Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Eli kp:t on 4/25-31 yk 4 ja terot

Heh, "hiukan" oon ylpeä nyt tuosta terolut-kuurista. Ihan kun se auttaisi heti ja olisi joku ihmelääke. Enempi varmaan vaikuttaa muhun henkisesti kun fyysisesti, jos kumpaakaan ;)
Tuun siis pari-kolme päivää oviksen jälkeen panikoimaan terolutien käytöstä.
Yritän tsempata niin että laitan kaikki uudet oireet terojen piikkiin, etten voi kuulostella ollenkaan kroppaani :)

E-V-A: Eikös tuo PCO ole aika yleinenkin täällä palstalla? Tai mä olen ainakin mielestäni törmännyt siihen monessa ketjussa. Itse en osaa siihen juurikaan mitään sanoa, enkä ole vielä lukenut oireita mitkä siihen liittyy, koska sitten löytäisin ne kaikki itseltäni!
 




TORSTAI 5.3.2009



Nimi................kp:t............yk............haaveissa........apuna


Emppu3008.....8/30...........yk 3..........kolmas......clomit+metut
MyPoodles.......42/29-?........yk 8...........................terot
Alisa................27/26-35......yk 5........esikoinen...clomit+terot
Tinjamin..........33/31............yk 3.........toinen........clomit
Duffy...............17/31-32.......yk 9..........esikoinen...terot
Evenstar.........14/26-79......yk 1....esikoinen....metut+Clomit
rusina85..........47/31...........yk 8..........esikko.........terot+clomit
Rosetta..........7/26-28.......yk 16........esikoinen...clomit
Lumi-..............34/30...........yk 14........esikoinen....clomit+metut
piksu...............?..................yk 16........esikko.........ei vielä mitn
Peppi...................................yk..........esikoinen.....Femar
Purmeli83..........28/30..........yk1...............clomit,terot,metut
Lily of the valley...................yk7............toinen
Minime.....................20/32...........yk 12.... toinen...........terot
maikkis123...............3/24-26....yk7....esikoinen...lugesteron
Jennyli......................40/??..........yk 1.................clomit
Apila87................12/28.............yk?..........................Clomit+Terot
Sero....................5/25-31................yk 4..........................Terot

Taustalla
E-V-A
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:




Plussanneet:



Nimi........................LA...........................yk.........monesko tulossa


Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
MAM2....................................................yk 15........toinen
mama-84...............................................yk 25.......toinen
Hemuli1981...........................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009....................yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009...................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??..........................yk?.........toinen
Lappitar...............10/1...........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1...........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...............yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009...................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009..................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009...................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009.................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008.................yk15........kolmas
Laala...................24.4.2009.................yk2..........esikoineN
Emili......................?................................yk9..........?
Aurora72..............?.................................yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?................................yk7..........toinen
huhtityttö.............?................................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi, tyttö syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, painoo 4315g ja pituutta 50cm





 
Huomenta |O

Huoh,kyllä alkaa oleen voimat aikas veks |O Eilen iltaakohden nousi taas kuume 38.5 ja pää ihan pirun kipee :(
Otettiin lopulta isännänkin kans yhteen kun se ei vaan ymmärrä että minäki voin olla joskus kipee ja toimintakyvytön :kieh: Se on niin itsekäs ja ajattelee aina ensin itseensä!! Eikä tosiaan ymmärrä sanomatta apua antaa vaikka toinen jalka olis haudassa!!

Tänään vien pojat taasen hoitoon ja päivystykseen on lähdettävä...en ole kyllä huomenakaan työkykyinen!! Ja jääpi veljen lauantaiset tuparitkin väliin, kyllä harmittaa :/

Noh tänään on sitten 2viikkoa oviksesta,niin se aika meni...ja menkkoja odotellessa |O Tosin oon nyt taas kerran vähän pyörällä päästä...tein nimittäin o-testin tässä herättyänija jumankekka kattokaa...

Mitähän megaplussatestejä nämä oikein ovat kun oviksenkin näytti niin mahdottaman kirkkaana?!!? Tosin sainhan minä negankin jo tässä välissä!
Voiko tuo o-testi näyttää tosiaan ennen menkkoja plussaa? En mä kyllä raskauteen usko!! Vaikka rinnat on tullu kyllä uudestaan kipeeksi ja oksettanu on tän taudin lomassa mut kun tää tauti on niin hirvee niin ei mitään oireita pysty tunteen!!
Paitsi että menkkasärkyäkin on ollu ja tuntuu muuten just nytkin siltä että kohta lorisee :ashamed:
 
Jennyli IIIIKKKKSSSSSS!!! Nyt pistit kyllä pakan sekaisin, tuohan saattaa aivan hyvin merkitä raskauttakin :heart: :heart: Mää kuule tässä yks päivä etin netistä juttuja noista ovistesteistä.. Siellä moni oli saanu tosi vahvan plussan päivää ennen oletettujen menkkojen alkua tai sit samana päivänä, ku oli testannu r-testillä plussan. :D Eli nyt kipin kapin r-testin tekoon :D:D Homma meni kyl tooosi jännäks! Toivottavasti tuo enteilee sulle plussaa, mää niin toivon! =) Onko sulla tänään dpo 14?
 
