Apuja tähän ahdistukseen ja pahaanoloon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jos joku auttaisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jos joku auttaisi

Vieras
Aiemminkin oon tänne kirjoittellut..
Eli viikon olen syönyt 2,5 mg Cipralexia ja eilen nostin 5mg. ( määrätty siis paniikkiin ja ahdistukseen)

Ja olo on siis ihan HIRVEÄ!
Todella ahdistunut ja paha olla.
Kaikkein pahinta tässä on pelko että joudun psykoosiin.
Tämä psykoosi pelko saa alkunsa siitä omien ajatusten tarkkailusta, välillä jokin ihan tavallinenkin ajatus saa minut todella ahdistuneeksi ja alan miettiä, että onko tämä ajatus nyt merkki siitä että olen menossa psykoosiin.

sitten välillä tulee todella inhottavia ajatuksia, että jos vahngoitan lastani ( tiedän etten sitä tee) mutta jos menen sekaisin ja teen näin.

Ja sitten kun olen lukenut (ikävä kyllä) psykoosista niin koko ajan tavallaan kehittelen itselleni sellasia ajatuksia että olen menossa sekaisin, jos joku nyt tajuaa mitä tarkoitan.

Mitä tässä olisi tehtävä, tämä on siis ihan kamalaa.

pitäsikö sun käydä uudestaan lääkärissä?
mutta tiesithän että lääkken aloitus voi myös joskus pahentaa oireita ekoiksi viikoiksi. kärsivällisyyttä :)
ja voimia sinulle!

Cipramil saattaa alussa pahentaa ahdistusta!!! Olo alkaa parantua vasta parin viikon käytön jälkeen!!!
Tuo kyllä kuulostaa aika pahalta, että tavallaan psyykkaat itsellesi kokoajan psykoosia. Eli sitä asiaa ei kannattaisi vatvoa mielessään, mutta jos et pääse ajatuksesta irti niin suosittelen ottamaan yhteyttä lääkkeen määränneeseen lääkäriin tai mielenterveyspoliklinikalle.

Olen sairastanut psykoosin ja se on minulle yksi sairaus muiden joukossa.
Jos sitä alkaa pelkäämään,se pelko on pahempaa kuin itse sairaus.
Olen nykyään ihan ok, eikä kyseinen sairaus ole uusinut.
Se, että olen sairastanut psykoosin, ei tee minua sen huonommaksi ihmiseksi kuin ketään muutakaan. Ei tee sinuakaan. Jos sairastut, niin sairastut. Monenlaisia kohtaloita tulee meille ihmisille, ja ne on vaan jaksettava kestää.

Harvemmin Cipralexia aloitetaan osastolla. On yleisesti käytössä oleva mielialalääke. Huonovointisuus ja väliaikainen ahdistuksen lisääntyminen ovat tavallisia sivuvaikutuksia. Hyvä, kun on mahdollisuus tarvittaessa ottaa yhteys omaan hoitavaan henkilöön tai omaan lääkäriin.

Yhteistyössä