Apuja matkalaukun ostoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "matkaaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"matkaaja"

Vieras
Pehmeä vai kova? 2 vai 4 pyörää? Minkä kokoinen? Mitä muuta pitää ottaa huomioon? Mikä olis hyvä merkki/malli? Laukku tulis käyttöön viikon lomamatkalle, niin lentolaukku ei riitä.

Koko riippuu siitä, paljonko aiot ottaa tavaraa mukaan - tietysti. 2-pyörää liikuu yleensä helpommin.
4-pyörää täytyy vetää suorassa ja se toimii vain lentoaseman sileällä lattialla. Pehmeä on usein parempi ja kestävämpi kuin kova. Kova on takuuvarmasti jostain nurkasta rikki ja se on joustamattomampi pakkaustilanteessa.

Suosittelen ehdottomasti kovaa ja mahdollisimman kevyttä. Maksavat paljon enemmän, mutta kestävät hyvin (omallani 10 vuoden maailmanlaajuinen takuu), etkä joudu enää maksamaan ylipainosta laukkusi takia. Olen myös ollut tyytyväinen neljään pyörään.

Kova, kevyt ja kääntyväpyöräinen (tämä viimeinen ominaisuus helpottaa laukun vetämistä huomattavasti). Samsonite, Delsey ja Titan ovat mun kokemuksen mukaan hyviä merkkejä.

4-pyöräinen ihan ehdottomasti. Sitäkin voi tarvittaessa vetää kahden pyörän varassa, mutta sileällä alustalla (lentokentällä jne.) on todella kätevää, kun laukkua voi vain kevyesti työntää yhdellä kädellä, eikä laukun painoa tarvitse itse kannatella, kuten 2-pyöräisen tapauksessa. Pehmeä vs. kova riippuu siitä, mitä laukussa aiot kuljettaa ja kuinka paljon painolla ja hinnalla on väliä. Pehmeät kevyet laukut on yleensä paljon halvempia kuin kevyet ja kovat, mutta esim. viinejä tms. laukussa kuljettaessa kovasta kuoresta on iloa. Samsonitesta ja Delseystä on itsellä eniten kokemusta. Mielestäni Samsonite on laadultaan parempi, ja laukuilla on myös pidempi takuuaika verrattuna Delseyyn.

Jos hyvän laukun oikeasti haluaa, niin Rimowa. Joko alumiininen Topas tai polykarbonaatti Salsat. Rimowa on maailmalla arvostetuin matkalaukkumerkki matkailuympyröissä. Hinnakas on, mutta kestää kyllä vaikka ja mitä (ainakin omat Topakseni)!

Yhteistyössä