mutta kyllä se aurinko joskus sinne risukasaankin paistaa! Varmasti teillekin se oikea onnenpotku vielä tulee<3 Voimia!
 




PERJANTAI 20.3.2009



Nimi................kp:t............yk............haaveissa........apuna


Emppu3008.....23/30...........yk 3..........kolmas......clomit+metut
Tinjamin..........17/31............yk 4.........toinen........clomit
Duffy...............32/31-32.......yk 9..........esikoinen...terot
Evenstar.........28/26-79......yk 1....esikoinen....metut+Clomit
rusina85..........30/31...........yk 9..........esikko.........terot+clomit
Rosetta..........22/26-28.......yk 16........esikoinen...clomit
Lumi-..............49/30...........yk 14........esikoinen....clomit+metut
Purmeli83..........13/30..........yk3...............clomit,terot,metut
Lily of the valley...................yk7............toinen
Minime.....................3/32...........yk 13.... toinen...........terot
maikkis123...............18/24-26....yk7....esikoinen...lugesteron
Apila87................27/28.............yk?..........................Clomit+Terot
Sero....................20/25-31................yk 4..........................Terot
Zande.....................23/31................yk?............Clomit


Taustalla
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:




Plussanneet:



Nimi........................LA...........................yk.........monesko tulossa


E-V-A.......................................................yk6...........kolmas
Alisa84....................................................yk5............esikoinen
Jennyli................................................... yk1.............kolmas
Muisku.................................................... yk5............toinen
Vilver.......................................................yk??..........????
MAM2......................................................yk 15........toinen
mama-84................................................yk 25.......toinen
Hemuli1981............................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009.....................yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009...................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??..........................yk?.........toinen
Lappitar...............10/1...........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1...........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009....................yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009..................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009..................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009....................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009..................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008...................yk15........kolmas
Laala...................24.4.2009...................yk2..........esikoineN
Emili......................?................................yk9..........?
Aurora72..............?................................ yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?................................yk7..........toinen
huhtityttö.............?................................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi, tyttö syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, painoo 4315g ja pituutta 50cm





My Poodles, Piksu ja Peppi Laitoin teiät nyt taustalle mutta listalle tietty pääsee heti takasin, kunhan ilmottelette itsestänne ja kp:t ja yk:t :)

Ja Lumi ja Lily of the valley kp:t varmaan kaipais päivitystä :whistle:





 
Alisa :'( :hug: Sydämeni kyllä särkyi heti aamusta viestisi luettuani..siis ei voi olla totta :'( :'( Voisko mitenkään siis olla mahdollista että sulla ois viikkoja ultraan nähden liian vähän..kun sullahan oli aika myöhäinen oviskin? Siis antoiko mitään toivoa? :hug: Ja kyllä se vaan on uskottava kuten Devi sanoi, tää vielä iloks muuttuu :hug: Voimia ystäväni :hug:

Purmeliiiii Kaipailen apuasi noista teroista :attn: Kun mulla ei siis oo koskaan clomien kanssa ollut teroja, itse tohtoroin nyt ne mukaan kun ovista ei tässä kierrossa ollut..mutta siis mulla on nyt kuudes tbl teroja otettu ja kahtena edellisenä päivänä ollut inhottavat alavatsakivut ja etenkin nivuskivut, joilla on hermosäryn piirteitä..autolla ajaminen ja kävely ajoittain erittäin vaikeeta :kieh: Muistelin, että eikös sulla ollut samaa nivuskipua? Muistatko missä vaiheessa niitä tuli, terojen aikana vai jälkeen? Mietin jo, että lopetanko noi nyt kokonaan kun pitäis jaksaa duunissakin olla ja sehän on jatkuvaa seisomista ja kävelyä |O

:attn: Sitten aattelin näin viikonloppuun heittää kaikille muutaman peruskyssärin :attn: koska oon niin hiivatin utelias...eli...

Kuinka moni tietää tästä projektistanne? Ja tietääkö "avuista" yrityksen suhteen?

Minkä ikäinen sinä ja miehesi olette? Ja kauanko olette olleet yhdessä?

Missäpäin Suomenmaata asustelette?

