Apuja taaperon MINUN ongelmaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rva Luna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rva Luna

Aktiivinen jäsen
10.05.2010
1 258
0
36
no ongelma ja ongelma. Mutta veljekset ovat leikkineet suht hyvin tähän asti, mutta nyt isoveli 2v9kk koko ajan omii leluja ja huutaa pää punasena MINUN, MINUN, MINUN!!!

Eli leikkivät vaikka legoilla tms leluilla mitä on paljon ja sit yhtäkkiä repii niitä vuoden ikäiseltä kädestä ja kiljuu minun ja lopuksi kalauttaa päähän toista.

Mitään vinkkejä päästä eroon tosta minun huutamisesta?

Pidän huolta, että isoveli saa päivittäin leikkiä yksin tai kaksin mun kanssa. Esim parkkitalo rakennetaan keittiön pöydälle, jotta pikkuveli ei pääse sotkemaan leikkejä. Hänellä on muutama oma lelu, joílla hän saa yksin leikkiä ja pitää todella hyvin huolta siitä, ettei ne vahingossakaan joudu pikkuveljen käsiin.

Mutta muut lelut, huoh.. Selitän monta kertaa, että ne on yhteisiä leluja jne. Nollatoleranssi väkivallan suhteen. Saa paljon kehuja jne.

:|

Mitäs jos kokeilisit sitä, että ostaisitkin jonkun oikein kivan lelun sen pienemmän lapsen nimiin ja sanoisit isolle veikalle, että tämä on "Matin" lelu. Tai joku vastaava kokemus missä joku muu ei anna hänelle omaansa. Minulla on lapsia hoidossa ja ainakin hoitolapsiin tepsii tämä, että on itse se joka ei saa ottaa ko. tavaraa. Lapset oppii parhaiten niin, että se osuu omalle kohdalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mitäs jos kokeilisit sitä, että ostaisitkin jonkun oikein kivan lelun sen pienemmän lapsen nimiin ja sanoisit isolle veikalle, että tämä on "Matin" lelu. Tai joku vastaava kokemus missä joku muu ei anna hänelle omaansa. Minulla on lapsia hoidossa ja ainakin hoitolapsiin tepsii tämä, että on itse se joka ei saa ottaa ko. tavaraa. Lapset oppii parhaiten niin, että se osuu omalle kohdalle.

Kiitos vinkistä! Pitääpä kokeilla.. =)

Ehdotan samaa kuin edellinen. Toisaalta itselläni on 3v ja 1,5v lapset ja olen huomannut että pienempi kyllä melkein isompaa enemmän repii leluja isommalta ja olen pyrkinyt silloin myös huomioimaan että isompi saa yhteisen lelun jos se on hänellä ollut ensin. Meillä ainakin ongelma on se, että pienempi ei ole ymmärtänyt jakamisen päälle ollenkaan ja isompi on joutunut usein tilanteeseen että lelu viedään häneltä. Siitä syntyy usein enemmänkin tuo "minun, minun" huutaminen kun tuntuu että kaikki viedään häneltä. Ei muuta kuin aikaa, aikaa, aikaa ja pitkää pinnaa, tsemppiä!

Yhteistyössä