Apuja Noa vai Noah? Ja mikä toiseksi nimeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alma

Vieras
Sukunimi alkaa H-kirjaimella. Olemme kaksikielinen perhe (suomi-ruotsi) ja toinen nimi pitäisi olla ruotsinkielinen/kansainvälinen (?). Itse tykkään kovasti Jonathanista mutta miehen mielestä se ei sovi.

Olisko ehdotuksia? :)

Samoilla linjoilla, että Nooa.
Minun tuttavapiirissäni esim. Neaa kutsutaan kuitenkin käytännöksi Neeaksi.
Noah on myös kiva nimi. Kansainvälinen maku, mutta ei liian vaikea tai erikoinen.
Mites Nooa Aaron?

Nooan kanssa mun mielestä "kuuluu" olla konsonantilla alkava toinen nimi, muuten tulee liian liukuva äänneasu.
Ruotsinkieliseen sukunimeen sopisi tietysti vaikka Nooa Casimir?

Ongelmaksi tulee kun lähes kaikki mainitut nimet on jo "käytetty" sukulaisilla ja kavereilla :/ Ainoastaan Emil ja Oliver voisivat tulla kysymykseen. Emiliä olen itsekkin joskus ajatellut. Itse pidän enemmän Noah nimestä mutta pelkään että h-kirjainta joutuu aina selittämään ja se unohtuu kun ei äänny tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Alma:
Ongelmaksi tulee kun lähes kaikki mainitut nimet on jo "käytetty" sukulaisilla ja kavereilla :/ Ainoastaan Emil ja Oliver voisivat tulla kysymykseen. Emiliä olen itsekkin joskus ajatellut. Itse pidän enemmän Noah nimestä mutta pelkään että h-kirjainta joutuu aina selittämään ja se unohtuu kun ei äänny tarpeeksi.

No haittaako se nyt niin paljon, vaikka sukulaisella olisi sama _toinen_ nimi. Ekanimellä kuitenkin kutsutaan, eipä sitä toista nimeä edes yleensä muisteta kuin virallisia papereita täytettäessä.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma:

No haittaako se nyt niin paljon, vaikka sukulaisella olisi sama _toinen_ nimi. Ekanimellä kuitenkin kutsutaan, eipä sitä toista nimeä edes yleensä muisteta kuin virallisia papereita täytettäessä.

Minua ei haittaa yhtään mutta miehelle se näyttää olevan yksi elämän suurista kynnyskysymyksistä ;)

Yhteistyössä