Ja vastaa ken tahtoo :whistle:

Ja itse tietty ekana :D

Kukaan ei tiedä kolmosprojektistamme, enkä usko että kukaan arvaakaan..kun mulla oli se tm, niin kerrottiin heti melkein plussasta lähipiirille ja ukko melkein kaikille kavereilleen, koska eihän me tajuttu että epäonni vois tulla meidän kohdalle, joten siitä viisastuneena olemme vaienneet koko jutusta :x
Ja mitä ikään tulee :whistle:.. me olemme jo... oldies but goldies- tyyliin..mä oon 36v (täytän syksyllä 37v) ja ukkokultani täyttää ensi kuussa 41v. :p Joten ei tätä kolmosta voi tahkoa ihan loputtomiin, jossain vaiheessa on vaan vedettävä raja :ashamed: *Muoks* Niin ja ollaan oltu yhessä aika tarkalleen 14,5v.
Ja asumme Keski-Uudellamaalla :wave:

Huomenna on kuopuksen 6v. synttärit ja vaikka päivä on iloinen niin sydämeni aina hiukkasen itkee verta, kun pikkuinen vauvelini ei oo enää tod. mikään vauveli vaan erittäin itsenäinen pikkuneiti :'( mutta äitinä voin olla ylpeä hänestä, sillä hän tulee pärjäämään elämässään ja huolehtii myös lähimmäisistään :D

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille :wave:
 
Alisalle kovasti jaksamisia ja toivon kovasti että et leikkaukseen joudu.

Kuinka moni tietää tästä projektistanne? Ja tietääkö "avuista" yrityksen suhteen?
Meillä minun äiti ja isä tietää että ollaan lapsettomuustutkimuksissa käyty ja hoitoja aloittelemassa. Minun työkaverit tietää myös, että pystyn tarvittaessa olemaan pois töistä lyhyellä varoitusajalla.

Minkä ikäinen sinä ja miehesi olette? Ja kauanko olette olleet yhdessä?
Minä olen 28 ja mies 30, yhdessä ollaan oltu 10 vuotta ja niistä kaksi naimisissa.

Missäpäin Suomenmaata asustelette?

Pohjois-Karjalassa
 
EVA Onnitelut plussasta :flower: Laitoin sut plussanneisiin, monesko yk sulla oli ja toiveissa monesko :)

Taas toi inha nivuskipu alkoi :kieh: :kieh: En kyllä noita teroja enää clomien kanssa ota kun tekevät nyt tommosta..olen siis teroja käyttänyt aiemminkin mutta vain "yksinään" eikä ikinä oo tämmöstä tullut |O
 
Voi Alisa :'( Mäkin oon niiiin pahoillani... :hug: Kyllä kaikki menee vielä parhain päin, jossakin vaiheessa! :heart:

Emppu Siis joo! Tarkistin juuri, niin kp27(terojen aikana siis) alkoi ne ihan kamalat nivussäryt mitkä säteili reisien sisäsivuille ja myös alavatsakivut. Pahinta se oli iltaisin, mutta joinakin päivinä kärsin siitä myös päivällä. Mä myös kävelen töissä lähes koko ajan, joten ei ollut mikään kiva tunne. :/ Silloin kp27 alkoi myös tuhru, kp34 plussasin ja samana päivänä se menikin... Nivussärky jatkui tosi pahana vielä sen jälkeenkin, kun kaikki vuodot olivat loppuneet ja sen takia kävi pelottamaankin, että jos kohtuun on jäänyt jotain, mutta nyt pariin päivään ei ole ollut mitään oloja.
Eihän sun niitä kannata syödä, jos tuntuu ettet pysty töissä käymään!

Mä taidan vastailla tuohon gallupiin myöhemmin, kun nyt vatsa huutaa aamupalaa! =)
 
Purmeli Kirjoteltiinki samaan aikaan :D Jep, mulla myös illat ja alkuyöt ollut nyt kivut voimakkaimmillaan ja tänään vv muuttunut runsaaksi ja paksuksi mössöksi :x joten oon aivan varma että teroissa syy..mulle ei siis todellakaan voi tulla plussaa kuten sulle, koska mun lämmöt on alhaalla ja esim. FF ei anna ees ovista tälle kierrolle ja jäihän mulla ovisplussakin saamatta..mutta on kyllä veemäiset kivut |O
 
