Apuja makean syönnin lopettamisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suklaaholisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suklaaholisti

Vieras
Millä voin korvata, tai mikä makeisista on vähiten paha vaihtoehto? Suklaasta ajattelin päästä eroon, se koukuttaa eniten. Auttaako kromi, ja paljonko sitä voi ottaa?

Olet vain syömättä. Addiktiota ei kannata korvata toisella, jos todella haluat päästä makeanhimosta kokonaan eroon. Itse olen huomannut, että kun suklaan hinku tulee, (ja se tulee edelleen joka iltapäivä, vaikka kuuksausi ilman suklaata on jo mennyt, mutta nyt lievempänä) pitää vain yrittää sinnitellä tunti-pari ja se menee ohi. Yleensä pesen hampaat, juon vettä, yritän keskittyä muuhun tekemiseen. Kävelylle lähteminen usein auttaa parhaiten.

mä aloin karppaamaan ja mieliteot kyllä pieneni huomattavasti. vaikka en ois ikinä uskonu, en siis ikinä ikinä! mullakin suklaa oli pahin. kyllä mä naposteltavaa nytkin välillä kaipaan, mutta se johtuu lähinnä liiankin pitkistä tauoista syömisen kanssa ja sit tekis mieli jotain nopeeta ja helppoo

Mä oon myös tuon karppaamisen kannalla, eikä tarvi edes ns. täysillä karpata. Vaan jättää nopeita hiilareita, kuten perunat, pastat, riisit, leivät pois ja panostaa salaattiin, vähärasvaiseen proteiinipitoiseen ruokaan ja lämpimiin vihanneksiin (wok tms.). Mulla ainakin toimii tosi nopeasti. Ja välipaloina just vähän pähkinöitä, rahkaa, tms. Ite en pysty jättämään niitä karkkeja kauppaan jos tekee mieli herkkuja, mutta näin niitä mielitekoja ei edes tule, siis ainakaan mulle.

mulla on auttanut kromi sekä se et en kiellä itseltäni täysin sitö herkuttelua, voin vaikka joka pvä ottaa sen yhden suklaapalan mutta en enempää.

päätä itsellesi jokin tavoite mihin määrään haluat tiputtaa suklaan syöntiä ja pikku hiljaa se opnnistuu. ostat tummaa suklaata niin sitä ei tule edes syötyä niin paljoa ja se on terveellisempää, mutta hyvää kun siihen tottuu.
ja siit pikku hiljaa korvaat sen suklaan hedelmillä, marjoilla yms..

Yhteistyössä