Apuja palkkanauhan tarkistamiseen =( Miten la-su lisät pitäisi mennä? Mistä kellonajasta mihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aippä

Vieras
Eli siis olin töissä pe-la yön klo. 20.45 - 7.00, tunnit yht.10h15min
Kuuluisiko minun saada tältä ajalta yötyökorvaus 10h15min? vai miten menee
Lisäksi la-su yö klo.20.45 - 7.00

Iltalisä?
Lauantaikorvaus h?
Sunnuntaikorvaush?

Kuinka monelta tunnilta mikin pitäisi olla tullut?

Osaisko joku laittaa miten nää tunnit pitäis olla maksettu?
Olivat maksaneet täysin väärin, sain osan lisää "ennakkona" ja nyt yritän tarkistella onko yhtään oikein... tuntuu että la.tunteja on vielä maksamatta.prkl... pitäis varmaan lukea kirjanpitäjäksikin =)

Osaisko joku jeesii...

Miten teillä menee?

Ei auta sinua, kun ala on eri, mutta esimerkiksi yölisä maksetaan klo 21-työvuoron loppuun, lauantailisä aamu kuudesta iltakuuteen jonka jälkeen juoksee sunnuntailisä. Sitä maksetaan su-ma-yölle klo 24 asti jne. Joillakin aloilla sunnuntailisää saa su-ma-öistä. Iltalisä meillä 18-21. Omassa tessissä nämä ymmärtääkseni luetellaan.

Eli siis pitäiskö olla seuraavasti nuo tunnit.? VAI maksetaanko la.korvaus jo pe illalta klo.18-> vai vasta klo.24?

Arkityö 3h 15min
La työ 7h
Su työ 10h 15min
Iltalisä 2h 30min
yölisä 18h

Alkuperäinen kirjoittaja aippä;21929182:
Eli siis olin töissä pe-la yön klo. 20.45 - 7.00, tunnit yht.10h15min
Kuuluisiko minun saada tältä ajalta yötyökorvaus 10h15min? vai miten menee
Lisäksi la-su yö klo.20.45 - 7.00

Iltalisä?
Lauantaikorvaus h?
Sunnuntaikorvaush?

Kuinka monelta tunnilta mikin pitäisi olla tullut?

Osaisko joku laittaa miten nää tunnit pitäis olla maksettu?
Olivat maksaneet täysin väärin, sain osan lisää "ennakkona" ja nyt yritän tarkistella onko yhtään oikein... tuntuu että la.tunteja on vielä maksamatta.prkl... pitäis varmaan lukea kirjanpitäjäksikin =)

Osaisko joku jeesii...

Iltatyöstä maksetaan klo 18-22 15% korvaus, yötyöltä klo22-7 rahakorvauksena 40% tuntipalkasta. lauantaina klo 18 jälkeen maksetaan korottamaton tuntipalkka, eli la-su yöltä sinun tulee saada 100% korotettu tuntipalkka :) Ja nämä on suoraan PTY:stä!

[QUOTE="vieras";21929783]Iltatyöstä maksetaan klo 18-22 15% korvaus, yötyöltä klo22-7 rahakorvauksena 40% tuntipalkasta. lauantaina klo 18 jälkeen maksetaan korottamaton tuntipalkka, eli la-su yöltä sinun tulee saada 100% korotettu tuntipalkka :) Ja nämä on suoraan PTY:stä![/QUOTE]

Nämä on selviä ja löytyy tes. MUTTA Ongelma on se MISTÄ kellonajasta lähtien aletaan maksaa lauantaikorvausta????? pe ilta klo 18 vai klo.24???? Kertokaa viisaammat

Ihan turha sanoa että "mulla loppui siellä ja siellä niin" kun on ihan työehtosopimuksesta kiinni miten lisät maksetaan ja täysin alakohtaista. Ei asia selviä kun lukemalla sitä tes:iä tai soittamalla liiton edustajalle joka kyllä osaa vääntää rautalangasta asian.

yksityisellä hoiva-alalla iltakorotus perustuntipalkkaan on 15% klo 18-21.00 välillä tehdystä työstä yötyökorotus on klo 21-06 välillä 40% ja lauantaitunneista korotus on 25% klo 06-20.00 välisenä aikana tehtyihin tunteihin. Pyhätunnit ovat aina 100% korvattavia, pyhäkorvaus maksetaan 00-24.00 välillä tehdystä työstä sekä juhlapyhiä edeltävinä päivinä jo 20-24. väliseltä ajalta. Esim. pyhäisin klo 13-21.00 välillä tehdystä työstä maksetaan 100% pyhäkorotus sekä 3 tunnin ajalta myös iltakorotus.

Yhteistyössä