Apuja laihdutukseen ja ruokarytmiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuinen laihduttajako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikuinen laihduttajako

Vieras
Eli kyselisin muilta laihduttajilta vähän neuvoja miten usein kannattaa syödä. Toiset kun sanoo että syö vain kun on nälkä ja sitten toiset neuvoo että syö kolmen tunnin välein että nälkä ei kasva liian suureksi. Ja sitten napostelu on kuitenkin kiellettyä!

Rassaa tää jatkuva laihdutus kun tuloksia ei tule ja koko ajan tekee mieli jotain!

Suosittene Jutta Gustafsbergin Go Fat Go dieettiä. Siinä syödään 5 kertaa päivässä, mut kaloreita on niukasti, n.1300kcal. Silti nälkä pysyy poissa ja olo on energinen ja treenatakin pystyy. Dieetti sisältää paljon proteiinia, joka pitää kylläisyyden tunteen hyvin.Lisäksi pitää juoda vähintään 3 l vettä päivässä, joka itelle oli aluks hankalaa, mutta nyt se jo menee huomaamatta. Itse oon ollu tällä dieetillä nyt kohta 4 viikkoo ja kiloja on lähtenyt 4. Valitset minkä tahansa dieetin niin ruokailun säännöllisyys on tarkeää. Se, että syöt n. 3-4 tunnin välein suht pieniä annoksia ylläpitää aineenvaihduntaa ja se on painonpudotuksen kannalta tärkeää. Aineenvaihdunta tarvitsee tehokkaasti toimiakseen sen, että ateriavälit on lyhyitä, eikä verensokeri kerkeä laskemaan liian alas. Tsemppiä!!

Vaikeaa se on. Hyvä varmaan syödä n. 3-4 kertaa vuorokaudessa ja ihan kunnolla kerrallaan eli se n. 400 kcal. Iltapuoli sitten kannattaa olla syömättä. Itsekuria tarvitaan ja lisäksi se liikunta ainakin joka toinen päivä tunnin verran.

Niin ja kiloja olis voinu lähtee enemmänkin, mutta parina päivänä oon lipsunu, kun käytiin Tallinnassa ja sit olin ulkona viime perjantaina ja nautin muutaman alkoannoksen. :)

Neuvoisin noudattamaan sitä omaa rytmiä jos sellainen on ja se on vähääkään järkevä. Eli jos on sopivia välejä päivässä tietyn väliajoin ja silloin on nälkä niin totta kai silloin syö.

Mun ensimmäinen neuvo on, että älä diettaa, sillä haluathan että laihdutus on pysyvää? Silloin kyse on ELÄMÄNTAPAMUUTOKSESTA :)

Itse olen sitä mieltä, että laihduttajan on aina alkuun nähtävä "nälkää". Siis ei oikeaa nälkää, vaan mielitekojen tekemää keinotekoista nälkää. Tottakai elimistö menee sekaisin, kun se yhtäkkiä ei saakkaan ruokaa kokoajan ja aivan erilaista ruokaa, onhan se tottunut makeaan, rasvaiseen ruokaan, mitä sinä nyt oletkaan syönyt että olet lihonut. Minulla kesti n. 5 päivää, että tämä nälkä lähti pois. Aina iltaisin oli huutava "nälkä", kun ruukasinn ennen lapata leipiä, muroja yms. ähkyyn asti...

Ateriarytmi on ehkäpä ensimmäinen asia joka on pistettävä kuntoon. Ja annoskokojen seuranta. Siitä se lähtee!

Kohtuullisia annoksia viisi kertaa päivässä, kunnon lounas, paljon vettä. Ja jos on taipuvainen herkutteluun, ottaa vaikka joka päivä pienen herkkuhetken. Pari palaa suklaata hartaasti nautittuna, ilman hotkimista, tekee saman vaikutuksen kuin levyllinen. Älä kiellä itseltäsi kaikkia herkkuja, mutta muista ottaa ihan vaan vähän.

Kyllä se on yksilökohtaista. Mulla toimii parhaiten niin, etten syö aamiaista. Syön kunnon lounaan ja päivällisen, ja siinä välissä voin syödä välipalan tai pari (jotain tosi pientä, esim. omenan). Ja tämä on nimenomaan pysyvä rytmi eikä pelkkä laihdutusohjelma.
Toisilla toimii se 5 pienen aterian systeemi, mutta mun mielestä siinä on se vaara, että opitaan syömään aina kun on "nälkä" ja jatkuva puputtaminen tulee tavaksi. Terveellisempää on tottua siihen, että nälkä ei tapa, eikä se tunne ole aina nälkää vaan mielitekoja, jotka menevät kyllä ohi. Mun mielestä. :)

Mulla menee kanssa hermo kun ei paino oo tippunu yhtään vaikka oon jo kuukauden verran ollu n.1300 kilokalorin päiväsyömisillä ja salilla käyn 3-5 kertaa viikossa!!!!! Siis ei yhtään mitään ole tapahtunu :(

Ja kiloja siis ois semmmoset 15 kg tiputettavana..... Huoh!! Syön 5 kertaa päivässä ja yksi karkkipäivä viikossa mutta sillonkii vaan namia vähän, ei muuta! Vettä menee 2 litraa väkisillä päivässä.

Fiksuja annoksia säännöllisesti 5 kertaa päivässä. Älä päästä sellaista ihan karmivaa nälkää tulemaan, että mätät suuhusi mitä tahansa kaapeista löydät. Proteiinipitoista ruokaa ja paljon kasviksia. Sekä vettä. Nämä pitävät nälkää pitempään poissa.

[QUOTE="Pullukka";28855910]Mulla menee kanssa hermo kun ei paino oo tippunu yhtään vaikka oon jo kuukauden verran ollu n.1300 kilokalorin päiväsyömisillä ja salilla käyn 3-5 kertaa viikossa!!!!! Siis ei yhtään mitään ole tapahtunu :([/QUOTE]

Kuulostaa sulalta mahdottomuudelta :O

Kovin on yksilöllistä tämä. Minulla toimii parhaiten säännöllinen ruokailu. Syön gofatgosta muokkaamani ohjelman mukaan. Heti jos tulee pitkät ruokailuvälit, niin iskee kovat mielihalut.

Yhteistyössä