Apuja kakun koristeluun!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakkkkuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kakkkkuu

Vieras
Mä oon ihan surkee kakkujen tekijä ja todella tarviin apua! Ensinnäkin mitä karkkeja uskallan käyttää kermavaahtopursotusten kanssa koristelussa ettei niiden väri leviä kermaan? Minkälaiset karkit siis levittää väriä ja millaset ei?
Ja sit mitä muuta kun rahkaa vois sekottaa kermavaahtoon että siitä tulee "napakampaa"?
Ja miten ihmeessä tehdään vaahtokarkkimassaa ja miten sitä sit muovaillaan?

Noista karkeista en osaa sanoa, mutta ainakin vaniljakreemijauheella kermavaahdosta tulee vähän näpakampaa.

Vaahtokarkkimassaa saa valmiinakin, mutta jos haluat tehdä itse, sulata vaahtokarkit (mikrossa tai vesihauteessa) ja lisää tomusokeria ja vaivaa käsin. Ja varoitus: itse tekeminen on toooooosi tahmaista. Kinuskikissalla on ainakin hyvä ohje.

mascarpone juustoa kerman sekaan tai kaupassa myytäviä kermavaahtoon sekotettavia mousseja, ainakin on mansikkaa ja vaniljaa ja suklaata :) luulis et ainakin jotkut suklaanamit ei värjää jos on kakku kylmässä ennen tarjoilua :D kaupassa myydään kaulittavaa sokerimassaa/kakkumassaa jota suosittelen ennemmin kuin vaahtokarkkien kanssa räpellystä.. ainakin itselläni vaahtokarkkijuttu onnistuu noin joka 3. kerta :D ja teen kakkuja kuitenkin joka viikko :D

Okei, eli mä nyt sit unohdan ne vaahtokarkit :D
Mut vielä kaipaisin vinkkeja koristekarkeiksi kun en todellakaan kykene näpertämään mitään itse ja varsinaiset kakkukoriste strösselit on ällöjä? :)

Yhteistyössä