Ja kiitos myös teille kaikille ihanista kommenteista ja tuesta! :hug:

Täällä asiat tällä hetkellä paremmin kuin hyvin. Leikkaukseen ei tarvinnut lähteä (elämäni onnellisin päivä )

Lyhyesti: Gynen vastaanotolle päästyäni gyne pyysi hoitopöydällä ja alkoi ultrata.. Muutaman sekunnin ultrauksen jälkeen hän sanoi, että "täällä näkyy jotakin". Minä kysyin, että missä? Siellä väärässä paikassako? Gyne: "Ei, vaan ihan oikeassa paikassa eli kodussa, raskauspussi näkyy". Gyne lopetti ultraamisen ja sanoi lähtevänsä etsimään talon parasta ultralaitetta, jotta nähdään paremmin. Se löytyikin nopeasti ja vaihdoimme huonetta. Siellä ultraus uudestaan ja kohdusta löytyi kuin löytyikin se raskauspussi. Pussin sisältä löytyi jotain ihan olematonta, 2mm gyne sai sille mitaksi. Raskauspussin ympärillä oli paljon verisuonia, mikä on kuulemma hyvä asia. Tähän hätään gyne ei osannut sanoa vielä, että onko pussin sisällä elämää, mutta sen tarkistamme uudestaan maanantaina. Silloin pussin olisi pitänyt kasvaa kuulemma huimasti.

Tällä hetkellä pidän tiukasti jalat maassa ja odottelen maanantain tuomiota. Hcg-arvo oli muuten reilu 3000 (en muista paljonko päälle). Näihin kaikkiin voi gynen mielestä vaikuttaa, se, että ovulaatio on tullut hirmu myöhään. Nyt vain kaikki nostaa varpaat ja sormet kohti taivasta, että maanantai toisi hyviä uutisia.

Vaikka raskaus menisi kesken, olen erittäin onnellinen, että kohdusta löytyi jotakin ja se ei sittenkään ollut väärässä paikassa.

Empun galluppiin:
Vain yksi pariskunta tietää yrityksestä ja käytössä olevista avuista. En ole halunnut kertoa muille, koska koko ajan joutuisin vastailemaan "joko, joko" kysymyksiin.

Miekkosen kanssa ollaan molemmat kohta 25 vee ja yhdessä ollaan oltu syksyllä 10 vuotta. :heart:

Me asutaan Länsi-Suomessa.
 
Huomenta!

Alisa, vo kun ihania uutisia! Nyt tosiaan pidetään peukut pystyssä, että siellä pussissa olisi elämää b=)d

E-V-Alle :flower: plussasta =)

Jaahas tuhrua pukkaa, mutta ei oo vielä muuttunu kunnon vereksi, varmaankin tänään muuttu...täyteltiin noita väestöliiton esitietokaavakkeita ja kävi sitten ilmi, että mieheltä on pienenä leikattu laskeutumaton kives. Luin sitten netistä ja aika ristiriitaista tietoa ja kokemuksia sain. Saattaa vaikuttaa hedelmällisyyteen :( Joillakin oli sellaista kokemusta, että siittiöitä ei ollu yhtään siemennesteessä. Olin eilen kauhean ahdistunut, mutta mitäs nytiltä tuli sitten muutama rohkaisevakin kokemus. Nyt toivotaan parasta ja pelätään pahinta, ens viikolla viedään näyte ja saadaan tietää.

Kuinka moni tietää tästä projektistanne? Ja tietääkö "avuista" yrityksen suhteen?

Meillä tietää aika moni yrityksestä, töissäkin melkeen kaikki. Miehen puolen suku ei tiedä, eikä munkaan puolelta isä. Nyt sitten onki vähän sellanen tyhmä olo, että kannattikohan kertoa jos tää sperma-juttu meneekin perseelleen...


Minkä ikäinen sinä ja miehesi olette? Ja kauanko olette olleet yhdessä?

Mies on 38v ja minä 27v, yhdessä ollaan oltu aika lailla 2v.


Missäpäin Suomenmaata asustelette?

Pohjois-Suomessa asutaan.
 
