apuja, mitä teen nyt ton pojan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sommarcat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sommarcat

Aktiivinen jäsen
14.06.2007
3 037
0
36
Poika 2v8kk ja ei saa unen päästä kiinni. On aina ennen (muutamia jaksoja lukuunottamatta) nukahtanut kiltisti omaan sänkyynsä. Höpötellyt siellä itsekseen ja sitten nukahtanut. Nyt ollut tunnin hereillä tuolla sängyssä ja nyt alkoi itkemään. Äiti tuu laulaa, äiti tuu nukkuu. Itkee siellä krokotiilinkyyneleitä.
Mulla repii sydänalaa kun kuuntelen, mutta jos nyt menen, niin tietääkö jatkossa keinon millä äidin sinne saa paikalle laulamaan?
Ja kuitenkin sen tietää jo, että menee koko homma pelleilyksi. Rupee pelaa ja naureskelee, ja sitten se uni ei ainakaan tule. Ja jos sitten poistun, alkaa se itku taas alusta. En haluaisi antaa periksi?
Ja ei kiitos mitään haukkuja nyt vaan kertokaa miten nyt toimin?
kiitos

just niinku itekki totesit, et mene. mieti miks se itkee? siks että sais sut huoneeseen. ja jos sinne nyt menet ni mitä opetat: että huudolla ja parkumisella saa tahtonsa läpi....

hmm... onko kuitenkin väsynyt? meillä meinaan tuo poika 2.5v ei enää nuku päikkäreitä ollenkaan, paitsi hyvin harvoin jos mennään just sopivasti autolla pitkää matkaa...

mä varmaan antaisin siellä huudella ja jos tulis pois sängystä, veisin takas enkä puhuis mitään, tarvittaessa jäisin istuun huoneeseen hetkeks. ( tällänen kikka oli jossain supernanny ohjelmassa )

Meillä tuon ikäistä ei enää kotioloissa eli vapaapäivinä ja lomalla ole saanu nukkumaan päikkäreitä. Turhalta tuntuu käyttää nukutukseen tuntikausia, nukkukoon illalla aikaisemmin.

Mä kävisin sanomassa nätisti et nyt on päiväuni aika, pakko ei ole nukkua, mut levätä pitää siellä sängyssä tietty aika. Ja et itkeminen ei muuta asiaa miksikään. Sit vinkkaisin et voi vaikka ajatella kivoja asioita, mut et ei oo pakko yrittää nukahtaa. Ja sit vaan pois huoneesta ja katot kellosta sen tunnin tai minkä ajan lapselle sanot ja sit saa tulla pois. Jos ei oo nukkunu, niin on ainakin levännyt.

tästä palstasta on mahtava apu! Heti kun sain kirjoitukseni kirjoitettua, niin huoneessa hiljeni. =) Tuhmahauvalle: Meillä on tota samaa käytäntöä, mutta tänään on kyllä sen tuulinen poika ollut että päikyt tarpeen. Toissapäivänä just jäi päikyt väliin ja voi taivas sitä iltaa. Laitettiin poitsu kyl nukkuu jo 20. maissa, mutta oli se ilta melko mahoton.

Meillä saatetaan mennä jo PALJOn aiemmin nukkumaan päikyttöminä päivinä eli joka 18.30 :D Nukkuu sit kuitenkin aamulla sinne 7 kuten aina. Mutta tietenkin ite lapses tunent ja tiiät millon levon aika. Toi mä:n vinkki kans siitä että ei oo pakko nukkua mut pitää levätä on hyvä, tällä ohjeella meitin 3 v saattaa nukahtaakin sit kun sitä ei "pakota" nukkumaan... :whistle:

on meilläkin levätty. Mä oon lukenut kirjaa tuolla ja ollaan pötkötelty, mutta ne on yleensä niitä päiviä, kun ollaan herätty myöhempään. Silloin ei ees yritetä nukkua vaan huilitaan.

Yhteistyössä