Joo täytyy kyllä sanoo että oon kyllä pikkusen ihmeissäni :eek: Voiko LH:ta tosiaan olla näin paljon ennen menkkoja?!!? Siis tuohan on niin selvä o-plussa kun ikinä :whistle: Luonnossa oli todella räikee!!
Ei mun mielestä LH:ta luulis ennen menkkoja noin paljoo olevan,siis saman verran kuin ovulaatiohetkellä?! Hmm...jospa tää mun lievä PCO sitten tekee tällaista |O
Ja tosiaan dpo 14 nyt!

Mulla olis kyllä r-testejäkin,niitä herkkiä tuolla kaapissa...mutta kyllähän mut tunnette että viimeseen asti kitkutan sen tekemistä ;) Odotan lauantaihin dpo 16 ja jos ei sitten ala niin testaan!!
Mä oon syöny niin paljon särkylääkkeitä (panadol) että vähän hirvittää kyllä jos olisinkin raskaana :/

Ja jos jotain oireita yrittää kaivaa tän hirveen taudin seasta niin...
-Nännit on arat,kihelmöivät ja kutisevat
-Jokunen 2pvää ollut oksettavaa oloa (epäilen että liittyy tautiin)
-Pissattaa kun palokunnan hevosta (mutta juon,juon,juon)
-Suu kuiva kun sahara
-Alapäässä taas ei kuivaa kautta ollutkaan
-Oviksen jälkeen ehkä viikon kaikkia tuntemuksia,sit ne loppu! Jossain vaiheessa lenkillä tuli hirvee vihlontakipukohtaus ja nyt on sitten ollu ajoittaista menkkakipua jokusia päiviä.

Että nuo testit osaa sekoittaa pienen ihmispään!! Joka on niin odotellu tässä menkkoja |O
 
Eikäää?!? Meinaatko pitää meitä niin kauan jännityksessä :D Voi elämä, tuolla odotus puolella joku oli kans testannu tasavahvat viivat ovistestilla ja sit plussannu r-testillä :heart: Ehkä sulla on se salamatkustaja kyydissä ;) :heart: Onko ne herkät r-testit mistä? Tässä ajattelin, et pitäskö niitä tilata vai hakee sit ens viikolla apteekista, jos on tarvetta. Mikä on herkin testi?
 
Juu,mullahan oli viimekierrossa kans o-testi plussaa ja sillähän testasin sillon 2na päivänä ennenkuin uskalsin tehdä r-testin. Ja tuohan oli se kesken mennyt kierto! Että voihan tuo o-testi tosiaan näyttää myös raskauden...mutta voiko se olla plussa myös ennen menkkoja?!!?
No nythän sen näkee ;)

Mulla on mammaksilta tilattuja 10-herkkiä testejä. Nuo 10-herkät on kaikkein herkimpiä mut onhan niillä oma riskinsä kun voi näyttää sitten kemialliset raskaudet ym.
Cb on kans aika hyvä näyttään plussaa aikaisessa vaiheessa!

Ja mä en tosiaan uskalla testata kun jotenki sitä odottaa niitä menkkoja kumminkin :ashamed:
 
Jennyli EI OO TOODELLIISTAA :D Siis mitä toi ovisplussa vois tarkoittaa jos ei raskautta, kun sulla kerta on jo dpo14...? Älä oo huolissas tosta panadolista, se on turvallinen odotusaikana, vaaraton matkustajalle, pitkään käytettynä vaan kuormittaa sun maksaa, mutta se on siis niillä jotka joutuu ottaa sitä pitkään esim. kroonisen kivun vuoksi, joten älä siis siitä huoli :hug: Tulehduskipulääkkeet, Burana ja Ketorin, aiheuttaa km:n vaaraa, mut niitähän et oo joutunu popsimaan? Ja todellista ei myöskään oo toi sun luonteenlujuus :whistle: miten voit olla testaamatta viimestään huomenna ja herkkistestejä on kerta kaapissa, uskomatonta ja kunnioitettavaa :p Testaa, testaa, testaa...

