apuja? raskausepäily..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jjanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jjanni

Aktiivinen jäsen
03.05.2009
485
54
28
Nyt on siis sellanen tilanne että jos menkat ei ala pian, täytyy käydä ostamassa testi. Eilen piti menkkojen alkaa mut ei näy eikä kuulu...

Mitäs nyt sitten täytyy tehdä ja ottaa huomioon jos olen raskaana. Kaikki vaan mitä ei saa tehdä eikä syödä/juoda ja mihin pitää ottaa yhteyttä ja milloin. Kertokaa mitä vaan tulee mieleen. Mulla ei loppupeleissä ole hajuakaan mitä täytyy tehdä. Neuvolasta varmaan saisi vastauksia mutta en sinne nyt ole vielä kuitenkaan menossa kun en ole testiäkään tehnyt vielä, mutta olisi silti kiva tietää nyt jo mitä tarvitsee ottaa huomioon.

Jos testi on + otat yhteyttä neuvolaan

Voit elää ihan normaalia elämää. Tupakoida ei passaa, ei myöskään käyttää alkoholia/huumeita, myös jotkin lääkkeet on kiellettyjä raskausaikana.

Googlaamalla saat selville mitä ei sovi syödä

[QUOTE="just";22181028]tee ensi testi ja kysele sitten vasta. Täältä palstoilta löytyy kyllä jo vastaukset niiiin useasti kysyttyihin kysymyksiin... senkun vain kaivelet[/QUOTE]

Testiä ei ole tähän hätään ja saahan sitä kysellä vaikka ei olisi edes epäilyä asiasta? (: Ja itse en ainakaan osaa etsiä vastauksia jos en tiedä mitä kysyä... Raskaana olemisessa on nimittäin varmasti asioita joista minulla ei ole hajuakaan enkä siis osaa lähteä niitä etsimäänkään. Sen takia pyysin yhteen ketjuun tiivistystä asiaan.

esim kiellettyjen ruoka-aineiden listat löytyy netistä, niitä en kaikkia muista. Mutta jos huomenna testaat, niin ei tässä muuta tänään kuin että et juo ja et tupakoi. Neuvolaan soitat sit kun tulee testiin plussa tai jos negoista huolimatta menkkoja ei näy (joillain ei ikinä tuu plussaa, silloin mennään labratestiin).

Yhteistyössä