Tein tänään r-testin, negaa näytti.. =( No niin kauan on toivoa kun täti ei tuu.. =)

Kuinka moni tietää tästä projektistanne? Ja tietääkö "avuista" yrityksen suhteen?
Minun äiti ja sisko tietää että yritämme kolmatta (ensimmäistä yhteistä) ja tietävät myös että en ole "luonnolisesti" raskautunut.

Minkä ikäinen sinä ja miehesi olette? Ja kauanko olette olleet yhdessä?
Mieheni on 28v ja itse 21v. Yhdessä olemme olleet reilun vuoden verran.

Missäpäin Suomenmaata asustelette?
Keski-Pohjanmaan pohjoisosassa.
 
Aivan ihanan huojentavia uutisia Alisa, ihanaa :hug: :heart: Kaikki on varmasti hyvin, viikkoja vain niin vähän ettei kohdussa näkynyt ensin selvää löydöstä :heart:

Mä varasin tänään ajan alkuraskauden utraan...olisi 2.4 ja rv 8 silloin! Toivottavasti sinneasti päästäis ja kaikki olisi mallillaan :heart:
En tiedä, ihankuin olis tullut taas vähän beigee v.vuotoo ja kun tänään on ollut yllättävän hyvä olotila niin hetihän sitä kaikki ikävä alkaa mielessä liikkua :/
Kun nyt nää pariviikkoo jeksais tätä tunteiden vuoristorataa niin sitten toivottavasti ton ultran myötä vois hengähtää!!

Galluppiin:

Meidän vauvaprojektista ei tiennyt kuin muutama ystävä ja heille olen myös kertonut ongelmista raskautumisen suhteen. Tästä raskaudesta taas ei tiedä kuin toinen näistä ystävistä sekä te ja äitini =)

Täytämme avokkini kanssa molemmat tänävuonna 30v. Isäntä kesällä ja minä syksyllä. yhdessä ollaan oltu reilu 5-vuotta ja ns. kihloissa ollaan (meillä on tatuoinnit nimettömissä ) ;)

Asustellaan Pirkanmaalla :wave:
 




LAUANTAI 21.3.2009



Nimi................kp:t............yk............haaveissa........apuna


Emppu3008.....24/30...........yk 3..........kolmas.........clomit+metut
Tinjamin..........18/31............yk 4..........toinen..........clomit
Duffy...............2/31-32.........yk 9.........esikoinen......terot
Evenstar........ 29/26-79.......yk 1.........esikoinen......metut+Clomit
rusina85.........31/31........... yk 9.........esikko............terot+clomit
Rosetta..........23/26-28........yk 16.......esikoinen......clomit
Lumi-..............50/30.............yk 14.......esikoinen......clomit+metut
Purmeli83.......14/30.............yk3.........................clomit,terot,metut
Lily of the valley....................yk7..........toinen
Minime............4/32...............yk 13.......toinen...........terot
maikkis123.....19/24-26........yk7.........esikoinen.......lugesteron
Apila87...........28/28.............yk?...............................clomit+Terot
Sero...............21/25-31........yk 4..............................terot
Zande............24/31..............yk?...............................clomit


Taustalla
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:




Plussanneet:



Nimi........................LA...........................yk.........monesko tulossa


E-V-A.......................................................yk6...........kolmas
Alisa84....................................................yk5............esikoinen
Jennyli................................................... yk1.............kolmas
Muisku.................................................... yk5............toinen
Vilver.......................................................yk??..........????
MAM2......................................................yk 15........toinen
mama-84................................................yk 25.......toinen
Hemuli1981............................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009.....................yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009...................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??..........................yk?.........toinen
Lappitar...............10/1...........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1...........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009....................yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009..................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009..................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009....................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009..................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008...................yk15........kolmas
Laala...................24.4.2009...................yk2..........esikoineN
Emili......................?................................yk9..........?
Aurora72..............?................................ yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?................................yk7..........toinen
huhtityttö.............?................................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi, tyttö syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, painoo 4315g ja pituutta 50cm





My Poodles, Piksu ja Peppi Laitoin teiät nyt taustalle mutta listalle tietty pääsee heti takasin, kunhan ilmottelette itsestänne ja kp:t ja yk:t :)

Ja Lumi ja Lily of the valley kp:t varmaan kaipais päivitystä :whistle:





 

Yhteistyössä