Täällä oon hieman kummissani, kun nyt vasta kp 8 ja limaa tulee reilusti..yleensä mulla on kuivaa tai ihan vähäistä vv:a ennen kuin ovislimat saapuu..nyt mietinkin että prkl jos se ovis tulee jo aikaisemmin :eek: Ollaan meinaan lauantaina lähdössä ukon kanssa bilettämään, tosin eri porukoihin, eri baariin :whistle: Ja nyt jos se Oili jo kurvaa la-ma mestoille niin :kieh: Mä meinaan kun käyn 2 x vuodessa yleensä baarissa, enkä siis niillä kerroilla sylje kuppiin :whistle: niin mietin jo viinan vaikutusta ovikseen.... :eek: Saati sit ukon simppoihin... Nyt siis sitten toivon että oili ei tulis kuin viikon päästä aikasintaan, vaikka ylennsä sitä ruinaan ja odottelen aikaisemmin..oon mäkin kummallinen, vai mitä |O ?

 
Älkää ny herran jesta olko tuota mieltä!! :LOL:
Apua sentään,kun menee ajatukset taas ihan sekaisin :whistle:
Mutta ei mun pieneen päähän kyllä mee perille että miks LH:ta olis noin paljon ennen menkkoja?!!? Siis jos ne alkaa,ja alkaahan ne!!
Onko se tätä PCO:n tekemää kiusaa?!

Ja mää oon vaan niin hullu kun pelkään sitä negaa kun ruttoo,vallanki nyt kun väkisinkin toiveet nous pintaan joten mä en uskalla testata ennen lauantaita:$
Terot loppu maanantaina joten kai ne menkat viimeistään lauantaina alkais?! Kauas muilla menee viimeisestä pilleristä?
Menkkatuntemuksiahan mulla on jo nyt ja tänäänki aika voimakkaana :/

Mua kyllä jotenki naurattaa kun tää kierto toistaa ihan täysin sitä edellistä :whistle: ;) :LOL:
Täällä sitä taas pohditaan mun o-testitulosta :LOL:

Niinjuu jä lääkärissä käyty...vaan 2 tuntia jonotin |O
Poskiontelotulehdus ja antibiootit! Ja pakkohan mun oli kysyä että vaikuttaako se lääkekuuri mahd. raskauteen :whistle: No ei vaikuta kuulemma!!
 
Eva Mulla lääkäri totesi pco:n ultran perusteella, mut verikokeissa ei ollut mitään viitteitä siihen. Kai mulla kuitenkin se on, ainakin rakkuloita oli...

Jennyli Oijoijoi! Hyvältä näyttää! Pidän peukkuja! :hug: :heart:

Mulla taas vaan oudommaksi menee. Tekeekö terot tai clomit jotain tuhruvuotoa ennen menkkoja??
Mulla alkaa menkat aina ihan pienellä ihan punaisella vuodolla ja parin tunnin sisällä alkaa ihan kunnon vuoto. Ikinä ei ole mitään tuhrutteluja ollut. Eilen illalla, kun tulin töistä, tuli paperiin pyyhkiessä ihan vähä vaaleanpunaista ja sen jälkeen alkoi hurjat säryt ja polttelut alavatsassa ja selässä. Nivusissa oli koko yön hirveää särkyä joka säteili koko reisiin, sama tuntuu alkaneen nyt, kun taas töistä tulin. Vähän erilaisia menkkatuntemuksia on muutenkin koko ajan ja tänään vihloi ihan tosissaan alavatsassa aina seisomaan noustessa. Tuhrukin on jatkunut tämän päivää, mutta vain pyyhkiessä... :headwall:
Nännikipu on hävinnyt, niinkuin yleensä ennen menkkoja, mut nyt tuntuu koko rinnat vähän oudoilta. Vois ne menkat sitte alkaa, jos ovat tulossa...
 
Emppu älä turhia ton juhlimes suhteen stressaa, kyllä sitä voi käydä vähän tuulettumassa, ehkä se ei nyt niin paljoa vaikuta raskautumiseen :D

Jennyli Mulla alkanu menkat aina 2 päivää viimesestä terosta, mutta kerran meni 10 päivää :eek: Mut sää oot niiin varmaan raskaana ;)

Täällä ei mitään ihmeempiä.. Piina jatkuu myös mulla ens viikolla asti.. Ihanaa, huomenna alkaa viikonloppu ja sillon aika menee niin nopsaa, kohtahan on jo tiistai. Sillon olen joko täyden masennuksen partaalla tai sitten jännityksestä kankea :LOL:
 




PERJANTAI 6.3.2009



Nimi................kp:t............yk............haaveissa........apuna


Emppu3008.....9/30...........yk 3..........kolmas......clomit+metut
MyPoodles.......43/29-?........yk 8...........................terot
Alisa................28/26-35......yk 5........esikoinen...clomit+terot
Tinjamin..........34/31............yk 3.........toinen........clomit
Duffy...............18/31-32.......yk 9..........esikoinen...terot
Evenstar.........15/26-79......yk 1....esikoinen....metut+Clomit
rusina85..........48/31...........yk 8..........esikko.........terot+clomit
Rosetta..........8/26-28.......yk 16........esikoinen...clomit
Lumi-..............35/30...........yk 14........esikoinen....clomit+metut
piksu...............?..................yk 16........esikko.........ei vielä mitn
Peppi...................................yk..........esikoinen.....Femar
Purmeli83..........29/30..........yk1...............clomit,terot,metut
Lily of the valley...................yk7............toinen
Minime.....................21/32...........yk 12.... toinen...........terot
maikkis123...............4/24-26....yk7....esikoinen...lugesteron
Jennyli......................41/??..........yk 1.................clomit
Apila87................13/28.............yk?..........................Clomit+Terot
Sero....................6/25-31................yk 4..........................Terot

Taustalla
E-V-A
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:




Plussanneet:



Nimi........................LA...........................yk.........monesko tulossa


Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
MAM2....................................................yk 15........toinen
mama-84...............................................yk 25.......toinen
Hemuli1981...........................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009....................yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009...................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??..........................yk?.........toinen
Lappitar...............10/1...........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1...........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...............yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009...................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009..................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009...................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009.................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008.................yk15........kolmas
Laala...................24.4.2009.................yk2..........esikoineN
Emili......................?................................yk9..........?
Aurora72..............?.................................yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?................................yk7..........toinen
huhtityttö.............?................................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi, tyttö syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, painoo 4315g ja pituutta 50cm





[/quote]

 
Voi vitsit sentään,ihanaa kun tsemppaatte ja uskotte :hug:
Mä en oo tosiaan testiä tehnyt ja kyllä mä huomisen päivän vielä katselen ja kuulostelen ;) :LOL: Ja teen ehkä mun viimeisen o-testin :whistle:

Tänään on ollut ajoittain aika reippaitakin menkkakipuja ja lisäksi nipistyksiä ja repimistä. Alaselkäkin on väsyneen oloinen ja sitäkin 'polttelee' välillä. Kyllä tää aikalailla muistuttaa viimekuista olotilaa :whistle:
Kauanko teillä muilla on menkkakipuja ennen vuotoa?! Itse muistelisin että ei mulla näin kauaa menkkakivut kiusaa vaan kyllä se sitten alkaa vuotaa kun kivutkin ilmestyy!! Mutta jotenkaan sitä ei nyt tarkkaan muista.
Tää muu sairastaminen nyt kyllä hämää tosi paljon koska ei pysty oireita oikein tulkitsemaan...nekun voi olla ihan tästä sairastamisesta johtuvaa |O
Mut etoo kyllä edelleen, eikä mikään maistu vaikka nälkä olis :/ Suu on kuiva kun mikä ja janottaa ja pissattaa kilpaa :whistle:
Rintakehälle on tullu jonkinverran tollasta pientä näppylää :x
Tunteet ja itku on tosi herkässä!!
 
Jennyli Mulla kans tosiaan on menkkakipuja aina vasta sit, kun on kunnon vuotokin. Siksi eilen alkaneet kovat kivut tuntuukin epäilyttävältä. Mä oon tähän asti laittanut näitä "oireita" tän kamalan flunssan piikkiin, mut kyllä tää on nyt ollut jostain muusta johtuvaa.
Tauti vaan jatkuu ja jatkuu, mut virusta tää vain on. Kävin tänään verikokeissa ja vaan leukkarit vähän koholla. Hb oli tosin noussut puolessatoista kuukaudessa 135:stä 146:een. Ikinä ollut noin korkea! :eek:

Nyt siis kivut ja tuhruttelut loppuivat yhtä nopeasti, kuin tulivatkin. Kesti siis jotain puolitoista vuorokautta. Ainut mitä enää on, on se nivuskipu vasemmalla puolella ja välillä jotain nippaisuja alavatsassa. Tän kierron kaikki kivut onkin pääasiassa olleet vasemmalla puolella, kaipa sieltä on se munis irronnut... Ainii, ja tein taas testin mielenkiinnosta, mutta eihän siinä kai mitään näkynyt. Paitsi ehkä oman mielikuvituksen tuotteita. :D
 
Rohkaisin mieleni ja siitä asti oon itkeny :'( :heart:

Ylempi o-testi ja alempi r-testi.

En tiedä mitä sanoisin...oon vaan niin hämmentyny,yllättyny,ihmeissäni ja epäuskoinen!! :$
Ja toisaalta taas (ja hyvin varovasti) niin pirun onnellinen :heart:
Pelko ja suru keskenmenosta on niin suuri etten uskalla ajatella vielä mitään,päivä kerrallaan!!
Ja jos sopii niin olisin vielä täällä teidän kanssanne?! :heart: Odotuspuolelle en taida tälläkertaa lähteä kuin vasta sitten kun masusta on löytynyt elämää!
 

Yhteistyössä